دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

فساد اقتصادی و اخلاقی خانواده نتانیاهو/ وقوع اعتراض گسترده در سرزمین‌های اشغالی

بسیاری از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو از مهم‌ترین جایگاه اجرایی رژیم‌صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۲۵۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 10August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌اکنون با چند بحران مهم در حال دست‌وپنجه نرم کردن است. اولین عامل مشکل‌ساز برای نتانیاهو فساد اقتصادی وی است.
 
نتانیاهو پیش از این نیز متهم به فساد اقتصادی شده بود؛ اما مورد اخیر از موارد قبلی به مراتب سخت‌تر است. این بار موضوع حتی از بحث بررسی فساد فراتر رفته و به درخواست عمومی از نتانیاهو برای استعفا رسیده است، به گونه‌ای که اغلب همفکران نتانیاهو در حزب «لیکود» نیز خواهان استعفای رئیس حزب خود از بالاترین جایگاه رژیم صهیونیستی شده‌اند.
 
همزمان با این موضوع، فساد همسر وی نیز مطرح شده است. «سارا نتانیاهو» هم‌اکنون درگیر دو پرونده مربوط به فساد اخلاقی و فساد اقتصادی است.
 
یکی از محافظان شخصی خانواده نتانیاهو مدعی است که سارا نتانیاهو در روز به اندازه سه بطری مشروبات الکی مصرف می‌کند، که باعث می‌شود وی اخلاقی تند پیدا کند و با محافظان خود رفتاری زننده داشته باشد. پس از این ادعا، سارا نتانیاهو این موضوع را تکذیب کرد و از آنجا که محافظ وی اسناد مکتوب یا تصویری در این مورد نداشت تا در اختیار دادگاه قرار دهد، هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.
 
دومین پرونده‌ای که همسر نخست‌وزیر رژیم جعلی اسرائیل راجع به آن باید پاسخ بدهد، فساد اقتصادی است. سارا نتانیاهو متهم است که در سال 2015 از اموال دولتی برای منافع شخصی خود استفاده کرده است.
 
فساد اقتصادی و اخلاقی خانواده نتانیاهو/ اعتراض گسترده در سرزمین‌های اشغالی 
از سوی دیگر مطرح شدن مجدد موضوع فساد اقتصادی بنیامین نتانیاهو به بحث داغ محافل سیاسی و اجتماعی در داخل فلسطین اشغالی تبدیل شده است. بنیامین نتانیاهو پیش از این متهم شده بود که از اموال دولتی برای اهدای هدایای کلان به برخی دوستان خود در خارج از فلسطین اشغالی استفاده کرده است.
 
اتهامات نتانیاهو شامل رشوه و تبانی بر سر فعالیت‌های رسانه‌ای به نفع وی در اسرائیل و دریافت هدایای غیرقانونی گران‌قیمت نظیر سیگار و نوشیدنی‌های الکلی به ارزش صدها هزار دلار از شخصیت‌های خارجی مانند تهیه‌کنندگان صهیونیست هالیوود است.
 
طی جدیدترین نظرسنجی‌ها در جامعه صهیونیست، 66 درصد آنان خواهان برکناری نتانیاهو در صورت اثبات اتهامات وی در دادگاه رژیم صهیونیستی شده‌اند؛ اگرچه وزیر دادگستری رژیم اسرائیل در اظهاراتی عجیب گفت که موضوع برکناری در صورت ارتکاب فساد شامل رئیس دولت نخواهد شد؛ اما حقوقدانان اسرائیلی عقیده دارند این حرف توجیهی از سوی وزیر دادگستری برای دفاع از نخست‌وزیر است و از نظر حقوقی هیچ محدودیتی برای برکناری نتانیاهو وجود ندارد.
 
نتانیاهو در واکنش به این اقدامات، که منجر به تظاهرات گسترده اسرائیلی‌ها علیه وی شد، آن را «یک توطئه از سوی مخالفان» نامید. برخی کارشناسان عقیده دارند که نتانیاهو ممکن است در برابر این شرایط، تصمیم به یک ماجراجویی نظامی جدید علیه حزب‌الله لبنان یا مقاومت فلسطین بگیرد.
 
فساد اقتصادی و اخلاقی خانواده نتانیاهو/ اعتراض گسترده در سرزمین‌های اشغالی 
اگرچه چنین حمله‌ای باعث منحرف کردن اذهان عمومی صهیونیست‌ها از فساد نتانیاهو به سمت جنگ با حزب‌الله یا مقاومت فلسطین می‌شود و توجیه «درگیری حزب‌الله در جبهه سوریه» نیز می‌تواند به صهیونیست‌ها این امکان را بدهد که حزب‌الله را درگیر یک نبرد دیگر و در نتیجه فرسایش توان رزمی مقاومت اسلامی لبنان در دو جبهه کنند.
 
با این حال، موضوعی که صهیونیست‌ها مخصوصا شخص نتانیاهو آن را به خوبی می‌دانند، وجود یک زرادخانه موشکی قدرتمند در لبنان است که به حزب‌الله لبنان این امکان را می‌دهد که از هرجای لبنان که اراده کند، تمام مناطق صهیونیست‌نشین واقع در سرزمین‌های اشغالی 1948 را هدف حمله موشکی قرار دهد.
 
از سوی دیگر تجربه جنگ برون‌مرزی، که حزب‌الله آن را در بوسنی و هرزگوین و عراق و سوریه به دست آورد، این امکان را به رزمندگان حزب‌الله داده است تا در صورت هر نوع جنگ با رژیم صهیونیستی، توان اجرای عملیات در عمق خاک فلسطین اشغالی را داشته باشند.
 
به همین خاطر فرضیه تلاش نتانیاهو برای تحمیل جنگ جهت دور کردن افکار عمومی اسرائیل از فساد خود را نمی‌توان یک استراتژی مناسب به حساب آورد. آنچه که نتانیاهو بیش از هر چیز دیگری در این مورد بر آن تکیه خواهد کرد، لابی‌گری و فشار رسانه‌ای است تا بتواند از این راه با کمترین هزینه ممکن، بیشترین نتایج را برای جلوگیری از محاکمه و برکناری خود به دست آورد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها