دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

محاصره واحد ویژه داعش در رقه/ هلاکت بیش از 10 تروریست داعشی در جبهه‌های مختلف

محاصره واحد ویژه عملیات خارجی داعش در رقه و تداوم حملات ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ - 08August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «برت مک گورک» نماینده دولت آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از محاصره واحد ویژه عملیات‌های خارجی گروهک تروریستی داعش در شهر رقه پایتخت خودخوانده این گروهک در شمال سوریه خبر داد.
 
وی در شرح این خبر گفت: این واحد مسئولیت اجرای عملیات تروریستی در کشورهای دیگر را برعهده دارد. این واحد پس از محاصره رقه دیگر توان اجرای حمله در اروپا، همانند آنچه در بروکسل و پاریس انجام داد، را ندارد.
 
ارتش سوریه نیز پس از آزادسازی سخنه، آخرین دژ داعش در استان حمص، به عملیات خود در جبهه‌های مختلف بویژه استان مرزی دیرالزور و مناطق مشرف به آن ادامه می‌دهد.
 
محاصره واحد ویژه داعش در رقه/ کشته شدن بیش از ده تروریست داعش در جبهه‌های مختلف/ دیدار کارشناسان اجلاس آستانه در تهران 
در همین راستا نیروی هوایی ارتش سوریه پایگاه‌های تروریست‌های داعش در روستای «بغیلیه» در شمال غرب این استان را هدف قرار داد. همچنین «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری، از کشته شدن 10 تن از تروریست‌های داعش و جبهه النصره در عملیات‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در جبهه‌های مختلف این کشور در روز یکشنبه خبر داد.
 
در عرصه دیپلماسی بین‌الملل نیز «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با استقبال از تداوم آتش‌بس در سوریه تأکید کرد: هرکس که به دنبال بهبود روند آتش‌بس و حفظ امنیت و استقرار در سوریه باشد می‌تواند ما را در این راه همراهی کند.
 
وی در همین راستا از برگزاری جلسه تخصصی میان کارشناسان حاضر در اجلاس آستانه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها بتواند بر بهبود روند امنیت در سوریه تأثیر بگذارد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها