دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

چرا آمریکا از تداوم پیروزی‌های محور مقاومت نگران است؟

آمریکا همواره از گسترش خط زمینی مقاومت از پایتخت ایران تا مرز فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرده و تلاش می‌کند تا مانع پیشروی نیروهای مقاومت در مقابل تروریست‌های تکفیری شود.
کد خبر: ۲۵۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱ - 09August 2017
چرا آمریکا از تداوم پیروزی‌های محور مقاومت نگران است؟به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروی هوایی ارتش آمریکا طی حمله‌ای که مدعی شد به اشتباه صورت گرفته است، مواضع نیروهای «گردان‌های سیدالشهداء(ع)» از یگان‌های ویژه حشد شعبی را در مرز عراق و سوریه هدف حمله قرار داد. طی این حمله بیش از 40 تن از رزمندگان این یگان عملیاتی به شهادت رسیدند و ده‌ها رزمنده دیگر نیز مجروح شدند.
 
فرماندهان بسیج مردمی عراق با تسلیت به نیروهای گردان‌های سید الشهداء(ع)، علاوه بر اینکه تمام عواقب ناشی از این حمله را متوجه ارتش آمریکا دانستند، تأکید کردند که انتقام این حمله را از نیروهای آمریکایی خواهند گرفت.  
 
این نخستین بار نیست که ارتش آمریکا مواضع ارتش و نیروهای مردمی در عراق و سوریه را هدف حمله قرار می‌دهد. پیش از این نیز حملاتی از سوی نظامیان آمریکایی طی عملیات‌های آزادسازی در شمال و غرب عراق علیه نیروهای بسیج مردمی صورت گرفته بود. واشنگتن ادعا می‌کند که این حملات را به طور غیرعمدی انجام داده است.
 
با این حال حمله ارتش آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه در منطقه «شعیرات» در استان حمص را باید نمونه دیگری از حملات ارتش آمریکا به حساب آورد. این حمله کاملا با اطلاع‌رسانی و آگاهی نظامیان آمریکایی از هویت هدف انجام شد.
 
دولت آمریکا این حمله را به بهانه اجرای حملات شیمیایی در منطقه «خان شیخون» استان ادلب، که مدعی بود توسط ارتش سوریه انجام شده است، علیه پایگاه ارتش سوریه اجرا کرد. حمله‌ای که با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد.
 
هدف آمریکا از اجرای این عملیات‌ها، منحرف کردن ذهن ارتش‌ها و نیروهای مردمی محور مقاومت از نبرد با تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه است. دستگاه اطلاعاتی آمریکا، که به انواع تجهیزات زمینی، هوایی و ماهواره‌ای جهت رصد و بررسی اهداف مجهز است، به خوبی می‌تواند هویت هدف خود را در شرایط مختلف آب‌وهوایی تشخیص دهد.
 
به همین خاطر، ادعای حمله اشتباهی توسط نظامیان تحت فرمان واشنگتن تنها پوششی جعلی برای ادامه عملیات‌ها علیه نیروهای بسیج مردمی است.
 
آمریکا همواره از گسترش خط زمینی مقاومت از پایتخت ایران تا مرز فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرده است و به خوبی می‌داند که نیروهای گردان‌های سیدالشهداء(ع) نیز خود را از پیروان آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران می‌دانند. به همین دلیل اگرچه حتی مردم آمریکا از مبارزه حشد شعبی با داعش نیز به طور غیرمستقیم سود می‌برند؛ اما دولت این کشور به‌هیچ‌وجه حاضر به قدرت‌یابی نیروهای مردمی محور مقاومت، حتی به قیمت شکست داعش، نیست.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها