مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی:

رسالت احیاء سیره شهدا بر عهده خبرنگاران است

سردار «اکبر نجاتی» گفت: اگر خبرنگاران پیام‌رسان سیره شهدا باشند و سبک زندگی این عزیزان به خدا رسیده را احصاء کنند و به جامعه عرضه بدارند، مطمئناً مخاطب خود را پیدا خواهند کرد و جامعه را در برابر جنگ نرم دشمن مصون می­‌کنند.
کد خبر: ۲۵۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ - 10August 2017
رسالت احیاء سیره شهدا بر عهده خبرنگاران استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، مراسم تکریم اصحاب رسانه به منظور پاسداشت تلاش‌­های خبرنگاران استان خراسان رضوی، با حضور جمعی از مدیران فرهنگی استان و پیشکسوتان عرصه خبر و همچنین خبرنگاران، پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در سینما «هویزه» مشهد برگزار شد.

در این مراسم، سردار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان «غلامرضا رهبر»، «محمود صارمی» و «محسن خزائی» اظهار داشت: حرفه مقدس خبرنگاری رسالت انبیاء است و خبرنگاران در تداوم راه انبیاء در جهت بصیرت­ افزایی و هدایت جامعه به خیر و صلاح نقش مؤثر و تعیین کننده ‌ای را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: امروز دشمن هر چند در جبهه نظامی با ایران اسلامی در جنگ نیست، اما در عرصه­‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ملت ایران اسلامی را مورد هجمه قرار داده است. در این شرایط می­‌طلبد تا شما خبرنگاران در این حوزه‌ها قلم بزنید و جامعه را در مقابل جبهه باطل بیمه کنید.

سردار نجاتی خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه ما این است که فرهنگ دفاع مقدس را ترویج کنیم. فرهنگ ایثار و شهادت کشور ما را در همه ابعاد نجات داد و باعث شد تا روی پای خود بایستیم. امروز هم می‌توانیم با اتکا به آن فرهنگ، از جنگ نابرابری که دشمن علیه ما آغاز کرده است، سربلند بیرون بیاییم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان ضمن تشکر از خبرنگارانی که در حوزه جهاد و مقاومت، قلم فرسایی می­ کنند، گفت: شهدا جزئی از مردم بودند که برای خدا رفتند. اگر شما پیام‌رسان سیره شهدا باشید و سبک زندگی این عزیزان به خدا رسیده را احصاء کنید و به جامعه عرضه بدارید، مطمئناً مخاطب خود را پیدا خواهید کرد و جامعه را در برابر جنگ نرم دشمن مصون می­‌کنید.

در ادامه این مراسم، «محمد سعید احدیان» مدیر عامل موسسه فرهنگی خراسان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: تفاوتی که خبرنگاران ما با دیگر خبرنگاران عالم دارند، این است که ما یک خبرنگار مسلمان هستیم. خبرنگار مسلمان از نگاه باورهای دینی به موضوعات نگاه می­ کند، لذا قلمی که می‌زند و محتوایی را هم که تولید می­‌کند رنگ دیگری دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین باورهای دینی ما، این است فرد به عنوان یک مسلمان زندگی کند تا زندگی جاودان برای خودش بسازد، یعنی زندگی کوتاهی برای ساخت زندگی جاویدان. اگر این باور جزئی از تار و پود ما بشود، مدل قلم زدن ما متحول خواهد شد.

احدیان آخرت باوری را از خصوصیات یک خبرنگار مسلمان عنوان کرد و ابراز داشت: خبرنگار آخرت‌باور نمی­‌تواند مستقل نباشد و به فرد یا افرادی وابستگی داشته باشد و برای کسی قلم بزند. او از آرمان‌های دینی کوتاه نمی‌آید و خودش را در قبال نوشته‌هایش مسئول می­‌داند.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی خراسان در پایان، پرانگیزه بودن را از دیگر خصوصیات خبرنگاران دانست و گفت: در عرصه خبر، هر سختی برای خبرنگار یک زیبایی است که پایان ندارد، چون می‌داند که سعی و تلاش او علاوه بر کمک به جامعه، اتفاق خوشی را برای خود او رقم خواهد زد.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و بسیج رسانه استان برگزار شده بود، از «حیدر رحیم­ پور ازغدی» پیشکسوت عرصه خبر به عنوان چهره ماندگار سال 1396 تجلیل شد و از 35 خبرنگار روزنامه­ ها و خبرگزاری‌های استان نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها