سفر مقام ارشد آمریکایی به وین برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل قصد دارد اواخر ماه جاری برای گفت‌وگو و رایزنی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کند.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ - 10August 2017
سفر مقام ارشد آمریکایی به وین برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه تاکید کرد: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل اواخر ماه جاری به وین سفر خواهد کرد، تا با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران مذاکره کند.

سفر نیکی هیلی به وین بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای بررسی پای‌بندی ایران به توافق هسته‌ای 2015 میلادی خواهد بود.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: نیکی هیلی در این سفر قرار است با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هیئت آمریکایی در وین رایزنی کند، تا ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای ایران روشن و مشخص شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل دستور بازنگری این مساله را داده بود که آیا تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران به نفع منافع ملی آمریکا است یا نه. اکثر تحریم‌های سازمان ملل و کشورهای غربی علیه ایران در چارچوب توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با تهران لغو شده است؛ البته تحریم‌ها و محدودیت‌های سازمان ملل علیه ایران که مربوط به تجارت اسلحه و سایر محدودیت‌هاست، همچنان به قوت خود باقی است.

بر اساس قوانین آمریکا، وزارت خارجه باید طی 90 روز پای‌بندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را به اطلاع کنگره برساند. ضرب‌الاجل بعدی اکتبر است و ترامپ گفته است که تا اکتبر ایالات متحده احتمالا عدم پای‌بندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیکی هیلی بارها گفته است که دولت ترامپ نگران آزمایش‌های غیرقانونی موشکی ایران و سایر اقدامات و رفتارهای مخرب این کشور است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار