یکی از دوستان سیدالاسرا در گفتگو با دفاع مقدس مطرح کرد

برنامه ریزی 24 ساعته شهید لشگری در اسارت 18 ساله/ اسیری که با آزادگی به پیشنهاد صدام "نه" گفت

پیشکسوت دفاع مقدس و دوست شهید لشگری گفت: به گفته شهید لشگری در بیان خاطراتش، دوران اسارت 18 ساله سید الاسرا با برنامه ریزی 24 ساعته همراه بود.
کد خبر: ۲۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ - 14August 2014

برنامه ریزی 24 ساعته شهید لشگری در اسارت 18 ساله/ اسیری که با آزادگی به پیشنهاد صدام

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید سرلشکر خلبان لشکری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سیدالاسرای» ایران نامیده شدهاند، در سال 1331 در استان قزوین چشم به جهان گشود و در تیر ماه سال1356 با درجه ستوان دومی خلبان فارغ التحصیل شد.
 
شهید لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به جمع مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در همان اوایل جنگ به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.
 
شهید لشکری در دوران اسارت خود حدود 12 سال به صورت انفرادی زندانی بود و سختترین فشارها و شکنجههای روانی و فیزیکی، بازجوییهای شدید، بیخوابی، توهین و شوک را تحمل کرد. این شهید بزرگوار پس از تحمل18 سال اسارت در زندانهای نیروهای بعثی عراق در 17 فروردین سال 1377 به خاک وطن بازگشت.

سروان سید ناصرحسینی پیشکسوت دفاع مقدس و از نزدیکان و دوستان شهید لشگری با اشاره به بیان خاطراتی از زبان این شهید آزاده سرافراز به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: شهید لشگری می گفتند مدت 18 سال در اسارت بودم و در این مدت برای 24 ساعت شبانه روزم دارای برنامه ریزی بودم.

وی در این باره تصریح کرد: شهید لشگری در بیان خاطرات خود می گفتند که حتی در این مدت به مسافرت می رفتم و این کار را در ذهن خود انجام می دادم تا دارای روحیه شوم.

حسینی ادامه داد: نیروهای رژیم بعث عراق در مدت اسارت از شهید لشگری خواسته بودند تا در صدا و سیمای عراق حاضر شود واعلام کند که ایران شروع کننده جنگ بوده و در ازای این کار امکانات رفاهی زیادی در امریکا به همراه خانواده اش دریافت کند که شهید لشگری با شهامت به آنها می گوید من سرباز مملکتم هستم و هرگز به آن خیانت نمی کنم و شروع کننده واقعی جنگ رژیم بعث عراق بوده است.

حسین لشکری که قدیمیترین آزاده ایرانی در دوران دفاع مقدس بود، پس از تحمل رنجها و مصائب نزدیک به دو دهه اسارت 19 مرداد 1388 بر اثر عارضههای ناشی از اسارت در بیمارستان لاله تهران به شهادت رسید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار