فرمانده سپاه عاشورا خبر داد؛

برگزاری همایش 1800 نفری آزادگان اردوگاه «موصل 2» در تبریز

فرمانده سپاه عاشورا گفت: افتتاحیه چهارمین همایش سراسری آزادگان «موصل 2» روز یک‌شنبه 22 مردادماه در تالار وحدت تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ - 09August 2017
برگزاری همایش ۱۸۰۰ نفری آزادگان اردوگاه به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «غلام‌عسکر کریمیان» فرمانده سپاه عاشورا پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: 22 مرداد ماه افتتاح همایش 1800 نفری آزادگان اردوگاه «موصل 2» در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور مهمانانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 1800 نفر آزاده در این همایش حضور خواهند یافت، افزود: در اردوگاه موصل 2 بیش از 2 هزار اسیر ایرانی نگهداری می‌شد که این اردوگاه به خیبری‌ها معروف بود.

فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی از طراحی سرود ملی آزادگان کشور در استان خبر داد و گفت: شاعر، خواننده و آهنگ این سرود بومی بوده و در همایش 22 مردادماه از آن رونمایی خواهد شد.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه آذربایجان سر ایران است، ایشان هرگز از لحاظ جغرافیایی به این مورداشاره نکردند و فرهنگ و تحمل شدیدترین سختی‌ها در این استان، باعث شد تا لقب سرافرازی ایران را به خود اختصاص دهد.

کریمیان با تأکید بر مظلوم واقع‌شدن قشر ایثارگران در جامعه، اذعان داشت: ایثارگران کم‌کم به دوران پایانی خود رسیده و یا به کهولت سنی نزدیک می‌شوند و اصحاب رسانه باید هرچه که می‌خواهند راجع به دوران هشت سال دفاع مقدس بشنوند از این قشر بهره‌ببرند چراکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری «اسرا گنجینه‌های گران‌بهایی هستند که باید از آنها مراقبت کرد»

وی افزود: اصحاب رسانه با ثبت این خاطرات نگذارند تا ذخایر انقلاب اسلامی با کمترین تکانی از یادها فراموش شود و باید همیشه رشادت‌های این عزیزان در ذهن‌های باقی ماند.

فرمانده سپاه عاشورا در بخشی از سخنان خود با اشاره به روحیه انقلابی رزمندگان در منطقه اسرا، ابراز داشت: دشمنان در هشت سال دفاع مقدس تنها توانست جسم جوانان و مردان ما را از منطقه ایران به منطقه عراق انتقال داده و حبس کنند؛ ولی روحیه موجود در رزمندگان جمهوری اسلامی ایران حبس شدنی نبود.

وی ادامه داد: بنده بارها در خاطراتم تکرار کردم، با برگزاری مراسمات گوناگون در اردوگاه اسرا در عراق افسر عراقی با دو دست خود بر سر زد و گفت ما در دست شما اسیریم نه شما.

سردار کریمیان در پایان با اشاره به روحیه خبرنگاری در جامعه، تصریح کرد: بعد از ورود به کار خبرنگاری، کم‌کم انسان روحیه ایثارگری و ازخودگذشتگی را به‌دست آورده و افکاری متفاوت را به دست می‌آورد که همین افکار مثبت، اهالی رسانه را با افراد معمولی متمایز می‌کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار