من انقلابی‌ام (39)/ فرمانده مرزبانی استان کردستان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هنگ مرزی کاروان‌های راهیان نور را اسکورت می‌کند/ مشکل تردد در مرز وجود ندارد

سردار کیومرث شیخی با اشاره به تامین امنیت کاروان‌های راهیان نور غرب و شمال غرب، گفت: تمام کاروان‌های راهیان نور غرب و شمال غرب در نوار مرزی توسط مرزبانی اسکورت می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ - 09August 2017
هنگ مرزی کاروان‌های راهیان نور را اسکورت می‌کند/ مشکل تردد در مرز وجود ندارد

«سردار کیومرث شیخی» فرمانده مرزبانی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، با اشاره به تدابیر امنیتی مرزبانی برای حفظ امنیت کاروان‌های راهیان نور، اظهار داشت: نیروهای مرزبانی در تمام نقاط مرزی کشورمان وظیفه تامین امنیت مرزها را برعهده دارند. استان کردستان بخاطر رشادت‌ رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس، یک نام آشنا برای مردم کشورمان است، کردستان در سال 1358 یعنی مدتی قبل از آغاز دفاع مقدس درگیر جنگ‌های چریکی بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سرزمین کردستان، گفت: تعبیر سرمین مجاهدت‌های خاموش، تعبیر مناسب و درخوری برای مردم و مجاهدت‌های مردم کردستان است. شاید تا سال‌ها اگر درباره مجاهدت‌های این منطقه تحقیق و پژوهش کنیم نتوانیم به بخشی از مجاهدت‌های این عزیزان پی ببریم چون این مجاهدت‌ها خاموش، ‌بی ریا و فداکارانه بوده است که منجر به شهادت تعداد زیادی از این عزیزان شده است. رزمندگان و پیشمرگان کُرد مسلمان که در کسوت بازنشستگی هستند نیز سرمایه‌های این منطقه هستند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان بیان کرد:‌ بنده به عنوان یک خدمتگزار افتخار می‌کنم که خادمی هستم برای حفظ امنیت در استان کردستان؛ خوشبختانه امروز امنیت در کردستان قابل قبول است.

سردار شیخی تصریح کرد: در بحث خدمت به زائرین راهیان نور با تمام توان در مسیر تردد اردوهای راهیان نور که به مرزبانی مربوط می‌شود یگان‌های مرزبانی با تمام توان خدمت رسانی می‌کنند. همچنین ما در مرزهایی که نزدیک به یادمان‌های دفاع مقدس است مشکلی برای بازدید و امنیت نداریم.

وی گفت: اقدامات رفاهی مانند آب، برق و ایجاد حسینیه در یادمان‌های دزلی و دالانی و والفجر 10 که کار میزبانی آن برعهده نیروی انتظامی و مرزبانی است در حال تکمیل است. برخی مشکلات قانونی موجود نیز برطرف شده و تلاش داریم حسینیه مناسبی در جوار این یادمان تاسیس و کمبودها و امکانات لازم را برطرف کنیم.

شیخی در خصوص امنیت اسکان‌های خادمین و زائرین بیان کرد:‌ یادمان‌های شهدا و کاروان‌های راهیان نور در ایام نوروز و تابستان موجب برکت  هستند و به تعبیر رهبر انقلاب یک فناوری است. هرجا پای اردوی راهیان نور باز شود برکت معنوی به همراه دارد. سربازان مرزبانی وقتی زائرین راهیان نور را در مرزهای کشور مشاهده می‌کنند، دلگرم می‌شوند. امروز امنیت منطقه کردستان به قدری است که مردم 24 ساعته در جاده‌های کردستان تردد دارند.

فرمانده مرزبانی کردستان درباره خدمات مرزبانی به زائرین خاطر نشان کرد: آمادگی برای در اختیار گذاشتن مهمان‌سرای‌های هنگ مرزی و امکانات به زائرین راهیان نور وجود دارد. مسئولیت شرعی و قانونی ما تامین امنیت در هر گوشه کشور است، البته کاروان‌های راهیان نور در حوزه مرزبانی استان کردستان اسکورت می‌شوند و زائرین راهیان نور در هنگ مرزی مشکل تردد نخواهند داشت.

سردار شیخی درباره اقدامات مرزبانی در جهت شناساندن شهدای این نیرو به زائرین راهیان نور نیز گفت:‌ در دیدار اخیر خانواده‌های شهدا مرزبانی با رهبر معظم انقلاب، وقتی ایشان به شهدای ما اشاره کردند، دلگرم شدیم. جغرافیا و کوه‌های خشن کردستان که دوری از خانواده را برای رزمندگان مرزبانی به همراه دارد، کار و سربازی را در آن مناطق سخت و دشوار می‌کند.

وی ادامه داد:‌ مرزبانی در چندین مرحله اقدام به برگزاری یادواره و یادمان شهدای مرزبانی کرده و برنامه‌های تلویزیونی و دیدار و سرکشی به خانواده‌های شهدا، از جمله تلاش‌های صورت گرفته در این نیرو است. همچنین در گلزار شهدای شهر سنندج یک حسینه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ساختیم. شهدای مرزبانی شخصیت‌هایی بودند که زنگ شهادت را در بین دوستان به صدا درآورده‌اند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار