آمادگی ارتش کره جنوبی برای اقدام فوری علیه اقدامات کره شمالی

ارتش کره جنوبی بر این باور است که تهدید اخیر کره شمالی برای حمله به گوام یک چالش علیه اتحاد ناتو در شرق آسیا و اقیانوس آرام به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 10August 2017
آمادگی ارتش کره جنوبی برای اقدام فوری علیه اقدامات کره شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تهدید اخیر کره شمالی برای حمله موشکی به جزیره گوام یک چالش علیه اتحاد آمریکا- کره جنوبی است.

ژنرال «روه جه چئون» رئیس ستاد ارتش کره جنوبی در سخنانی تاکید کرد: سئول آماده اقدام فوری علیه هرگونه رفتار تحریک آمیز کره شمالی است. البته ارتش کره جنوبی هنوز هیچ گونه رفتار تحریک آمیزی را از سوی کره شمالی شناسایی نکرده است.

«ایتسونوری اونودرا» وزیر دفاع ژاپن نیز امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: توکیو به طور قانونی و مشروع می تواند هر موشک کره شمالی که به سوی جزیره گوام شلیک شود را رهگیری و نابود کند.

کره شمالی اخیرا تهدید کرده است که حمله موشکی به تاسیسات نظامی آمریکا در گوام را مورد بررسی قرار می دهد. این تهدید کره شمالی تنها ساعاتی پس از اظهارات هشدارآمیز ترامپ علیه پیونگ یانگ بوده است.

گوام از پایگاه‌های استراتژیک آمریکا و محل استقرار بمب‌افکن‌های این کشور است. همچنین هزاران نفر از نظامیان آمریکا و خانواده‌هایشان در این منطقه مستقر هستند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار