فرزندان زهرا(س) چهره واقعی اسلام را نشان دادند

«ای نور چشمم، ‌ای مريم پاک، بار ديگر مسيح به صليب كشيده نخواهد شد؛ چون فرزندان زهرا(س) آمده‌اند».
کد خبر: ۲۵۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ - 08August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، گفته می‌شود جمله «ای نور چشمم، ‌ای مريم پاک، بار ديگر مسيح به صليب كشيده نخواهد شد؛ چون فرزندان زهرا(س) آمده‌اند»، جمله يک دختر مسيحی (ظاهراً اهل لبنان) است كه در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می‌شود. جمله‌ای پرمعنی كه واقعيات موجود در جبهه مقاومت اسلامی را به وضوح نمايان می‌سازد.

همين چند وقت پيش بود كه تصاوير رزمندگان مدافع حرم در حالي منتشر شد كه مشغول پاكسازي يكي از كليساهاي ويران شده توسط تروريست‌ها بودند. عكس‌هايي كه با زبان بي‌زباني چهره واقعي اسلام را به نمايش مي‌گذاشتند. تصاويري كه مي‌گفتند اسلام نه آن چيزي است كه گروه‌هاي تروريستي سعي در نشان دادنش دارند. اسلام واقعي را بايد در عطوفت، مهرباني و جوانمردي مرداني جست كه با سربندهاي يازهرا(س) و ياحسين(ع) وجب به وجب سرزمين‌هاي اسلامي را از لوث وجود فرزندان شيطاني وهابيت و جاهليت پاك مي‌كنند.

اگر فراموش نكرده باشيم زماني شبهه‌اي در ميان برخي از هموطنان‌مان رايج شده بود كه «مگر دشمنان ما در جبهه مقاومت اسلامي مسلمان نيستند؟ مگر آنها موقع درگيري‌ها تكبير سر نمي‌دهند و شعائر اسلامي را روي پرچم‌هاي شان نمي‌نويسند؟» نظير چنين حرف‌هايي در مقاطعي از جنگ تحميلي هم رايج شده بود. قبل از عمليات رمضان شب‌نامه‌هايي توزيع مي‌شد به اين مضمون كه عراق يك كشور اسلامي است و ورود ما به خاك آن كشور، تعدي به سرزمين‌هاي اسلامي محسوب مي‌شود!

اگرچه پاسخ همه اين شبهات را تاريخ در ماجراي جنگ صفين و قرآن‌هاي بر سر نيزه داده بود اما در دوره معاصر نيز كافي بود يك مدت از استيلاي تروريست‌ها بر مناطق مسكوني عراق و سوريه بگذرد تا چهره واقعي كساني كه خود را سلفي مي‌ناميدند و ريشه در وهابيت داشتند، نمايان شود. در واقع مرز بين حق و باطل در عملكرد دو طرف درگيري كاملاً مشخص است. در جنگ تحميلي اگر صدام عفلقي خودش را مدافع كشورهاي اسلامي در برابر اسرائيل نشان مي‌داد، همزمان به كشوري حمله مي‌كرد كه تمام‌قد عليه رژيم صهيونيستي ايستاده بود. يا وقتي كه بعثي‌ها به بمباران شيميايي شهرهاي بي‌دفاعي چون سردشت و حلبچه پرداختند، مشخص شد اين رفتارهاي ددمنشانه تا چه حد با آموزه‌هاي قرآني تفاوت دارد.

در جبهه دفاع از حرم كه ديگر تروريست‌ها بي‌ريا و بي‌محابا چهره اصلي خود را از همان آغاز به نمايش گذاشتند و تنها زمان نياز بود تا واقعيت اين قضيه براي همگان مشخص شود. در واقع جمله اين دختر مسيحي كه وزير سابق محيط زيست لبنان را هم به تحسين واداشت و بازنشر اين جمله توسط همين وزير سبب شهرتش شد، تنها گوشه‌هايي از واقعيات موجود را نشان مي‌دهد. چند وقت پيش بود كه يكي از رزمندگان مدافع حرم مي‌گفت در ملاقات با مردم منطقه‌اي از سوريه كه دشمني ديرينه‌اي با رژيم اسدها (حافظ اسد و بشار اسد) دارند، پي به واقعيات جالبي برده است. به گفته اين رزمنده، مردم آن نواحي هرچند با بشار اسد مخالف هستند، اما مي‌گويند طي چند سال جنگ در سوريه دريافته‌اند كه طرف حق كدام است و طرف باطل كدام. «بشار اسد و متحدانش هر چه باشند لااقل سر نمي‌برند».

در موضوع آزادسازي شهر موصل شاهد بوديم كه چطور ارتش عراق و خصوصاً نيروهاي حشد الشعبي كه بسيجيان اين كشور محسوب مي‌شوند، نه تنها هيچ تعرضي به زنان و غيرنظامي‌ها صورت ندادند، بلكه آن عده از دختران ايزدي در بند داعشيان را نيز آزاد كردند و با عزت و احترام با آنها برخورد مي‌كردند.

مقوله «دفاع از حرم» جهان اسلام را در آزموني سخت قرار داد. آنهايي كه شيعيان را به جهت تأسي به قيام اباعبدالله(ع) و عاشوراي حسيني جنگ‌طلب معرفي مي‌كردند، حالا اگر اندكي وجدان داشته باشند، بايد اذعان كنند كدام طرف است كه با بريدن سرها، ويران كردن كليساها و حتي مساجد (مثل منفجر كردن مسجد بزرگ موصل)، تجاوز به زنان و كشتار كودكان و غيرنظامي‌ها، سعي در تخريب چهره اسلام دارد. در مقابل چه كساني هستند كه با رزم مردانه خود، علاوه بر نقش برآب كردن توطئه استكبار و صهيونيسم جهاني، تن و جان خود را سپر بلاي مردم بيگناه مي‌سازند. رزمندگاني كه حتي براي نجات دادند پيروان ساير اديان و حفظ شعائر مورد احترام‌شان، جان خود را فدا مي‌سازند.

تاريخ در خصوص جنگ صفين گفت كه عمروعاص و معاويه اسلام را تا آنجا قبول داشتند كه منافع‌شان را تأمين كند. اكنون نيز تاريخ اگر اندك وجداني داشته باشد، بايد به صعوبت خادمين جعلي حرمين شريفين اذعان كند و در مقابل اسم مجاهداني را در لوح زرينش به ثبت برساند كه با نام فاطميون و زينبيون و حيدريون، اسلام واقعي را به جهانيان معرفي کردند.

منبع: روزنامه جوان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار