سردار رضایی:

نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان در تهران برگزار می‌شود

فرمانده مرزبانی ناجا از برگزاری نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در آینده‌ای نزدیک در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 12August 2017
ضرورت آموزش تخصصی و حقوقی فرماندهان هنگ‌های مرزی در نظارت و اجرای پروتكل‌های مرزی/ نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ايران و آذربايجان در آينده نزديک
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «قاسم رضايی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشيه برگزاری اولين دوره كارگاه آموزشی تخصصی معاهدات و پروتكل‌های مرزی شمال‌غرب در شهر «پارس آباد» استان اردبيل با اشاره به اهميت برگزاری اين دوره‌های تخصصی برای فرماندهان يگان‌های مرزی گفت: بر اساس پروتكل‌ها و نیز قراردادهای مرزی بين دو کشور همسايه، ما موظف به اجرای مصوبات اين قراردادها هستيم؛ فرماندهان هنگ‌های ما به عنوان نماينده و مرزبان منطقه مشترک، موظف به پيگيری امور حقوقی و پروتكل‌ها هستند لذا ضرورت دارد که آموزش‌های تخصصی و حقوقی کاربردی مرز، برای آنان به صورت مستمر و به روز ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری سه روزه اين كارگاه آموزشی، افزود: ما با 15 کشور همسايه هستيم که متناسب با هر کشور پروتکل و قرارداد مستقلی داريم، بنابراین بایستی مرزبانان نسبت به این موضوع توجيه باشند.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا گفت: اين سومين دوره همايش آموزشی کوثر و اولين دوره معاهدات است كه در شهرستان پارس آباد برگزار می‌شود؛ در اين نشست آموزشی، فرماندهان هنگ‌های منطقه شمال‌غرب شامل استان‌های آذربايجان غربی و شرقی، اردبيل و گيلان نیز حضور دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره وضعيت مرزهای استان اردبيل و مشتركات مرزی با كشور آذربايجان، بيان كرد: مرزهای استان اردبیل از امن‌ترین مرزهای کشور است؛ امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم بر اقتدار و امنیت همه‌جانبه کشورمان بیافزایم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

سردار رضايی با اشاره به نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ايران و آذربايجان در آينده نزديک در تهران، افزود: كشورمان و جمهوری آذربايجان روابط و مشتركات ديرينه‌ای در حوزه مرزی و روابط دوستانه‌ای با مرزبان آن کشور دارد، به نحوی كه در طول سال دو بار ملاقات مشترک به صورت دوره‌ای در ايران و جمهوری آذربايجان برگزار می‌شود؛ همچنین مرزبانان منطقه به صورت مستمر با یکدیگر در ارتباط مستقيم هستند.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام «سید سعید رشادی» امام جمعه پارس آباد با اشاره به فضیلت و ارزش مرزبانی و دفاع از حریم اسلام و وطن، تصریح کرد: مرزبانی و دفاع در راه خداوند از عبادات محسوب می‌شود و رضایت الهی را در پی دارد.

«اکبر صمدی» فرماندار پارس‌آباد نیز در این مراسم امنیت مرزهای استان را در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان عنوان و تصريح كرد: اکثر پایگاه‌های مرزی شهرستان پارس‌آباد با توجه به برودت هوای منطقه از نعمت گاز برخوردار هستند و تلاش می‌کنیم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این موضوع را در همه پایگاه‌های مرزی منطقه محقق کنیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها