سردار سلامی:

شهدا اسناد زنده حقانیت انقلاب، اسلام و کشور هستند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهدا اسناد زنده حقانیت انقلاب، اسلام و کشور و استوانه های هویت دینی ما هستند و عدم نفوذ دشمن به جغرافیای کشور، ناشی از فداکاری و ایثار این عزیزان است.
کد خبر: ۲۵۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲ - 11August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه پنج شنبه(19 مرداد) در اولین یادواره شهدای اطلاعات و عملیات جنوب شرق در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: شهدا زنده هستند و  جاودانند و نزد پروردگار روزی می خوردند و این زیباترین و ارزنده ترین موهبت الهی است که انسان می تواند به دست آورد.

وی با اشاره به حضور سه شهید گمنام در این یادواره گفت: برای ما یک افتخار بزرگ است حضور در جمع این مردان آسمانی، خانواده های صبور این عزیزان و به نشانه تواضع ما دست و پاهای آنها را می بوسیم و خاک پای آنها را برای تبرک به چشمانمان می کشیم، زیرا شهدا به آرزوی خود رسیدند، اما پدران، مادران و همسران این عزیزان آرزوهای خود را بدرقه کردند و این چنین ایستادند، صبر کردند و به خداوند توکل کردند و به ائمه توسل جستند.

سردار سلامی با بیان اینکه شهدا اسناد زنده حقانیت انقلاب، اسلام و کشور و استوانه های هویت دینی ما هستند، افزود: در جهان ملتهب امروز و در مقابل امواج خروشان دشمنان دین که امنیت و استقلال کشور ما را همواره مورد تهدید قرار داده اند و اعتبار، منزلت، شرافت و بزرگی و شکوه ملت ما را مورد آسیب و تهدید قرار می دهند، عدم نفوذ دشمن به جغرافیای کشور، ناشی از فداکاری و ایثار و جانبازی عزیزانی است که اینجا شرف حضور دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: یاری کردن دین خدا در مقابل کفار، ستبر کردن سینه در برابر دشمنان، خوابیدن بر روی سیم خاردار و بدن خود را معبری برای عبور قرار دادن کار اسانی نیست، بلکه ایمانی ژرف و دلی دریایی و روحی آسمانی و شجاعتی وصف ناپذیر و بی انتها می خواهد و آسان نیست حسینعلی عالی این جوان 19 ساله به این مرتبه از معرفت، شجاعت و ایثار برسد که بتواند با چشمان خویش ملکوت آسمان و زمین را مانند ابراهیم نبی ببیند و این گونه از پیکر خود برای عبور دادن مردان مجاهد مومن، گذرگاهی بسازد.

وی در ادامه شهدای اطلاعات را جزء هوشمند ترین، شجاعت ترین و مقاوم ترین عناصر در میان رزمندگان عنوان کرد و افزود: طی کردن میدان های مین، کمین گاه ها وعبور از خط دشمن آن هم در تنهایی یک شاهکار بزرگ است و این نشان دهنده اوج عظمت برادرانی است که در واحد اطلاعات و عملیات جنگ به شهادت رسیدند و یا اسیر و مجروح گشتند که اگر اسیر شدند چقدر حفظ اسرارجنگ سخت است و این عظمت و سختی و حساس بودن کاراین رزمندگان را می رساند.

سردار سلامی گفت: دفاع مقدس مقطعی از تاریخ نیست که در زمان خود متوقف شود و ایثار این عزیزان نیز فقط مربوط به آن دوران نیست، زیرا شهدا زیربنای امنیت ابدی این کشور را ساختند و هر ملتی با هویت خود زنده است، یعنی آن جامعه به واسطه آن شناخته و شخصیت می یابد، شهدا شخصیت ما را در جهان تغییر دادند و هویت جدیدی برای ملت ایران نوشتند.

وی ادامه داد: مردم ایران ملتی مقاوم، شکست ناپذیر و مستقل در برابر مستکبران، شجاع و پایدار و محب و مطیع اهل بیت هستند، این ها مفاهیم متعالی هستند که توسط شهیدان ما در صفحات تاریخ این کشورنگاشته شدند و شهدا در حقیقت یک تصویر جذاب و دل انگیز از خود به جا گذاشتند.

این یادگار دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز با توکل به خدا و بدون هیچ گونه هراسی، ازاستقلال و تمامیت ارضی، ازعدالت وارکان اسلام دفاع می کنیم به برکت آن روح بلندی است که جوانان در دوران دفاع مقدس به جامعه ما تزریق کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه چیز به نفع دشمن بود، افزود: دشمن برتری اقتصادی و نظامی مشهودی داشت و علاوه بر آن یک ائتلاف جهانی و یک صف آرایی گسترده در برابر ملت ایران تشکیل شده بود و ملت ایران را مورد محاصره ، تحریم و انزوا قرار داده بود و آنجا اوج شکوه غلبه ایران بر کفر آشکار شد.

سردار سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس انبساط واقعه عاشورا بود، گفت: دفاع مقدس بر اساس وسعت وجودی ملت ایران، 8 سال طول کشید و شکوه جاودان دیگری برای ایران و اسلام و تشیع به وجود آورد و ما در دفاع مقدس به برکت وجود شهیدان آموختیم چگونه باید جنگید و دفاع کرد و نقش ایمان برای غلبه بر دشمن چه بود و ملت ایران با آزمون دفاع مقدس نشان داد ملتی است که در برابر آمریکا، مقتدر ایستاده است.

وی ادامه داد: در جغرافیای جهان کدام کشور توانسته در مقابل آمریکایی که در اختیار داشتن بزرگترین تجهیزات نظامی که به عنوان قدرت اول جهان شناخته می شود 38 سال بایستد و مقاومت کند، در حالی که همه می دانیم آمریکا چند رژِیم را ساقط و کشورهای بزرگی را اشغال و فروپاشانده، اما در برابر ملت ایران عاجز مانده، گرفتار بی عملی شده و در عمل هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه با مطرح کردن این سوال که کدام مکتب توانست میدان تسلط دشمنان را از هم فرو بپاشد و جهان اسلام را یکپارچه جهاد، علیه کفار کند، گفت: امروزه مسکتبران می خواهند سیطره خود را بر اقتصاد و فرهنگ جهان اسلام حاکم کنند و در این 38 سال و در هر مقطعی از زمان استکبار با محوریت آمریکا هر چه قدرت در توان داشت علیه نظام اسلامی به کار برد.

وی افزود: در عرصه تحریم، شدیدترین تحریم ها را برعلیه مردم ایران اتخاذ کرده اند، در عرصه فرهنگ هیچ جامعه ای به اندازه امروز تهاجم فرهنگی ذهن و قلب جوانان را نشانه نگرفته است و در همه عرصه ها دشمن سال ها بر ملت تاخته، اما ملت ایران هیچ گاه این اندازه سرافراز، سربلند، مقتدر، مبتکر و مستقل نبوده است.

سردار سلامی ادامه داد: امروز قدرت جمهوری اسلامی به استوانه مستحکمی از مقاومت نه فقط در مقابل رژیم صهیونیستی بلکه عاملی در تغییر و تعین معادلات و مناسبات امنیتی منطقه تبدیل شده است و این قدرت منطقه ای دامنه های تاثیر آن جهانی شده است.

وی افزود: در مسئله سوریه، استکبار با تجمیع تکفیری ها می خواست حلقه محوری مقاومت را در هم شکند تا حاشیه امنی برای اسرائیل درست کند، اما حضور فرزندان انقلابی با آموزه های امام خمینی(ره) و در پرتو هدایت آیت الله امام خامنه ای (مدظله) امروز راه را بر موفقیت رزمندگان هموار کرده است.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن هیچ دست برتری در میدان ندارد و کسی که نتواند تحولی بیافریند بازنده است، افزود: امروز جوانان یمن با دست خالی ایستاده اند و در آنجا پیروزی نزدیک است، میدان گسترده تسلط استکبار از هم گسسته شده است و اینها محصول جهاد است و تاریخ نشان داده سعادت مسلمانان از میدان جهاد عبور می کند، زیرا دشمن توانایی درک و منطق و عدالت را ندارد.

وی ادامه داد: شهدا، این پیکرهای در خاک خفته، اسناد زنده روح ملت ایران هستند که تصمیم گرفتند تا آخر در برابر قدرت های استکباری بایستند، حیات طیبه به ما ارزانی کردند، مفاهیم فشرده ای از عزت و سربلندی و سرافرازی ما هستند و در حقیقت اینها برای ما امنیت آوردند، پس حضور برای تجلیل از این عزیزان ادامه این راه نورانی آنها است.

سردار سلامی با بیان اینکه تا زمانی که ملت مطیع رهبر، به اسلام وفادار و دین خدا را یاری کنند و در مقابل دشمنان خدا بایستند هیچ شکستی برای آنها ثبت نخواهد شد، افزود: دشمن فضای روانی پیچیده ای را به وجود آورده تا از ظرفیت تهدید و ارعاب استفاده کند، اما ملت ایران هیچ گاه تغییر رفتار نداده است و در این چهل سال آزموده شده است و ما این ظرفیت دشمن را می دانیم و به اندازه غلبه بر او قدرت انباشته کرده ایم.

وی در پایان تصریح کرد: استکبار به رغم اینکه در دوران دفاع مقدس در اوج قدرت بود، نتوانست ما را شکست دهد و ما با ادامه دادن راه شهیدان هرگز مجال نفوذ در ارکان انقلاب را نمی دهیم واین جریان تا پیروزی نهایی ادامه دارد و تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت زنده باشد ما بر بزرگترین قدرت ها پیروز می شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار