سردار اشتری مطرح کرد؛

ضرورت به روز بودن اطلس اطلاعات بر مبنای آسیب‌ها و تهدیدات

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که به روز بودن اطلس اطلاعات برمبنای آسیب‌ها و تهدیدات ضرورت دارد، از لزوم آمادگی کامل برای پیشگیری و مقابله با تهدیدات خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ - 08August 2017
ضرورت به روز بودن اطلس اطلاعات برمبنای آسیب‌ها و تهدیدات
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در آیین تکریم و معارفه معاون عملیات ناجا با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز شاهد تهدیدات و ناامنی در کشورهای پیرامونی هستیم این در حالی است که به لطف الهی، رهنمودهای مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و حضور و پشتیبانی مردم امنیت مطلوب و مثال زدنی در کشور حاکم است.

وی افزود: ریشه وقایع و حوادث ناگوار در کشورهای اسلامی استکبار است؛ چرا که استکبار در کشورهای اسلامی به دنبال منفعت طلبی و افزایش دامنه سلطه خود است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری چون داعش ادامه داد: تولد و شکل‌گیری این گروهک‌ها نیز ریشه در ترویج تفکر اسلام هراسی و شیعه هراسی دارد، دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور ما هستند در حالی که باید بدانند این خیال باطل است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: دشمنی استکبار بر ما پوشیده نیست و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور است، بنابراین باید همواره آمادگی خود را در برابر نفوذ و توطئه دشمنان حفظ کنیم که بحمداله و به برکت خون شهدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری و انسجام و هوشیاری نیروهای مسلح هرگونه تهدیدی را پاسخگو هستیم.

سردار اشتری با بیان اینکه امروزه اشکال تهدیدات دشمنان دست‌خوش تغییر شده است، بیان کرد: باید در مقابل این تهدیدات نیز آماده باشیم و بدانیم که امروز محور تهدیدات از نوع نرم است و نیروی انتظامی در مقابله با تهدیدات جنگ نرم نقش مؤثر، اساسی و سرنوشت سازی دارد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: ارتقاء توان دفاعی و رزمی همواره باید مورد توجه و تمرکز باشد و برای ارتقاء آمادگی‌ها باید از ابزار و امکانات بروز بهره ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و اهمیت اقدامات پیشگیرانه در این حوزه خاطر نشان کرد: تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، بنابراین باید در این حوزه پیش از هر اقدامی بر پیشگیری و پیشدستی تمرکز کنیم و آسیب‌های اجتماعی را در همه ابعاد کاهش دهیم.

وی بر لزوم تهیه و تدوین اطلس اطلاعات، تهدیدات و آسیب‌ها تأکید کرد و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه و برنامه‌ریزی همه سازمان‌های متولی است؛ اما در هر حال نیروی انتظامی نیز در این حوزه با رویکرد اجتماعی و برنامه‌ریزی ورود کرده و اقدامات شایان ذکری انجام داده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر و قاچاق از وظایف ذاتی و اولویت‌دار نیروی انتظامی است که باید گفت، مبارزه با این معضل‌ها نیز همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، بنابراین نیروی انتظامی در راستای پیگیری فرمایشات معظم‌له در این راستا همه توان و امکانات خود را به کار خواهد بست.

سردار اشتری تأکید کرد: نیروی انتظامی در هر منطقه و نقطه‌ای از کشور متناسب با آسیب‌ها برنامه ریزی، تمرکز و اقدام می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر معاونت عملیات ناجا در پیشبرد اهداف عنوان کرد: به صدا درآوردن زنگ خطرات و هوشیار باش‌ها بر عهده معاونت عملیات است، این معاونت یک معاونت فرابخشی و بین بخشی می‌باشد و تعامل و همکاری با همه پلیس‌ها و معاونت‌های تخصصی از وظایف محوری این معاونت است.

وی ادامه داد: تلاش برای ارتقای توان رزمی و عملیاتی همچنین کاهش تلفات باید رویکرد محوری معاونت عملیات باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه حرکت در مسیر حرفه‌ای گرایی و دانش‌بنیانی از اولویت‌های نیروی انتظامی است، بیان کرد: تقسیم منابع و امکانات عملیاتی باید بهینه و با برنامه‌ریزی صورت بگیرد ضمن اینکه مسئولان معاونت عملیات باید رویکرد تعامل با سازمان‌های مرتبط را نیز به دقت و جدیت دنبال کنند.

این مقام ارشد انتظامی بر لزوم تدوین طرح نیازمندی عملیاتی تأکید و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در حوزه پدافند غیرعامل نیز اقدامات مطلوبی انجام  داده است و قطعا این اقدامات مستمر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آیین تکریم و معارفه معاون عملیات اشاره و بیان کرد: سردار «بتولی» فرماندهی پیشکسوت، باتجربه، متعهد و پیگیر بودند و در مسئولیت‌های مختلف شاهد تلاش، جدیت و موفقیت ایشان بوده‌ایم که ان شاءالله در آینده نیز از دانش و تجربه ایشان بهره خواهیم برد.

وی در ادامه با معرفی سردار «حسین ساجدی نیا» به عنوان معاون عملیات ادامه داد: سردار ساجدی‌نیا سابقه درخشانی در کارنامه کاری و خدمت خود دارند و آشنایی بنده با ایشان قدمت دیرینه‌ای دارد.

وی افزود: سردار ساجدی‌نیا انسانی متدین، بااندیشه، معتقد، اهل تعامل و ... هستند و همواره در مسئولیت فرماندهی تهران بزرگ شاهد تلاش‌ها و خدمات ایشان بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: سردار ساجدی نیا در 90 ماه حضور در فرماندهی تهران بزرگ اقدامات ارزشمندی در کارنامه خود ثبت کرده و واکنش نیروهای پلیس تهران بزرگ در مواجه با تروریست‌ها در حرم مطهر امام راحل یکی از این اقدامات مطلوب و قابل تقدیر است.
 
در این مراسم حکم انتصاب سردار حسین ساجدی‌نیا به عنوان معاون عملیات ناجا و حکم تقدیر از سردار سید ابوالحسن بتولی توسط سردار محرم مجرد رئیس بازرسی ناجا قرائت شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها