سلما بابایی:

هنر بهترین وسیله برای باورپذیر کردن درجات عرفانی شهداست

دختر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی گفت: عظمت روح شهید بابایی بر کسی پوشیده نیست؛ اما مهم‌ترین ویژگی ایشان خودسازی و غلبه بر نفس بود؛ به نظرم نمایش و باورپذیر کردن چنین عرفانی بسیار سخت است و نیاز به مدت‌ها مطالعه، پژوهش و کار هنری دارد.
کد خبر: ۲۵۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ - 08August 2017
هنر بهترین وسیله برای باورپذیر کردن درجات عرفانی شهدا استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سلما بابایی» دختر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی در گفت‌وگویی، با اشاره به اهمیت پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: مقوله هنر به‌ویژه فیلم، بهترین ابزار برای رساندن معنای درست شهادت به مخاطب امروز است.

وی افزود: مخاطب امروز با 10 سال پیش کاملاً تفاوت دارد؛ بنابراین باید با کار حرفه‌ای نبض مخاطب را در دست گرفت و در برابر حجم عظیم اطلاعاتی که مخاطب هرروز با آن روبه‌روست، معنای واقعی شهادت را به او نشان داد. برای پرداختن به شهدا همچنان باید کارکرد و رسانه ملی به ویژه تلویزیون مهم‌ترین مدیوم برای این امر محسوب می‌شود چراکه طیف مخاطب بسیار گسترده‌ای دارد.

بابایی ضمن تشکر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری صورت گرفته درباره شهید بابایی گفت: شهید بابایی به مدد هنرمندان این مرزوبوم به‌خوبی به مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت معرفی‌شده، هرچند زوایایی از شخصیت ایشان برای مخاطب عام همچنان ناشناخته باقی‌مانده است.

دختر شهید بابایی با اشاره به رسالت هنرمندان خاطرنشان کرد: وظیفه خطیری بر دوش هنرمندان احساس می‌شود. آن‌ها باید به‌وسیله هنرشان به شهدایی بپردازند که از آن‌ها غافل شده‌ایم؛ کسانی که با تمام رشادت‌ها و فداکاری‌هایشان هنوز ناشناخته مانده‌اند.

بابایی که خود هنرمند عرصه فیلم‌سازی است با اشاره به فعالیت خود در حوزه فرهنگ شهادت عنوان کرد: چندی است مجموعه مستندی با عنوان «دیدار در آشیانه» را به پایان رسانده‌ام؛ این مجموعه که به زندگی جانبازان و آزادگان خلبان می‌پردازد، برای مخاطب نوجوان تولید شده است و با افتتاح شبکه امید به روی آنتن رفت.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار