پیام رئیس سازمان انرژی اتمی به مناسبت «روز خبرنگار»

«صالحی» نوشت: اینجانب به نمایندگی از سوی اعضای خانواده بزرگِ صنعت هسته‌ای کشور، فرا‌رسیدن روز خبرنگار را به تمامی تلاشگرانِ این جهادِ فرهنگی تبریک و شادباش عرض می‌کنم.
کد خبر: ۲۵۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ - 08August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «علی اکبر صالحی»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت «روز خبرنگار» پیامی منتشر کرد که مشروح آن از نظر خوانندگان می‌گذرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

آن زمان که به واسطه دگرگون شدن شیوة زندگی آدمی بر این کرة خاکی و بروز و ظهور تغییراتِ بنیادین در نگاه و نگرش انسان نسبت به جایگاه خود در عرصة حیات اجتماعی، کاغذِ اخبار و انتشارِ گزارش‌های مربوط به دستگاه دیوانی و ارگ همایونی به مرور ایّام در میان رعایا رواج یافت، کسی را این گمان نبود که در آینده‌ای نه چندان دور، دستگاه‌های اطلاع رسانی و سامانه‌های سخن پراکنی به نماد و نمایندة انسان عصر مدرن تبدیل خواهد شد و به طرفة العینی، مرزهای بر ساختة تاریخی را درخواهد نوردید.

در پرتو این تغییرات و دگرگونی‌های ژرف و شگرف، خبرنگاران و اصحاب رسانه به پیشقراولان سپاهِ تجدد و نوآوری و رکنِ استوارِ صیانت از دستاوردهای خرد بشری تبدیل شدند و به شهادتِ تاریخِ پرفراز و نشیب این حرفة مقدس، با تحمل شدائد و دشواری‌ها و نثار جان و آسایش خویش، پرچم مبارزه با جهل و نا آگاهی را بر دوش گرفته و قَدم در راه بی برگشت نهادند.

اکنون به یُمن مجاهدت‌های تاریخی یاران و اصحاب رسانه و در سایة گسترشِ اعجاب انگیزِ وسائط ارتباط جمعی در عصر انفجارِ اطلاعات مسیر برای توسعه آگاهی‌های اجتماعی و کاستن از نفوذ اهریمنِ فساد و تباهی در ارکان زندگی جمعی فراهم آمده است.

امروز ارباب قدرت و صاحبانِ منزلت و مکنت به نیکی دریافته‌اند که روش و منش و شیوة سلوکِ آنان تحتِ نظارت اصحاب رسانه قرار گرفته و شهروندان صاحبِ حق، به یاری خبرنگاران و تحلیلگرانِ سوانح و حوادثِ اجتماعی و سیاسی، به نقدِ عملکرد آنان خواهند پرداخت و این نعمتی است که همة ما باید قدردان آن باشیم و در هر مقام و موقعیتی، وظیفه داریم تا یار و پشتیبانِ فعالان و کنشگرانِ این عرصه باشیم.

اینجانب به نمایندگی از سوی اعضای خانوادة بزرگِ صنعت هسته‌ای کشور، فرا رسیدن روز خبرنگار را به تمامی تلاشگرانِ این جهادِ فرهنگی تبریک و شادباش عرض کرده و دوام سلامتی و مزید سرافرازی و بهروزی اعضای جامعة مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور را از درگاه یگانة هستی بخش مسئلت می‌کنم. امیدوارم در پرتو الطافِ الهی، بیش از پیش شاهد تقویتِ جایگاه این عزیزان در حوزة حیاتِ اجتماعی بوده و در عمل به این واقعیتِ انکارناپذیر اذعان کنیم که چشمان بیدار و هوشیارِ اصحاب رسانه، ضامن حفظِ سلامت جامعة بشری از گزندِ انحرافات خواهد بود.

منبع: رویداد 24
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار