مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

فعالیت پنج مؤسسه پیشکسوتان دفاع مقدس در استان مرکزی

سرهنگ پاسدار «مصطفی مشایخی» گفت: در حال حاضر 20 مؤسسه مردم نهاد دفاع مقدس در استان مرکزی شناسایی شده‌اند که پنج مورد از آن‌ها مربوط به پیشکسوتان است.
کد خبر: ۲۵۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ - 09August 2017
فعالیت 5 موسسه پیشکوستان دفاع مقدس در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای راهبردی پیشکسوتان استان، با اشاره به فعالیت پیشکسوتان استان مرکزی در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان مرکزی، 48 یادمان شهدا وجود دارد که در هرکدام از آن‌ها، یک پیشکسوت و یا یکی از اعضای خانواده شهدای استان مرکزی مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند.

وی در ادامه با اشاره به درس «آشنایی با دفاع مقدس»، گفت: هم‌اکنون 40 استاد در این درس مشغل تدریس هستند که تعداد زیادی از آن‌ها از پیشکسوتان دفاع مقدس می‌باشند که علاوه بر تدریس این درس، به منظور سخنرانی‌ به مدارس استان نیز اعزام می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب ما در این حوزه، برگزاری مراسم ویژه در سوم خردادماه در یکی از مدارس استان بود که یک روز کامل به دفاع مقدس اختصاص داده شد و چهار تن از اساتید به مدرسه امام خمینی (ره) به منظور تشریح ابعاد دفاع مقدس اعزام شدند.

سرهنگ مشایخی با اشاره برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور پیشکوتان استان مرکزی، گفت: برگزاری جلسات مختلف هم‌اندیشی درخصوص چاپ کتاب عکس استان مرکزی، یکی دیگر از اقداماتی بود که در این حوزه انجام دادیم.

وی افزود: شناسایی عکس‌های دفاع مقدس و شناسنامه‌نویسی آن‌ها، بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های پیشکسوتان در جلسه‌ای هشت ساعته با حضور رزمندگان پیشکسوت در خصوص کتاب عکس و برگزاری جلسات نظرسنجی در راستای موزه‌آرایی از فعالیت‌هایی است که با حضور پیشکسوتان انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: با برگزاری این جلسات خوشبختانه توانسته‌ایم 350 سوژه ناب را در ارتباط با دفاع مقدس در سطح استان شناسایی کنیم.

سرهنگ مشایخی با اشاره به تعداد انجمن‌های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس گفت: در سطح استان مرکزی، 20 مؤسسه مردم نهاد را در حوزه دفاع مقدس شناسایی کردیم که پنج مورد از آن‌ها مربوط به پیشکسوتان دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: در بحث مربوط به کنگره ملی نقش امام (ره) در دفاع مقدس و شهدای استان مرکزی نزدیک به 40 پیشکسوت همکاری های لازم در ارتباط با تحقیق و پژوهش را انجام می دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمینه چاپ کتاب نیز تاکنون با همکاری پیشکسوتان، 100 عنوان کتاب تدوین شده که 40 مورد از آن‌ها به تازگی در مراسمی رونمایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار