معرفی شهدا (3)؛

ستارگانی از استان یزد که در مردادماه در آسمان شهادت درخشیدند

دلیرمردان یزدی با حضور خود در هشت سال دفاع مقدس از اسلام و کشور اسلامی جانانه دفاع کردند و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه پر افتخار شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۲۵۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 09August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، شهیدان «علی حاجی‌حسنی بغدادآبادی»، «مهدی رضائی‌آهن»، «منصور عابدی»، «مسعود تقدسی»، «محمدعلی ملانوری شمسی»، «محمدرضا علی نقیان باغ‌خندان»، «محمدرضا حیدری پورمحمدآبادی»، «محمدحسن خواجه‌افضلی»، «مجید دست‌پاک»، «غلامرضا صادقیان»، «علیرضا حسینی ابراهیم‌آباد» «سید محمدرضا غلمانی»، «حسین حیدری قطرم» و «ابوالقاسم نصیری بافقی» شهدایی از استان یزد هستند که در مردادماه به خیل کاروان شهیدان پیوستند.

در ادامه به طور خلاصه این شهدا را معرفی می‌کنیم.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید علی حاجی‌حسنی بغدادآبادی

بيست و پنجم شهريور 1345، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عبدالرضا در شهربانی كار می‌كرد و مادرش هاجر نام داشت. تا پايان دوره كاردانی در رشته علوم اجتماعی درس خواند.  به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1366، با سمت تک‌تيرانداز در سردشت توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به پهلو و پا شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید مهدی رضایی آهن

نهم دی 1342، در شهرستان شاهرود به دنيا آمد. پدرش فيروز، كارمند راه‌آهن بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اتومكانيک درس خواند و ديپلم گرفت. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1362، با سمت تک‌تيرانداز در دربند عراق بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. پيكر وی را در امامزاده عبدالله شهرستان بافق به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

از هرگونه وابستگی بپرهیزید و به ریسمان خدا چنگ بزنید. تنها راه رسیدن به این هدف گوش کردن و عمل کردن به قرآن است.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید منصور عابدی

دوازدهم آبان 1338، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش عباس، كارگر بود. تا پايان دوره متوسطه در رشته طبيعی درس خواند و ديپلم گرفت. سال 1363 ازدواج كرد و صاحب يک پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1366، با سمت فرمانده گردان ادوات در سردشت هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به گردن، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

حضور خود را در جبهه همچنان حفظ کنید.

در برابر مصائب چنان استواری از خود نشان دهید که آهن از خجلت به آبی مبدل گردد.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید مسعود تقدسی

بيست و دوم بهمن 1347، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدعلی و مادرش ملوک نام داشت. تا پايان دوره متوسطه درس خواند و ديپلم گرفت. كاراته‌كار بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1367، با سمت معاون فرمانده دسته در شلمچه بر اثر اصابت تركش به گردن و سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدعلی ملانوری شمسی

پانزدهم شهريور 1350، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش محمدحسين، بنايی می‌كرد و مادرش بی‌بی سادات نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه در رشته رياضی بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1366، در سردشت هنگام درگيری با نيروهای عراق بر اثر اصابت تركش به پا، شهيد شد. پيكر وی را در حسينيه شمسی روستای رستاق تابعه شهرستان اشكذر به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

هرگز فریب این منافقین و ابرقدرت‌ها را نخورید و هرگز فریب عشوه‌گری‌های دنیا را نخورید چرا که ما از اوییم و به او باز می‌گردیم.

امام را تنها نگذارید.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدرضا علی نقیان باغ خندان

پانزدهم شهريور 1348، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباسعلی، كارگر كارخانه بود و مادرش معصومه نام داشت. تا دوم راهنمايی درس خواند. مكانيک خودرو بود. از سوی بسيج به جبهه رفت. چهاردهم مرداد 1366، با سمت تک‌تيرانداز در سردشت هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدرضا حیدری پورمحمدآبادی

سوم خرداد 1346، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش غلامعلی (فوت1357) و مادرش ربابه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. آهنگر و جوشكار بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1362، با سمت كم آرپی‌جی‌زن در پيرانشهر توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به گردن به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

به خاطر خدا است که به این مکان آمده‌ام تا در راه او با دشمنان او پیکار کنم.

دعا برای امام و ظهور امام زمان یادتان نرود.

اگر در راه خدا قدم برنمی داشتم با چه رویی پیش روی او می رفتم.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید محمدحسن خواجه افضلی

نوزدهم ارديبهشت 1345، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس (فوت­1361) در اداره برق كارگری می‌كرد و مادرش شايسته نام داشت. تا چهارم ابتدايی درس خواند. كارگر بنا بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1362، با سمت كمک آرپی‌جی‌زن در سردشت هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد، پيكرش يک‌ماه در منطقه برجا ماند و پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

پیروز باد اسلام و پاینده باد قرآن و نابود باد منافقین و کفا.

از شما می‌خواهم هر اسلحه‌ای از این شهیدان بروی زمین می‌افتد برداشته و راه شهیدان را ادامه دهید.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید مجید دست‌پاک

ششم اسفند 1345، در شهرستان يزد چشم به جهان گشود. پدرش غلام عباس، كارگر كارخانه بود و مادرش زهرا نام داشت. تا دوم راهنمايی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1362، با سمت بی‌سيم‌چی در پيرانشهر هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

خوشا به حال کسی که فرزند او امانت اصلی خدا است که پیش خدا می‌رود و می‌تواند شفاعت کند.

کسانی پیروز هستند که بتوانند امتحان خود را به وسیله صبر و استقامت نشان بدهند.

ای خواهران و برادران! نگذارید این شیطان‌صفتان شما را گول بزنند و از هم بپاشند و اتحاد شما را از بین ببرند.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند
 
شهید غلامرضا صادقیان
 
يكم دی 1340، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، كشاورز و مادرش سلطنت نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته رياضی درس خواند و ديپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1362، با سمت جانشين فرمانده گروهان در پيرانشهر توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای محله نعيم‌آباد زادگاهش واقع است.
 
فرازی از وصیتنامه شهید:

خدایا اگر صلاح و مصلحت می‌دانی این شهادت، شهادتی که فخر پیامبران و امامان و بندگان خاصه است نصیب من گناهکار هم بفرما.

 
شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند
 
شهید علی‌رضا حسینی ابراهیم‌آباد

بيستم آبان 1350، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدش احمد، كارگر كارخانه بود و مادرش رباب نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمايی بود که از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1366، با سمت تک‌تيرانداز در سردشت هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به گردن، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.
 
فرازی از وصیتنامه شهید:

از مردن نترسید و از فوت متاع هیچ غم نخورید.

ای مربیان محترم، دانش‌آموزان را در سیر دین اسلام تربیت کنید.

امید آن که بتوانیم با اعتقاد به برنامه‌های اصیل اسلامی و با هماهنگی راه پر فراز و نشیب انقلاب را بپیماییم.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند
 
شهید سیدمحمدرضا غلمانی
 
چهارم آبان 1340، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش سيدعلی آقا، زرگر بود و مادرش نصرت نام داشت. تا پايان دوره متوسطه درس خواند و ديپلم گرفت. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت.
 
چهاردهم مرداد 1360، با سمت تک‌تيرانداز در سوسنگرد بر اثر اصابت گلوله توپ به سنگر و اصابت تركش به سر، دست و پا، شهيد شد. پيكر او را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.
 
شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند
 
شهید حسین حیدری قطرم

پنجم تير 1351، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمد، كارگر كارخانه بود و مادرش فاطمه نام داشت. دانش‌آموز دوم راهنمايی بود. گچ‌كاری می‌كرد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1366، با سمت تک‌تيرانداز در سردشت توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

انسانی که خدا را شناخت همه کارهای صالح را یک وظیفه می داند.

ای خواهرانم همچون زینب‌وار پشت جبهه ها را حفظ کنید.

ای برادران برای حفظ اسلام علی‌وار این اسلام عزیز را به پیروزی نهایی برسانید.

شهدایی از استان یزد که در مردادماه آسمانی شدند

شهید ابوالقاسم نصیری بافقی

هيجدهم شهريور 1346، در شهرستان بافق به دنيا آمد. پدرش محمدعلی، دفتردار بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا چهارم ابتدايی درس خواند. تعميركار خودرو و شاگرد ساندويچی بود.

به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. چهاردهم مرداد 1362، با سمت تک‌تيرانداز در ارتفاعات حمزه سنندج توسط نيروهای عراقی به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

باید درراه خدا با آنان که حیات مادی برگزیدند جهاد کنید.

به مقدرات الهی لبخند بزنید و خشنود باشید.

هرگز خدا را فراموش نکنید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها