مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اجرای طرح نهضت خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

«سرهنگ امیرعباس آسمند» از برپایی نهضت خاطره‌گویی از دوران دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند ارزش‌های نظری جنگ را همراه با جزئیات به ثبت رسانده تا به نسل‌های بعد منتقل شود.
کد خبر: ۲۵۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 10August 2017
نهضت خاطره‌گویی از دوران دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، در راستای اعزام پیشکسوتان به یادمان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، جهت انجام نهضت خاطره‌گویی و روایت‌گری در حوزه دفاع مقدس، جلسه خاطره‌گویی در جوار یادمان شهدای گمنام، صبح امروز (پنج‌شنبه) در تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندهان و پرسنل تیپ برگزار شد.

«سرهنگ امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، پیرامون بحث خاطره‌گویی و آثار فرهنگی آن برای نسل جوان و آینده کشور، اظهار داشت: خاطره یکی از موارد مهمی است که همچون سایر موارد، دفاع مقدس با آن تشریح می‌شود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، دو دستاورد مهم برای کشور به همراه داشت، افزود: اینکه ما توانستیم دشمن را از سرزمین‌های تصرف شده بیرون کرده و مانع از رسیدن دشمن به اهداف شومش شویم از دستاوردهای کلی و عملی جنگ بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارزش‌های درونی و معنوی دفاع مقدس از دستاوردهای نظری جنگ تحمیلی بود که متأسفانه تاکنون به صورت تخصصی همراه با جزئیات به آن پرداخته نشده است.

سرهنگ آسمند ابراز کرد: خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند ارزش‌های نظری جنگ را همراه با جزئیات به ثبت رسانده تا به نسل‌های بعد منتقل شود و بتوانیم نقش و جایگاه استان‌ خود را در دفاع مقدس به خوبی بیان کنیم.

وی با بیان اینکه، خاطره‌گویی همچنین می‌تواند مواد اولیه برای حوزه‌های ساخت فیلم، نمایش و حتی ادبیات داستانی شود، گفت: نه تنها نخبگان، بلکه همه کسانی که در جبهه و یا پشت جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند باید به ثبت خاطرات بپردازند.

در این جلسه همچنین سرهنگ «علی ثابتی» از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار