جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

استکبار جهانی حریف ایران نمی‌شود

سردار اسماعیل قاآنی با اشاره به اینکه استکبار جهانی متوجه شده در منطقه حریف ایران نمی‌شود گفت: شیطان بزرگ به‌کمک رژیم فاسد سعودی و داعش در منطقه جنایت می‌کند.
کد خبر: ۲۵۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ - 10August 2017
استکبار جهانی حریف ایران نمی‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه عصر پنجشنبه در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «رضا کارگربرزی» که در مسجد غدیریه نظرآباد برگزار شد، اظهار کرد: توفیقی است برای بنده که در چهارمین سالگرد این شهید والامقام شرکت کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد ۳۱۳ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، با نثار فاتحه‌ای از همه دلیرمردانی که باعث عزت و سربلندی نظام الهی جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، یادکرد.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه مرگ مسیر قطعی زندگی همه ما است، گفت: شهدای عالی‌مقام در شرایطی آخرین برگ کتاب زرین زندگی اشان ورق می‌خورد که در حال خدمت، مجاهدت، جهاد و فداکاری درراه خداوند تبارک‌وتعالی هستند.

وی با بیان اینکه شهدای والامقام از شخصیت بزرگی برخوردار هستند و ما باکمال میل در مجالس شهدا شرکت کنیم، گفت: یک بُعدازاین حضور به شهید و خانواده‌های معزز شهید برمی‌گردد یک بُعد دیگر که مدنظر همه قرار دارد این است که شهدا در استمرار یک خط زرین و پرافتخار که ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) است، حرکت می‌کنند.

شیعه از قوی ترین مکتب برخوردار است

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه شهدا ادامه‌دهنده راه انسان‌های ارزشمندی چون ائمه هستند، گفت: شهدای عالی‌مقام ما اثبات‌کننده این مهم هستند که اگرچه ۱۴۰۰ سال از دوران ائمه می‌گذرد اما هنوز هستند انسان‌های باایمانی که ندای «هل من ناصر ینصرونی» را در عمل شنیده‌اند زیرا منش شهدا برای مکتب و ملت ما از عظمت زیادی برخوردار است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه بچه شیعه ضمن اینکه از قوی‌ترین مکتب، منطق و حرف اساسی برخوردار است، گفت: بچه شیعه‌ها آماده هر نوع فداکاری برای حفظ و حراست از اسلام است و این‌یک خط روشنی است که از سوی حضرات ائمه معصومین ترسیم‌شده و شهدای ما اثبات‌کننده این مهم هستند که این خط همچنان نورانی وزنده است.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه احترام به شهدا ابعاد مختلفی دارد، گفت: یکی از ابعاد وجودی احترام به شهدا نورانی بودن خط حرکتی آن‌ها است که به‌واقع میراثی از ائمه معصومین است.

وی با اشاره به اهمیت مجلس یادبود شهدا و اینکه شهدای مدافع حرم از ویژگی‌های برتری برخوردار هستند، گفت: در قرآن کریم آمده است مهاجرت برای خدا نفس مهمی است که در بشر پدیدار می‌شود و شهدای مدافع حرم برای جهاد درراه خدا مهاجرت می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه شهدای مدافع حرم جایگاه مجاهدین و مهاجرین فی سبیل الله را از آن خودکرده‌اند، گفت: هردوی این فضیلت در شهدای مدافع حرم جمع است.

آمریکا و اسراییل پس از حادثه سپتامبر اقدام به ناامنی منطقه کردند

سردار قاآنی بابیان اینکه در مفهوم شهید مدافع حرم بسیاری معانی نهفته است، گفت: شهید مدافع حرم یعنی در استمرار حرکت حضرت زهرا (س) حرکت کردن زیرا شاخص‌ترین شهید مدافع حرم دخت نبی اکرم (ص) است زیرا ایشان از حریم ولایت اساسی دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه مدافع حرم از حریم امامت و ولایت دفاع می‌کند، گفت: شاخص این مهم «حرم» است وگرنه مدافعان از سنگ و چوب و درودیوار دفاع نمی‌کند بلکه مدافعان نماد ولایتمداری هستند.

جانشین فرمانده سپاه قدس تأکید کرد: اگر شهدای عالی‌مقام به‌موقع حرکت نمی‌کردند و به‌موقع خودشان را به میدان مبارزه با عناصر تکفیری که جنایت و فساد از سر و روی اشان می بارد و به‌واقع سربازان جبهه استکبار هستند، نمی‌رساندند اتفاقات ناگواری به وقوع می‌پیوست.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه آمریکا و اسراییل پس از ۱۵ سال که از حادثه یازده سپتامبر می‌گذرد جهان را به جنگ کشیده و در منطقه شلوغی ایجاد کرده‌اند، گفت: جنگ‌های که به منطقه تحمیل‌شده است خواسته آمریکا و متحدانش بوده است.

دشمنان ضعیف‌تر از آن هستند که در مقابل اسلام بایستند

وی اضافه کرد: استکبار جهانی متوجه شده است که در منطقه حریف ایران نمی‌شود به همین منظور آمریکا با به‌کارگیری رژیم فاسد سعودی داعش را در منطقه علم کرد تا به نام دین کمر به نابودی اسلام ببندند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه رژیم فاسد سعودی با پول اقدام به آموزش داعش می‌کند تا در منطقه ناامنی ایجاد کند، گفت: شهدای عالی‌مقام ما با بصیرت درست در میدان جنگ به‌موقع عمل کرده‌اند.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه همه از قدرت ایران هراس دارند و قدرت رویارویی با ما را ندارند، گفت: شهدای عالی‌مقام درس عزتمداری را به ما آموخته‌اند.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه دشمنان ضعیف‌تر از آن هستند که در مقابل اسلام بایستند، گفت: دشمنان در عراق جنایات بسیاری را مرتکب شدند آن‌ها پشت ماشین‌هایشان می‌نوشتند عراقی‌ها باید بافاصله از ماشین‌های آمریکایی حرکت کنند اگر کسی نزدیک می‌شد با گلوله از او پذیرایی می‌کردند.

 ما آموخته‌ایم که چگونه همه‌جا باشیم و با ظلم و ستم بجنگیم

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه مردم عراق شاگردی مکتب شهدای ایران را کرده‌اند، گفت: مردم عراق راه عزتمدرانه جنگیدن وزندگی کردن را از شهدای عالی‌مقام ایرانی آموخته‌اند و با تمام توان مقابل آمریکای جنایتکار ایستادند و شیطان بزرگ را مجبور به ترک عراق کردند.

وی با تأکید بر اینکه ایران حضوری مقتدرانه در منطقه و جهان دارد، گفت: ما آموخته‌ایم که چگونه همه‌جا باشیم و با ظلم و ستم بجنگیم.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه مسیر شهدا مسیر قابل‌استمراری است، گفت: برقراری حکومت جهانی امام زمان (عج) خواسته ما است و برای ان مهم از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه شعار رزمندگان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی آزادی کربلا بود، گفت: شعار مدافعان حرم و همه رزمندگان اسلام در زمان حال حاضر آزادی قدس شریف است.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار