من انقلابی‌ام (37)/ مسئول اورژانس کردستان در گفت‌وگو دفاع پرس:

خدمات بیمارستانی به زائرین راهیان نور فوری و رایگان است

سعدالله اسماعیلی با اشاره به خدمات مرکز اورژانس استان کردستان به زائرین راهیان نور غرب و شمال غرب کشور گفت: خدمات بیمارستانی به زائرین راهیان نور فوری و رایگان است.
کد خبر: ۲۵۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ - 08August 2017
خدمات بیمارستانی به زائرین راهیان نور فوری و رایگان است
«سعداله اسماعیلی» مسئول اورژانس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، با بیان اینکه حرکت عظیم راهیان نور بزرگترین حرکت فرهنگی کشور است، اظهار داشت: اورژانس کردستان به عنوان زیر مجموعه علوم پزشکی کشور و اورژانس، بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده دارد در حوادث به کسانی که به امداد نیازمند هستند، خدمات ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: اورژانس استان کردستان با تدابیری که اندیشیده شده است حرکت عظیمی مثل راهیان نور که حتی اگر در بازه زمانی خاصی برگزار می‌شود را مورد توجه و اولویت خود قرار داده است.

اسماعیلی درباره خدمات مرکز اوژانس کردستان به زائرین راهیان نور، عنوان کرد: اورژانس در بازه زمانی ترافیک راهیان نور در یادمان‌های استان کردستان که محل مراجعه زائرین است، امداد جاده‌ای و یادمانی دارد. ما در یادمان بوالحسن که متولی آن وزرات بهداشت است گروه سیار و مستقر داریم که در طول ساعت‌های روز که زائرین حضور دارند با اکیپ درمانی در محل یادمان هستیم.

مسئول اورژانس استان کردستان گفت: زائرین راهیان نور در سال 1395 بالغ بر 1100 مراجعه به اورژانس داشته‌اند که 36 نفر از این تعداد به بیمارستان بانه منتقل شدند و تعدادی دیگری به صورت سرپایی درمان شدند.

وی از ارائه خدمات رایگان به زائرین راهیان نور غرب و شمال غرب در بیمارستان‌های کردستان خبر داد و بیان کرد: بر اساس ظرفیت و همکاری اداره اورژاس بیمارستانی، هماهنگی و آمادگی با بیمارستان‌های اوژانسی صورت گرفته تا بیماران راهیان نور بدون فوت وقت و بدون هزینه مداوا شوند. البته خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری زائرین راهیان نور در سطح استان کردستان وجود نداشته است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: طبق تقسیمات صورت گرفته، در یادمان بوالحسن اورژانس مستقر داریم اما در سایر یادمان‌ها به صورت استقرار جاده‌ای، پایگاه‌هایی را مستقر کرده‌ایم و هر جایی ستاد راهیان نور درخواستی داشته است ما آماده خدمات رسانی خواهیم بود.

مسئول اورژانس استان کردستان درباره ایجاد درمانگاه‌های ثابت گفت: طرح اورژانس‌های روستایی یک طرح کشوری است که ما با پیشنهاد به اورژانس کشور درخواست کردیم تا نخستین طرح اورژانس روستایی را در منطقه کردستان برای یادمان راهیان نور بوالحسن ایجاد کنیم که به محض اخذ مجوز لازم، این کار را انجام خواهیم داد. همچنین علاوه بر این فعالیت‌ها، آماده احداث درمانگاه ثابت در منطقه بوالحسن هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته بودجه‌ای را برای یادمان بوالحسن قرار دادیم و یک مرکز درمانی نیمه ثابت در این محل ایجاد کردیم. اورژانس هوایی را نیز در شهر سنندج ایجاد کردیم که در اولین اقدام نقاط مختلف را برای انجام پرواز آزمایشی انتخاب کردیم و اولین نقطه آزمایشی یادمان شهدای بوالحسن بود.

اسماعیلی در پایان گفت: راهیان نور یک کار معنوی است که همه باید در خدمت رسانی به زائرین آن سهیم باشند و از همدیگر سبقت بگیرند. این حرکت فرهنگی یک کار اداری نیست بلکه یک وظیفه است و از طرف همکارانم قول می‌دهم آماده هرگونه خدمت رسانی به زائرین راهیان نور غرب و شمال غرب هستیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار