سپاه و جهاد دانشگاهی از ابتدا «2 بال» انقلاب اسلامی بوده‌اند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: از ابتدای انقلاب به فرمان امام‌خمینی(ره) سپاه و جهاد دانشگاهی برای انقلاب اسلامی «2 بال» تعریف شده‌اند.
کد خبر: ۲۵۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ - 07August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مراسم گرامیداشت سی ‌و‌هفتمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی عصر امروز (دوشنبه 16 مرداد) در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار، گفت: از ابتدا برای انقلاب 2 بال سپاه و جهاد توسط امام‌خمینی(ره) تشکیل شد که در آن زمان دانشجویان انقلابی به دو گروه تقسیم شدند. گروهی به سپاه رفتند و گروهی دیگر که به علم و تحصیل علاقه داشتند در دانشگاه و در جهاد دانشگاهی باقی ماندند و این مسئله منجر به آن شد که ما در دهه‌های اول انقلاب، دانشگاهی در رده‌های دانشگاه اسلامی داشته باشیم و اگر بخواهیم واقع‌بینانه به مسیر حرکت‌مان نگاه کنیم، راه پر مخاطره‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما ممنون مردم هستیم که همچنان پشتیبان انقلاب هستند، گفت: مردم با سختی‌ها و کاستی‌ها و ندانم‌کاری‌ها همچنان پشتیبان انقلاب هستند، البته در زمینه معیشت مردم و عدالت اجتماعی و همچنین در عرصه بین‌المللی کشور ما توفیقات ارزشمندی داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: گرفتاری‌های‌مان نسبت به موفقیت‌های‌مان زیاد نیست، البته کم هم نیست، اما با ایمان و توکل به خدا و اراده ملت که باعث پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس شد، می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی تصریح کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی با توجه به وظیفه‌اش که کشف استعدادها و به ثمر رساندن آنهاست، بتواند نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه نسبت به سال‌های گذشته عرصه برای پیشرفت بازتر شده است، تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر نوآوری وجود داشته باشد و دچار کم تحرکی بشویم پست‌ رفت می‌کنیم که البته ما در جهاد دانشگاهی شاهد رویش‌ها هستیم. جهاد دانشگاهی اگر بتواند زمینه کاری خودش را مشخص کند، بیشتر پیشرفت می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خطاب به جهادگران گفت: آرزو می‌کنم همه شما‌ بتوانید آنچه را در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دارید اجرا کنید و اگر حمایتی هم از دست وزارت بهداشت بر بیاید با افتخار انجام می‌دهیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها