دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

توافق تروریست‌ها با روسیه برای کاهش درگیری در شمال حمص/ حمایت مقامات و شخصیت‌های مصری از دولت سوریه

کشته شدن 29 شهروند غیرنظامی رقه در حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی و درخواست شخصیت‌های مصری برای ازسرگیری رابطه با سوریه از مهم‌ترین اخبار تحولات این کشور طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ - 09August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت فرمان آمریکا به شهر رقه، بیش از آنکه به نیروهای داعش ضربه زند، به شهروندان غیرنظامی این شهر آسیب وارد می‌کند. در همین راستا «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به مخالفان دولت) از کشته شدن 29 نفر از مردم رقه در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
 
 در سوی دیگر میدان، رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها از توافق میان دولت روسیه و مناطق شمال استان حمص، که تحت کنترل تروریست‌ها قرار دارد، برای امضای آغاز مرحله جدیدی از توافق موسوم به «طرح مناطق کاهش درگیری» در این ناحیه خبر دادند. این توافقنامه کامل‌تر از توافقی که رسانه‌های روسیه چند روز قبل از آن خبر دادند، خواهد بود.
 
در دیرالزور نیز «کمیته یاری دیرالزور» اقدام به ارسال کمک‌های غذایی برای مردم ساکن در بعضی مناطق تحت محاصره داعش در این شهر و استان کرد.
 
«محمد ابراهیم سمر» استاندار دیرالزور در همین راستا گفت: 2 تن مواد غذایی ارسال شده از سوی «برنامه جهانی غذا» (زیرمجموعه سازمان ملل) با کمک هلال احمر سوریه از طریق هوایی بوسیله 26 چتر نجات برای اهالی محلات «هرابش»، «طب»، «صناعه» و «طحطوح» در شهر دیرالزور و روستای «جفره» در این استان ارسال شد.
 
مرگ 29 غیرنظامی در حملات هوایی به رقه/ توافق تروریست‌ها با روسیه برای کاهش درگیری در شمال حمص/ حمایت مقامات و شخصیت‌های مصری از دولت سوریه 
 
در تحولات میدانی نیز نیروهای ارتش سوریه پنج پهپاد بمب‌گذاری شده متعلق به تروریست‌های تکفیری را در شمال غرب استان «حماه» سرنگون کردند.
 
در عرصه بین‌الملل جریان‌های سیاسی مصری طی بیانیه‌ای با حمایت از مبارزه ارتش سوریه با تروریسم و جدایی‌طلبی، تلاش‌های آمریکا برای بر هم‌ زدن ساختار منطقه جهت افزایش قدرت رژیم‌ صهیونیستی را محکوم کردند.
 
این گروه‌های سیاسی همچنین در بیانیه خود خواهان بازگشت دوباره روابط میان مصر و سوریه شدند. در همین راستا «الیزابت شاکر» نماینده پارلمان مصر با محکوم کردن حملات ائتلاف بین‌المللی آمریکا به غیرنظامیان سوری، هر پیروزی ارتش این کشور در نبرد با گروه‌های تروریستی را پیروزی مصر در برابر تروریسم نامید. وی هدف از فعالیت ائتلاف بین‌المللی را «غارت پیروزی‌های ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌های تکفیری» عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار