مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

سالانه بیش از 4 میلیارد دلار دارو در کشور مصرف می‌کنیم/ برپایی هشت درمانگاه تک تخصصی بسیج تا پایان امسال

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: مردم کشورمان شاید جزو پر مصرف‌ترین مردم جهان باشند که دارو استفاده می‌کنند چون منحنی رشد مصرف دارو در کشور ما رو به افزایش است و سالانه بیش از چهار میلیارد دلار مصرف دارو در کشور داریم.
کد خبر: ۲۵۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ - 10August 2017
دکتر سید نظام الدین طباطبایی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره فعالیت های این سازمان در ارایه خدمات رایگان به مردم کم برخوردار تهران، اظهار داشت: برنامه های ارایه خدمات رایگان درمانی و پزشکی به مردم تهران از ابتدای امسال شروع شده و طی آن 12درمانگاه تک تخصصی تا پایان سال 96 در مناطق کم برخوردار تهران برگزار خواهد شد که از این تعداد تاکنون چهار درمانگاه تک تخصصی برگزار شده و هشت درمانگاه دیگر نیز بر پا می شود.

وی با اشاره به اینکه چهارمین درمانگاه تک تخصصی قلب و عروق در منطقه 14 تهران برپا شده، افزود: در این درمانگاه که به نام شهدای مدافع حرم و شهداي آتش نشان برپا شده تعداد 50 نفره از پزشکان عمومی، پرستاران و متخصصات کاردیلوژی و قلب در این درمانگاه خدمات ارایه می دهند و برای پشتیبانی از این درمانگاه نیز بیمارستان شهید مدرس به عنوان بیمارستان معین انتخاب شده تا در صورت نیاز به بستری یا آنژیوگرافی، با معرفی نامه ای که به بیماران نیازمند داده می شود، در بیمارستان مورد اشاره به صورت رایگان سیر درمان را ادامه دهند.

طباطبایی با بیان اینکه محله هایی که انتخاب می کنیم، محلاتی هستند که پایین خیابان انقلاب قرار دارند، ادامه داد: این فعالیت پزشکان بسیجی در برپایی چنین درمانگاه هایی می تواند به نوعی اعلام آمادگی تیم های اضطراری بسیج جامعه پزشکی در حوادث و بلایا باشد؛ چون با برپایی چنین درمانگاه هایی نشان می دهیم می توان به راحتی در مرکزی غیر پزشکی مانند این مدرسه ای که درمانگاه تک تخصصی قلب و عروق در آن برپا شده، به ارایه خدمات بپردازیم.

وی سپس به موضوع پراکندگی جغرافیایی مراکز درمانی هم اشاره کرد و بیان داشت: نقاط ضعفی در رابطه با پراکندگی جغرافیایی مراکز درمانی در تهران داریم به گونه ای که بیشترین مراکز درمانی را در مناطقی مانند شش یا شهرک غرب داریم اما در مناطق دیگری همچون منطقه 15 با 730 هزار نفر جمعیت، فقط یک بیمارستان بعثت ارتش و یک بیمارستان خیریه وجود دارد در حالی که به اندازه یک مرکز استان دارای جمعیت است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ همچنین اضافه کرد: لذا فکر می کنیم برپایی چنین درمانگاه هایی توسط بسیج، باعث می شود تا جامعه پزشکان ما با کمبود هایی که در برخی مناطق شهرداری و محلات خاص تهران وجود دارد، آشنا شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تقریبا آمادگی خدمات دهی رایگان به 600 بیمار را در هر روز داریم و علاوه بر این 100 بیمار را هم مددکاری می تواند برای انجام سیر درمانی تکمیلی به بیمارستان اعزام کند که با وجود چنینی آمادگی در روز اول برپایی این درمانگاه حدود 300 بیمار ویزیت شدند اما امروز که روز دوم است پیش بینی می کنیم بالای 500 نفر مراجعه کننده داشته باشیم.

طباطبایی با بیان اینکه فعالیت هایی که درقالب درمانگاه های تک تخصصی خواهیم داشت در زمینه قلب و عروق، اطفال، زنان و زایمان، چشم پزشکی هستند، گفت: در خصوص تجویز دارو به بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه هم با نزدیک ترین داروخانه محل برپایی این درمانگاه هماهنگی های لازم صورت گرفته تا بیماران این درمانگاه با 25 درصد تخفیف داروهای خود را دریافت کنند و اگر فردی هم با مشکلات اقصادی مواجه بود با کارت هایی که به آنها داده می شود می توانند داروی خود را رایگان دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه داروی اضافی برای بیمار سم است، عنوان کرد: مردم کشورمان شاید جزو پر مصرف ترین مردم جهان باشند که دارو استفاده می کنند چون منحنی رشد مصرف دارو در کشور ما رو به افزایش است و سالانه بیش از چهار میلیارد دلار مصرف دارو در کشور داریم.

درمانگاه تك تخصصی قلب شهدای مدافع حرم و شهدای اتش نشان، به همت سازمان بسيج جامعه پزشكی تهران بزرگ در تاریخ های 18 و 19 مردادماه 1396 در مدرسه شهيد غلامی منطقه 14 تهران برپا شده بود.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار