همه توانمندی‌هایی که در نمایشگاه صنایع دریایی به نمایش درآمد

بخشی از توانمندی‌های صنعت دفاعی کشور در عرصه دریا در نمایشگاه صنایع دریایی بندرانزلی به نمایش درآمد که شامل ماکت انواع شناورهای سطحی، زیرسطحی و... بود.
کد خبر: ۲۵۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ - 12August 2017
همه آن توانمندی‌هایی که در نمایشگاه صنایع دریایی به نمایش درآمد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، چندی پیش نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در این نمایشگاه که با حضور موثر سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شده بود، چندین شرکت خصوصی و دولتی و همچنین برخی شرکت‌های خارجی حضور داشتند که هر کدام به تناسب صنایع و دستاوردهای کاربردی خود را در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار دادند.

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع که یکی از بزرگترین و محوری‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه را داشت، مهمترین دستاوردهای خود را در حوزه اقتصاد دریامحور ارائه کرد.

این سازمان در این نمایشگاه ماکت انواع شناورهای سبک، تفریحی، گردشگری، هواناو مسافربری، هواناو تفریحی توریستی، هواناو کلاس یونس1، شناور کلاس هیدرو، هواناو یونس 6، شناور گلف، شناور مینی گلف، شناور کلاس رعد، شناور کلاس فویل کاتاماران و هواناو یونس22 که هر کدام بین 30 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند را به نمایش گذاشته بود.

همچنین سازمان صنایع دریایی در حوزه رانش یکی از سامانه‌های دیزلی خود را که صفر تا صد آن به دست توانمند متخصصان داخلی طراحی و تولید شده بود را در این نمایشگاه ارائه کرد.

ماکت زیردریایی ایرانی فاتح و همچنین داک چند تنی از دیگر محصولات ارائه شده سازمان صنایع دریایی در این نمایشگاه بود.

ماکت شناور اقیانوس شناس کاوشگر دریایی خلیج فارس دیگر محصول ارائه شده سازمان صنایع دریایی در این نمایشگاه بود که این شناور در بهمن ماه سال گذشته وارد چرخه دریایی کشور شد.

ارائه سامانه‌های دیده‌بانی و دوربین‌های قوی با رزولیشن بالا از دیگر محصولات این سازمان بود.

رییس سازمان صنایع دریایی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به توانمندی در حوزه ساخت و طراحی محصولات عرصه اقتصاد دریا محور و دیگر سامانه‌های مورد نیاز گفت: امروز در حوزه سامانه‌های راداری، اپتیکی، مخابراتی و ارتباطی دارای محصولات بومی و تمام ایرانی هستیم و آمادگی داریم دستاوردهای خود را در اختیار شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های دولتی بگذاریم. ما باید به سرعت تاسیسات و خدمات کشتی سازی را در شمال کشور راه اندازی کنیم، زیرا شناورهایی که در آب‌ها در رفت و آمدند، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

وی همچنین گفت: امروز در حوزه صنایع دریایی موفق شده‌ایم، 170 فروند از انواع شناورهای دریایی، یدک کش‌ها، نفربرها، هاورکرافت‌ها، لندینگ کرافت‌ها و... بسازیم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها