امیر رستگاری به دفاع پرس خبر داد؛

تولید موتور ملی 1200 اسب بخار توسط وزارت دفاع تا پایان امسال

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از طراحی و تولید دیزل 1200 اسب بخار در داخل کشور خبر داد و گفت: این دیزل در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۵۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ - 09August 2017

تولید موتور ملی 1200 اسب بخار تا پایان سال/ تحویل موتور ملی به راه آهنامیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به دستاوردهای بومی صنایع دریایی و پیشرفت‌های قابل ملاحظه در این رابطه، اظهار داشت: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه تولید به سطحی از توانمندی رسیده است که در چهار حوزه شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی و تندرو قادر به تولید انواع محصولات کاملا بومی بوده و فاصله ایده تا محصول را به کمترین زمان رسانده است.

وی در ادامه به پیشرفت‌های متخصصان این سازمان در حوزه رانش اشاره کرد و گفت: حوزه رانش برای ما و تمامی کشورهای مستقل یک حوزه استراتژیک محسوب می‌شود؛ چرا که شبکه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و نظامی نیازمند حوزه رانش است.

 دیزل 900 اسب بخار را دریایی کردیم

دریادار رستگاری با بیان اینکه آنچه که در حوزه رانش اهمیت دارد پرداختن به سامانه‌های دیزلی است، تصریح کرد: خوشبختانه چند سالی است که توسط صنایع دیزل سازی در این حوزه ورود پیدا کرده‌ایم و امروز دیزل‌های 900 اسب بخار را ارتقا داده و به عنوان یک موتور پر تیراژ از آن بهره می‌بریم. همچنین توانستیم با استفاده از تجارب فنی آن را دریایی و در عرصه دریاها از آن‌ استفاده کنیم.

بازمهندسی دیزل 5 هزار اسب بخاری

وی با اشاره به توانمندی‌های متخصصان این سازمان در حوزه مهندسی معکوس و ارتقای سامانه‌های مهندسی شده، افزود: با روش بازمهندسی توانستیم دیزل‌هایی با قدرت 3 هزار تا 5 هزار اسب بخار را بازمهندسی کرده و سپس مکانیسم آن را جهت مصارف کشتی‌ها نیز دریایی کنیم.

طراحی و ساخت دیزل 1200 اسب بخار و تحویل آن به راه آهن

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: امروز سازمان صنایع دریایی افتخار دارد در حوزه ساخت موتور، دیزل 1200 اسب بخار یعنی چیزی معادل قدرت یک مگاوات را در داخل طراحی و تولید کند که ان‌شاالله این محصول بومی تا پایان سال تولید شده و در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: غیر از میل لنگ و سامانه سوخت رسانی تمامی دیگر اجزای این موتور در داخل کشور تولید می‌شود. همچنین نوع گازسوز این دیزل را در آزمایشگاه‌هایمان با توان 650 کیلو وات و بازدهی بالای 40 درصد تولید کردیم و در آینده قدرت آن را به 850 اسب افزایش خواهیم داد که برای سامانه‌های سی اچ پی کارآیی لازم را خواهند داشت.
 
انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار