با حکم مقام معظم رهبری

رئیس قوه قضائیه ابقا شد / تقدیر رهبر انقلاب از مدیریت برجسته، هوشمندانه و انقلابی آیت الله آملی لاریجانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، با صدور حکمی آیت‌الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را برای یک دوره دیگر به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.
کد خبر: ۲۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ - 14August 2014

رئیس قوه قضائیه ابقا شد / تقدیر رهبر انقلاب از مدیریت برجسته، هوشمندانه و انقلابی آیت الله آملی لاریجانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، با صدور حکمی آیتالله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را برای یک دوره دیگر، به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند. متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
 
آیتالله جناب آقای حاج شیخ صادق آملی لاریجانی دامت توفیقاته
 
با تکریم و قدردانی از یک دوره تلاش عالمانه و ارزشمند جنابعالی در مسئولیت ریاست قوه قضائیه، در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، جنابعالی را برای یک دوره دیگر به تصدّی این مسئولیت خطیر بر میگزینم.
 
بهرهمندی از زیرساختهای فراهم شده در دهههای گذشته، استفاده از تجارب دوره نخست مسئولیت، تعامل و همکاری قوای سهگانه، اهتمام به تحقق سیاستهای کلی و رویکردهای اعلام شده نظام در امور قضائی بهویژه در ایجاد سازوکار مناسب برای دسترسی آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، اصلاح قوانین و تهیه لوایح مورد نیاز قوه، تأمین سلامت ارکان قوه با اعمال نظارت مناسب، مبارزه اساسی با فساد و از همه مهمتر ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با معاضدت دستگاههای مسئول، در پرتو اغتنام از فرصتهای پرشتاب، خواهد توانست توقع شکوفایی و جهش در قوه قضائیه و تحقق اصول مربوط در قانون اساسی را برآورده سازد و تحقق قضای اسلامی و اجرای عدالت بهمعنای واقعی و جلب رضایت پروردگار متعال را به عمل نزدیک کند، باذن الله تعالی.
 
مدیریت برجسته، هوشمندانه و انقلابی و مخلصانه جنابعالی، برآورده شدن خواستهها و نکات اشاره شده را بهفضل الهی تضمین خواهد کرد، انشاءالله.
 
توفیق جنابعالی و همکاران محترم و خوبتان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
 
سید علی خامنهای


3/مرداد/1393
 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار