سردار زمانی پژوه عنوان کرد؛

رصد ناوهای آمریکایی در خلیج فارس توسط پهپادهای دریایی سپاه

فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه گفت: ناوهای آمریکایی در خلیج فارس توسط پهپادهای دریایی سپاه تحت مراقبت دائمی و رصد هستند.
کد خبر: ۲۵۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 08August 2017
رصد ناوهای آمریکایی در خلیج فارس توسط پهپادهای دریایی سپاه
دریادار دوم پاسدار «حسینعلی زمانی پژوه» فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور و تکنیک محور است؛ از این رو جزو نیروهای پیشتاز در زمینه آموزش به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه این آموزش‌ها اعم از آموزش‌های شناوری و موشکی است، گفت: اخیرا وارد مقوله جدیدی تحت عنوان آموزش هوادریا و عرصه پهپادی نیز شده‌ایم. ارائه این آموزش‌ها به دلیل استفاده از سامانه‌های پهپادی به طور گسترده در نیروی دریایی سپاه است.

سردار زمانی پژوه عنوان کرد: حضور موثر، مستمر و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در آب‌های کشور و خلیج فارس به عنوان لجمن دفاع دریایی در مقابله با قوای متجاوز نیروهای آمریکایی حاصل کارهای علمی و آموزشی است که در مراکز علمی و تحقیقاتی این نیرو انجام شده است.

وی همچنین گفت: در حوزه طراحی، ساخت و استفاده از پهپاد در مرحله نخست احساس می‌شد که از پهپادهایی که در حوزه خشکی قابلیت عملیاتی دارند می‌توان استفاده کرد، اما پس از ورود به کار متوجه شدیم که پهپاد دریایی دارای تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاصی است که باید مباحث تخصصی دریایی را در این عرصه مد نظر قرار دهیم.
 
سردار زمانی پژوه تاکید کرد: مراقبت‌ها و رصد دائمی که توسط پهپادها به خصوص از ناوهای آمریکایی در منطقه صورت می‌گیرد و اخبار آن منتشر می‌شود بیانگر توان تخصصی ما در این حوزه است که با استفاده از تجارب این توان باید روز به روز توسعه پیدا کند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار