رئیس سازمان بسیج رسانه:

امیدوارم مشکلات حوزه رسانه و خبرنگاران روزی رفع شود

«بصیری» در هم‌اندیشی بزرگ اصحاب قلم و رسانه اظهار امیدواری کرد که بعد از سال‌های متمادی مشکلات حوزه خبر و رسانه با حضور افراد کارکشته و باتجربه رفع شود.
کد خبر: ۲۵۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ - 07August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «مسعود بصیری»، رئیس سازمان بسیج رسانه  در هم‌اندیشی بزرگ اصحاب قلم و رسانه که شامگاه امروز (دوشنبه) برگزار شد گفت: امیدوارم که بعد از سال‌های متمادی مشکلات حوزه خبر و رسانه با حضور افراد کارکشته و باتجربه رفع شود.

وی افزود: حسین انتظامی که هم‌اکنون در مسند معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار گرفته فردی کارکشته و باتجربه است لذا امیدوارم مشکلات این حوزه روزگاری فرا رسد که رفع شده باشد چرا که وی از جنس خبر بوده و خبرنگاری را درک کرده است.

در این نشست مرتضی غرقی دبیر کانون حرفه‌ای رسانه گفت: این کانون از 2 سال پیش کار خود را آغاز کرده و تاکنون 5 نشست با اصحاب رسانه شامل خبرنگاران، عکاسان، فیلمبرداران برگزار کرده است.

وی افزود: کانون حرفه‌ای رسانه هیچ وابستگی دولتی به جایی ندارد بلکه نهادی مستقل و برگرفته از خبرنگاران بوده و کاملاً خودجوش است.

دبیر کانون حرفه‌ای رسانه تصریح کرد: وابستگی این کانون وابستگی مالی، سیاسی و اقتصادی به هیچ نهاد و ارگان دولتی ندارد.

وی افزود: مشکل فعلی ما در فضای رسانه و به ویژه فضای مجازی که جامعه جهانی و ایران را تحت تأثیر قرار داده باید به صورت ویژه توسط اصحاب رسانه مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه باید نگاه به آن هم به صورت تهدید و هم به صورت فرصت باشد.

غرقی گفت: فضای مجازی، فضای دنیای رسانه را شکسته است و باید اصحاب رسانه به آن توجه بیشتری کنند چرا که برخی اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی می‌تواند موجب التهاب جامعه شود.

وی با اشاره به نگاه سیاسی در رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید فقط منافع ملی را مورد تأکید خود و پیگیری قرار دهند نه منافع حزبی و جناحی را.

دبیر کانون حرفه‌ای رسانه در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق حرفه‌ای باید همواره مورد تأکید ویژه اصحاب رسانه قرار گیرد لذا اخلاق‌مداری باید در فضای مجازی ترویج شود.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها