ارزیابی عملکرد ائتلاف ضد داعش بعد از ۳ سال از دیدگاه پنتاگون

عملیات ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا امروز (سه‌شنبه) وارد چهارمین سال خود شد، در حالی که واشنگتن همچنان مدعی است که پیروزی علیه افراد مسلح داعش حتمی است.
کد خبر: ۲۵۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ - 08August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، برای اولین بار هشتم اوت ۲۰۱۴ دو جنگنده اف-آی۱۸ از ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس (جورج دبلیو بوش) پرواز کردند تا مقرهای داعش در نزدیکی اربیل در شمال عراق را بمباران کنند.

این حمله نظامی آغاز حملات گسترده‌ای بود که بعدا با آموزش نظامی و تجهیز نیروهای محلی برای مبارزه با تروریست‌ها ابتدا در عراق و بعد در سوریه تقویت شد.

از ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۷ ائتلاف بیش از ۱۳ هزار حمله در عراق و ۱۰ هزار حمله در سوریه انجام داده است.

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: هشت میلیون تن اسیر اقدامات وحشیانه آن‌ها بودند و در ناامیدی و رنج زندگی می‌کردند. بسیاری مجبور به کوچ شدند و با سختی زندگی می‌کنند.

بعد از سه سال از آغاز عملیات ائتلاف مدعی است، ۷۰ درصد از مناطق تحت سیطره داعش در عراق و ۵۰ درصد در سوریه پس گرفته شده است.

دیویس ادعا کرد: داعش نتوانست مجددا مناطقی را که آزاد کرده‌ایم پس بگیرد. داعش با شکست حتمی مواجه است. ما پیروز خواهیم شد و آن‌ها شکست خواهند خورد.

با سیطره داعش بر شهرهای اصلی از جمله موصل و رقه، ائتلاف ضد داعش که متشکل از ۶۹ کشور است حملات علیه تروریست‌ها را آغاز کرد.

به رغم اینکه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در نهایت داعش از هم فرو می‌پاشد اما داعش با دعوت از حامیانش برای انجام حملات تروریستی در جهان به حضور خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر ائتلاف ضد داعش به کشته شدن ۶۲۴ غیرنظامی در حملاتش اذعان کرده هرچند که کارشناسان می‌گویند تعداد واقعی بیشتر از این است.

دیویس گفت: درحالی که این عملیات دقیق‌ترین عملیات در تاریخ جنگ‌هاست اما غیرنظامیان در جنگ‌ها می‌میرند و این حقیقت دردناکی است.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها