در روزنامه الجمهوریه منتشر شد؛

اعترافات خواندنی دشمن حزب‌الله

«دولت فعلی لبنان، دفتر روابط عمومی حزب الله شده و ای‌بسا غربی‌ها بدشان نیاید که عوض این دولت، به‌طور مستقیم با خود حزب الله وارد مذاکره شوند؛ چراکه پای وعده‌هایش می‌ایستد».
کد خبر: ۲۵۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ - 09August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه لبنانی «الجمهوریة» (مخالف جبهه مقاومت) طی یادداشتی با اذعان به نفوذ عمیق جنبش حزب الله در ساختارهای بنیادین این کشور نوشت: «از سال 2000 میلادی بدین‌سو حزب الله حکمران واقعی کشور ماست نه دولت؛ مردم تنها به سخنرانی‌های «سیدحسن نصرالله» و بیانیه‌های حزب او اهمیت می‌دهند، نه دیگران. کشور متعلق به اوست و دولت فقط شهرداری‌ها را تحت کنترل دارد»!

"سجعان القزی" نویسنده این یادداشت که خود از وزرای اسبق لبنان و جزو مخالفان شناخته‌شده جنبش مقاومت می‌باشد، افزوده است: «تعیین مقدرات کشور و اختیار جنگ و صلح با حزب الله است و اگر آن‌ها نخواهند، کسی نمی‌تواند در کشور ما به مقام ریاست‌جمهوری یا نخست‌وزیری برسد. همان‌هایی که تا دیروز سلاح این حزب را غیرقانونی می‌خواندند و حاضر نبودند کشته‌های حزب الله در جنگ با اسرائیل را "شهید" بخوانند، امروز عملیات پاکسازی ارتفاعات عرسال را به دوش رزمندگان همین گروه گذاشته‌اند و به‌خاطر بازگشت اسیران حزب از نبرد سوریه جشن می‌گیرند!»

در ادامه یادداشت مزبور، نگارنده با لحنی حاکی از نارضایتی اضافه کرده است: «حزب الله موفق شد رقیبان خود را کنار زده و دولت لبنان را به ابزار تحقق برنامه خود جهت تقویت شیعیان در لبنان و سراسر منطقه بدل نماید. در واقع باید گفت که دولت فعلی لبنان، دفتر روابط عمومی حزب الله شده و ای‌بسا غربی‌ها بدشان نیاید که عوض این دولت، به‌طور مستقیم با خود حزب الله وارد مذاکره شوند؛ چراکه پای وعده‌هایش می‌ایستد.»
 
مقاله‌نویس الجمهوریة در پایان خاطرنشان کرده است: «از بیان این جمله خرسند نیستم، ولی حزب الله به واقعیتی تبدیل شده که نتیجه ترس، ضعف و اختلافات داخلی جریان 14 مارس ائتلاف احزاب لبنانی مخالف مقاومت است».

در واکنش به یادداشت فوق "ناصر قندیل" سردبیر "البناء" لبنان در سرمقاله این روزنامه با تیتر "برتری حزب الله به‌خاطر میل به حکومت نیست" نوشت: «دلیل این موفقیت، آبرویی است که حزب الله با مواضع صادقانه و اخلاق‌مدارانه، پشتیبانی از کشور دوست و برادر سوریه و مجاهدت علیه دشمن صهیونیستی به‌دست آورده است. حال آنکه اگر به‌دنبال منفعت طائفه‌ای یا حزبی بود، می‌توانست مثل سایرین وارد معامله با اسرائیل و آمریکا شود».

منبع: جام نیوز
نظر شما
پربیننده ها