پایگاه آمریکایی؛

کره شمالی به ایران نزدیک می‌شود

«ایران و کره شمالی از دهه 90 میلادی همکاری‌هایی در زمینه برنامه موشکی داشته‌اند و آزمایش‌های موشکی دو کشور توسط آمریکا محکوم شده است».
کد خبر: ۲۵۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ - 09August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پایگاه آمریکایی «سی ان اس نیوز»  با انتشار گزارشی تحت عنوان «کره شمالی روابط خود را با ایران تقویت می‌کند؛ تهران و پیونگ یانگ دشمنی مشترک دارند»؛ نسبت به گسترش روابط ایران و کره شمالی ابراز نگرانی کرده و در این رابطه به دولت آمریکا هشدار داده است.

در این گزارش آمده است:

«اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و لفاظی های خصمانه این کشور مقابل ایالات متحده دقیقا در زمانی صورت می پذیرد که رژیم کره شمالی روابط خود با کشوری دیگر که مواضعی خصمانه در قبال آمریکا دارد را تقویت کرده است و این کشورها در حال پیگیری برنامه های موشکی و هسته ای به صورت مشترک هستند.

"کیم یونگ نام" رییس مجمع عالی خلق کره شمالی که دومین مقام ارشد پیونگ یانگ است، در آخر هفته گذشته در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، شرکت کرد و در نشستی که با مقامات ارشد ایران داشت، دو کشور ایستادگی یکدیگر در مقابل آمریکا را ستودند.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در دیدار با "کیم یونگ نام" ضمن تقدیر از سیاست کره شمالی در قبال آمریکا عنوان کرد: «پایداری شما در مقابل زورگویی های آمریکا قابل تقدیر است".

کیم یونگ نام، نیز با اشاره به آمریکا عنوان کرد: "تهران و پیونگ یانگ یک دشمن مشترک دارند." او همچنین از حق ایران برای آزمایش موشک های بالستیک با وجود انتقادات غرب، دفاع کرده و گفت: "جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که هیچ مجوزی برای ساخت و شلیک موشک لازم نیست و ما از این موضع قاطعانه شما حمایت می کنیم."

رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی خواستار تعمیق روابط این کشور با ایران برای حفظ منافع دو کشور شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز در ملاقات با کیم عنوان کرد که روابط عالی ایران و کره شمالی ادامه خواهد یافت و باید با تمامی کشورها با احترام برخورد شود و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها اشتباه است.»

در انتهای این  گزارش آمده است: «ایران و کره شمالی از دهه 90 میلادی همکاری هایی در زمینه برنامه موشکی داشته اند و آزمایش های موشکی دو کشور توسط آمریکا محکوم شده است».

منبع: جام نیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار