بازیان خبر داد؛

ساخت 10 هزار مسکن مددجویی از منابع صندوق امداد ولایت/ ساخت یک هزار مسکن در سیستان و بلوچستان با همکاری سپاه

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال برای نخستین بار از محل صندوق قرض‌ الحسنه امداد ولایت 200 میلیارد تومان به ساخت 10 هزار واحد مسکن مددجویی در شهرهای بزرگ اختصاص یافت.
کد خبر: ۲۵۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ - 09August 2017
ساخت ۱۰ هزار مسکن مددجویی از منابع صندوق امداد ولایتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «ابراهیم بازیان» مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی مددجویان در شهرستان‌های هامون، نیمروز، زابل، هیرمند و زهک در استان سیستان و بلوچستان به تشریح  آخرین اقدامات طرح ساخت مسکن مددجویان روستایی و مناطق محروم پرداخت و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار از محل صندوق قرض‌ الحسنه امداد ولایت 200 میلیارد تومان برای ساخت 10 هزار واحد مسکن مددجویی در شهرهای بزرگ اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اختصاص کمک‌های بلاعوض در زمینه ساخت، خرید و تعمیر مسکن مددجویان سعی شده است در این زمینه خدمات متنوعی به جامعه هدف ارائه شود، گفت: یکی از این خدمات جدید در سال 96، توسعه خدمات تامین مسکن از محل پرداخت تسهیلات مسکن به نیازمندان از طریق وام قرض الحسنه صندوق امداد ولایت است تا در نهایت به بخشی از مشکلات مددجویان که متقاضی خدمت مسکن هستند، پاسخ مناسبی داده شود.

بازیان با اشاره به اینکه در برنامه ششم کمیته امداد مقرر شده 350 هزار واحد مسکونی مددجویان در شهر و روستا مقاوم سازی شود، افزود: هم اکنون دو سوم مددجویان شهری و یک‌ سوم مددجویان روستایی فاقد مسکن هستند و این در حالی است که دو سوم واحدهای مسکونی روستایی خانوارهای تحت حمایت و یک‌سوم خانه‌های مددجویان شهری نیاز به بهسازی دارد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اعلام کرد: در بودجه سال 96 کمیته امداد 750 میلیارد تومان به فعالیت‌های خدمات مسکن مددجویان اختصاص یافته که این رقم نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

بازیان با بیان اینکه تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های اجرایی این نهاد قرار دارد، گفت: قیمت تمام‌ شده زمین به‌ عنوان یک مؤلفه پایه و تأثیرگذار در تأمین مسکن، 30 الی 60 درصد از هزینه‌ها را در شهرهای کوچک و بزرگ به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل تلاش شده با کمک مسئولان محلی در شهرها و روستاها از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای استان اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه کمیته امداد با استانداری‌ها مقرر شد اگر زمین مورد نیاز مسکن مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های ملکی بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادها تامین شود، این نهاد ساخت خانه را با کمک‌های مردمی و منابع داخلی کمیته امداد در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اعلام کرد: امسال ساخت 30 هزار واحد مسکن از محل منابع مالی دولتی، منابع اختصاصی کمیته امداد، صدقات، زکات، مشارکت خیران و نهادهای مرتبط با مسکن‌ در برنامه قرار دارد.   

بازیان با اشاره به اینکه ارائه خدمات تأمین مسکن یکی از اهداف اصلی این نهاد است، گفت: ارتقای سطح سکونت شهری اقشار آسیب‌پذیر، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بهبود وضعیت مسکن مددجویان، ساخت و خرید مسکن برای مددجویان فاقد مسکن از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه تأمین مسکن نیازمندان به‌ عنوان یک خدمت راهبردی در دستور کار این نهاد قرار دارد، افزود: مسکن در کنار اشتغال مکمل توانمندسازی جامعه هدف است. البته تامین مسکن مناسب نه‌ تنها در حوزه اقتصادی موجب توانمندی خانواده می‌شود بلکه توانمندی فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها را هم به دنبال دارد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ادامه داد: کمیته امداد با برنامه و هوشمندانه برای تامین مسکن مددجویان اقدام می‌کند که بر همین اساس استانداردهای روز مسکن در تمامی مراحل ساخت، خرید، تعمیر و تکمیل مسکن تحت نظارت کامل کارشناسان این نهاد قرار دارد تا با کاهش هزینه مسکن از سبد هزینه‌ خانوارهای تحت حمایت سرپناهی مستحکم برای جامعه هدف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون استان سیستان و بلوچستان فعالیت‌های موثری را در زمینه ساخت مسکن نیازمندان شروع کرده و نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی داشته است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که کمیته امداد با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امضاء کرده است ساخت هزار مسکن برای نیازمندان این استان در حال اجرا است که تاکنون این طرح با رشد مناسبی همراه بوده است به طوری که بخش عمده‌ای از آن به متقاضیان واگذار شده است.

بازیان افزود: امسال در بخش‌های مختلف از جمله ساخت، تعمیر، بازسازی و تکمیل مسکن مددجویی در تلاش هستیم بر اساس نیاز استان و مناطق محروم با برنامه‌ای هدفمند خدمات مؤثر و شایسته‌ای را به جامعه هدف ارائه دهیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار