سرهنگ عبدی خبر داد؛

اعزام کاروان‌های ناجا به راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور

مسئول امور ایثارگران ناجا با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان شهدای والفجر 10، از اعزام کارکنان شاغل، بازنشسته، خانواده شهدا و ایثارگران ناجا و نیز پلیس‌های افتخاری به راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 09August 2017
اعزام کاروان‌های راهیان نور ناجا به یادمان شهدای والفجر 10به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «یونس عبدی» مسئول امور ایثارگران نیروی انتظامی در تشریح این خبر، اظهار داشت: مدیریت تعدادی از یادمان‌های مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شمال غرب و غرب کشور بر عهده نیروی انتظامی است که یادمان شهدای والفجر 10 واقع در ارتفاعات دالانی یکی از آن‌هاست.

وی با بیان اینکه در یادمان شهدای دالانی، عملیات‌های محمد رسول الله (ص) و والفجر 10 انجام شده است، گفت: فضاسازی لازم برای حضور زائران راهیان نور انجام شده و این یادمان از 20 تیر ماه امسال، آماده حضور زوار عزیز است.

مسئول امور ایثارگران ناجا به انجام تبلیغات فرهنگی در مسیرهای منتهی به یادمان، بهره‌گیری از راویان دفاع مقدس و نیز تخصیص وسیله ایاب و ذهاب از روستای «تته» تا محل یادمان به دلیل صعب العبور بودن منطقه اشاره کرد و افزود: امکانات لازم برای تسهیل اقامت زائران کاروان‌های راهیان نور که از سراسر کشور به این منطقه اعزام می‌شوند، فراهم شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: تعدادی از کارکنان شاغل، بازنشسته و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ناجا و نیز تعدادی از اعضای پلیس افتخاری در قالب کاروان‌های راهیان نور از سه محور آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه برای زیارت یادمان‌های شهدا به این سه استان اعزام می‌شوند.

سرهنگ عبدی ادامه داد: با زیارت یادمان‌های راهیان نور، یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی همیشه زنده می‌ماند و این امر در نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد مردم بسیار مؤثر است.

مسئول امور ایثارگران ناجا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» اشاره کرد و گفت: یادمان داری و اعزام کاروان‌های راهیان نور کمتر از حضور در جبهه‌های جنگ نیست، چرا که حضور مردم به خصوص نسل جدید که حوادث جنگ را به طور مستقیم مشاهده نکرده‌اند در یک فضای معنوی که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با ایثار جان خویش از ایران اسلامی دفاع کردند، روحیه مضاعفی برای پایداری و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی را به آنان منتقل می‌کند.

«دالانی» ارتفاعاتی است مرزی در 35 کیلومتری جنوب «مریوان» و 6 کیلومتری جنوب غربی روستای «دزلی» و نزدیکترین شهر عراق به این ناحیه یعنی شهر «خرمال» در 10 کیلومتری این ارتفاعات واقع شده است.

عملیات‌های متعددی از جمله آزادسازی ارتفاعات «دالانی، تته و ژالانه»؛ تصرف ارتفاعات «لانون و آسون»؛ عملیات «روح الله»؛ عملیات «محمد رسول الله»؛ عملیات «تحریرالقدس»؛ عملیات «والفجر 10» و عملیات «بیت المقدس 4» در طول سال‌های 59 تا 67 توسط رزمندگان دلاور ارتش و سپاه در این منطقه انجام شده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار