در اولین یادواره شهدای اطلاعات جنوب شرق کشور صورت می‌گیرد؛

رونمایی از کتاب جامع شهدای اطلاعات با عنوان «دیده‌های مهتابی»

شش کتاب و یک آلبوم تصاویر از 136 شهید اطلاعات جنوب شرق کشور و همچنین یک کتاب جامع از کل شهدای اطلاعات با عنوان «دیده‌های مهتابی»، در اولین یادواره شهدای اطلاعات جنوب شرق کشور رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ - 10August 2017
رونمایی از کتاب به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «یوسف امیرشکاری» مسئول فرهنگی اولین یادواره شهدای اطلاعات منطقه جنوب شرق کشور در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین یادواره شهدای اطلاعات منطقه جنوب شرق کشو، به پاس بزرگداشت یاد و خاطره 136 شهید اطلاعات جنوب شرق کشور شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، روز پنج‌شنبه 19 مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در کرمان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری یادواره از یک سال و نیم قبل، در ستاد فرماندهی قرارگاه قدس آغاز و طی جلساتی با پیشکسوتان اطلاعات، 136 شهید مربوط به این واحد شناسایی شدند.

مسئول فرهنگی اولین یادواره شهدای اطلاعات منطقه جنوب شرق کشور با بیان اینکه نیروهای اطلاعات هم در دوران دفاع مقدس و هم در بحث امنیت، کار حساس و سرنوشت‌سازی بر عهده دارند، گفت: شهدای اطلاعات از نیروهای برجسته و برگزیده‌ای بودند که در آزمون‌های سخت شناسایی و آموزش داده می‌شدند تا مأموریت‌های خطیری که بر عهده‌ آن‌ها گذاشته می‌شود را به درستی به پایان برسانند.

وی همچنین ادامه داد: به یاد 13 شهید نیروهای اطلاعات لشکر 41 ثارالله در منطقه «نهر علیشیر» که بسیار مظلومانه و بر اثر اصابت بمب شیمیایی به شهادت رسیدند، یادمانی در محل شهادت این عزیزان احداث می‌شود.

امیرشکاری گفت: ما برای ضبط  و جمع‌آوری خاطرات شهدای اطلاعات، نیرو‌های زیادی را بسیج کردیم و حتی با خانواده‌های شهدایی که در استان‌های دیگر ساکن بودند و رزمندگان آن‌ها در لشکر 41 ثارالله حضور داشته‌اند دیدار و خاطرات این عزیزان را جمع‌آوری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این یادواره، شش کتاب از 136 شهید اطلاعات، شامل زندگی‌نامه و خاطرات این شهدا، یک کتاب جامع از کل شهدای اطلاعات با عنوان «دیده‌های مهتابی»، آلبوم تصاویر 136 شهید اطلاعات جنوب شرق کشور که در هنگام مصاحبه با خانواده این شهیدان جمع‌آوری شده و همچنین از تمبر یادبود این یادواره که به همت پست استان تهیه شده است، رونمایی خواهد شد.

میرشکاری ادامه داد: در این مراسم باشکوه، سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس به عنوان سه مهمان ویژه حضور دارند که قرار است پیکر پاک این شهیدان، هشتم شهریور ماه در استان کرمان تشییع و خاکسپاری شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار