همزمان با شهادت امام محمدتقی (ع)؛

خراسان جنوبی میزبان 2 شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با شهادت امام محمدتقی (ع) استان خراسان جنوبی میزبان دو شهید گمنام خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ - 09August 2017
خراسان جنوبی میزبان 2 شهید گمنام می شود«محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به تشییع دو شهید گمنام در این استان اظهار داشت: 31 مردادماه مصادف با روز شهادت امام محمدتقی (ع)، مراسم تدفین این شهدای والامقام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شهیدان 28 مردادماه وارد بیرجند می‌شوند، افزود: مراسم استقبال از این شهدا در فرودگاه بیرجند انجام می‌شود پیکرهای مطهر به معراج شهدا منتقل می‌شود و مراسمی با حضور مردم شهیدپرور برگزار خواهد شد.

فخر با بیان اینکه شهدا در روزهای 29 و 30 مردادماه به شهرستان‌های مجاور منتقل می‌شوند، گفت: مراسم وداع با این شهیدان در شهرستان‌های نهبندان، طبس، قاین و درمیان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 31 مردادماه مصادف با روز شهادت امام محمدتقی (ع)، مراسم تدفین شهدا برگزار خواهد شد، ادامه داد: بنا به درخواست اهالی شمال شهر این پیکرهای مطهر در پارک پرفسور معتمدنژاد در حاشیه بلوار شعبانیه مراسم تدفین خواهند شد.

وی افزود: یکی از این شهدای والامقام 25 ساله است که در عملیات بدر در اسفندماه سال 1363 در شرق دجله به شهادت رسیده و شهید دیگر 30 ساله است که در عملیات خیبر در اسفندماه سال 1362 در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمده است.

فخر اظهار کرد: برای مراسم تشییع و تدفین شهدا که بعد از ظهر روز 31 مردادماه همزمان با روز شهادت امام جواد (ع) انجام خواهد گرفت دو مسیر در نظر گرفته شده است؛ یکی از مسیرها در خیابان کارگر از محل پاسگاه تا مسجد امام هادی (ع) و تا پارک محل تدفین شهدا و مسیر دیگر خیابان دولت و مسجد امام حسن عسکری (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار