رئیس سازمان حج و زیارت:

99 درصد زائران ایرانی امسال حج اولی هستند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از 86 هزار و 500 زائر که امسال به خانه خدا می‌روند، بیش از 85 هزار نفر اولین بار است که حج تمتع به جا خواهند آورد.
کد خبر: ۲۵۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ - 09August 2017
99 درصد زائران ایرانی امسال حج اولی هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «حمید محمدی» رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش 35 درصدی زائران در سال 96 نسبت به سال 94 اظهار داشت: با این وجود ارائه خدمات به نحو مطلوب و قابل قبولی در حال انجام است.
 
وی از اعزام حدود 18 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی تا روز سه شنبه خبر داد و افزود:‌ بیش از نیمی از این زائران پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند.

محمدی با اشاره به  آرامش موجود در کاروان‌ها و  زائران تاکنون در مدینه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ عزت، احترام، امنیت و کرامت زائران ایرانی خاطرنشان کرد: بحمدالله  تاکنون‌ مشکل خاصی نداشته‌ایم و فرآیند عملیات حج روال طبیعی دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اسکان زائران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زائران ایرانی در 23 هتل در شهر مدینه و در نزدیکی مسجدالنبی اسکان داده شده‌اند و مشکلی در حوزه‌های اسکان، حمل و نقل و تغذیه گزارش نشده است.

محمدی در خصوص گرمای هوا در مدینه و مکه افزود: همه زائران کشورمان که هم اکنون در سلامت هستند، در ایام تشریق و در سرزمین منا و عرفات، دمای هوا ممکن است به 50 تا 55 درجه هم برسد.
 
وی در ادامه از اجاره چادرهای با ارتفاع بلند و مجهز به کولرهای گازی در سرزمین عرفات برای اسکان زائران کشورمان در ایام تشریق خبر داد.

رئیس سازمان حج همچنین در جمع دست اندرکاران و خبرنگاران ضمن تشریح وضعیت مراسم امسال حج تمتع، به تلاقی روز عید قربان و روز جمعه به‌ عنوان دو روز عید مسلمانان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به اینکه «حج اکبر» است، 500 هزار زائر به مجموع حج‌گزاران اضافه شده است که تنگناها و سختی کار را بیشتر می‌کند.

محمدی به برنامه‌های توسعه و تخریب بخشی از هتل‌های مرکزی شهر مدینه اشاره کرد و افزود: به گفته مقامات سعودی، 280 هزار تخت در منطقه مرکزی مدینه برای اسکان زائران نیاز است که امسال این رقم 110 هزار تخت است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها