معرفی شهدا (5)؛

آلاله‌های سرخ دیار کریمان که در مردادماه پرپر شدند

رزمندگان جان برکف استان یزد با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در دفاع از اسلام و کشور اسلامی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۲۵۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ - 13August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، شهیدان «اکبر یاورپناه»، «حسین ابهت»، «حسین رشیدی فر»، «حسین صابری حسین آباد»، «سیدابوالفضل مشهدی بافان»، «سیدجلیل ساداتی»، «عباسعلی صوت‌داودی»، «علی‌رضا رحیمی ساغند»، «محمد پورحدادیان تفت»، «محمد دهقانی محمدآبادی»، «محمدکاظم ابوترابی زارچی»، «محمدحسین رضایی‌ صدرآبادی»، «محمدرضا زینل‌نیا طوسی»، «محمدرضا فرقانی الله‌آبادی»، «محمدرضا مسلمان بافقی»، «محمدعلی فرقانی الله‌آبادی»، «محمود جعفری خرمی»، «محمود صابری حسین‌آباد»، «مهدی صادقیان»، «ناصر دهقان قطرمی»، «ناصر منتظری»، «محمود مقیمی فیروزآباد»، «نصرالله میرجلیلی»، «بیژن پورجعفرآبادی»، «عبدالحمید عاشق ابوالفضل یزدی»، «علی‌اصغر شیرسلیمیان»، «علی بمان کارگران حاجی‌آبادی»، «علی‌محمد فتاحی حسن‌آباد»، «علی‌محمد فتاحی حسن‌آباد»، «محمد لازمی سخویدی»، «محمدجلیل همتی»، «سید اکبر سیدرضائی خورمیزی»، «علی‌اصغر پاریزی خبر»، «غلامرضا عزیزی‌نژاد»، «ناصر آچوری» و «رامین حکم‌اللهی» شهدایی از استان یزد هستند که از 16 مردادماه تا بیست و یکم این‌ماه به کاروان شهیدان پیوستند.

در ادامه به طور خلاصه این شهدا را معرفی می‌کنیم.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید اکبر یاورپناه

پانزدهم ارديبهشت 1344، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، بنا و معمار بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته تجربي درس خواند و ديپلم گرفت. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت مسئول دسته در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای محله نعيم آباد زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر و مقاومت پیشه کنید.

به ذکر خدا و نماز توسل جویید که خدا یاور صابران است.

ای برادران بیایید این مسجدها و پایگاه‌ها و نماز جمعه‌ها را پر کنید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید حسین ابهت

پنجم شهريور 1342، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدصادق، نساج بود و مادرش رباب نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اقتصاد اجتماعی درس خواند و ديپلم گرفت. كشتی‌گير بود. از سوی بسيج به جبهه رفت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تخريب‌چی در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

از شماها می‌خواهم که همواره را شهدا را ادامه بدهید.

همیشه دنباله رو امام امت باشید.

امام را تنها نگذارید و مو به مو دستوراتشان را عمل کنید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید حسین رشیدی‌فر

يكم فروردين 1349، در شهرستان تهران ديده به جهان گشود. پدرش داوود (شهادت 1365) و مادرش بتول خانم نام داشت. تا دوم راهنمايی درس خواند. كاريكاتوريست بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت غواص در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر و صورت، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

هوشیار باشید که این دشمن و منافقین می خواهند شما را از اسلام بیگانه کنند.

هیچ‌گاه از یاد خدا غافل نشوید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید حسین صابری حسین‌آباد

پانزدهم فروردين 1345، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش احمد، كارگر بود و مادرش زهرا نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه در رشته تجربی بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد1364، با سمت غواص در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

به نماز جمعه و نماز جماعت اهمیت بدهید که نماز جمعه نمایش وحدت و قدرت ارتش تمام امت مسلمان است.

صبررا پیشه خود سازید تا بتوانید در برابر ناملایمات مقاومت کنید.

جبهه‌ها را گرم نگهدارید و درس را هم به نحو احسن بخوانید چون هرد و برای ما مهم است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید سید ابوالفضل مشهدی بافان

پنجم تير 1344، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش سيدعلی، ميوه‌فروش بود و مادرش رقيه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت جانشين فرمانده گروهان در هورالعظيم بر اثر اصابت گلوله به سر و سينه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است. او را حسين آقا نيز می‌ناميدند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

تا می‌توانیم باید در دنیا عمل صالح و خیر انجام دهیم که در آخرت توشه‌ای داشته باشیم برای گذر از پل صراط.

دنیا محل گذر است و دنیای که مادی باشد به مشتی نمی‌ارزد.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید سید جلیل ساداتی

بيستم تير 1337، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش سيدرضا، در آموزش و پرورش كار می‌كرد و مادرش صغری نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته فلزكاری درس خواند و ديپلم گرفت. كارمند آموزش و پرورش، فيلم‌ساز، آهنگ‌ساز و كارگردان تئاتر بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت معاون فرمانده گروهان در پاسگاه اليج هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار وی در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیت نامه شهید:

ضد انقلاب می‌خواهد با شایعه پراکنی از عظمت و قداست این نهضت بکاهد.

در مقابل هر نوع ضدانقلاب موضعی محکم بگیرید.

صبر و تقوا را سفارش می‌کنم.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید عباسعلی صوت داوودی

نوزدهم دی 1343، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدعلی، راننده تاكسی بود و مادرش ليلا نام داشت. تا چهارم ابتدايی درس خواند. كارگر كارخانه بود. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1363، با سمت تک‌تيرانداز در پيرانشهر توسط گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

از شما ملت رزمنده می‌خواهم اسلام را پایدار و زنده نگهدارید که خون شهیدان پایمال نشود.

در این دنیای فانی هیچ چیز بهتر از مرگ با عزت نیست.

در راه امام باشید و سنگر اسلام را حفظ نمایید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید علی‌رضا رحیمی ساغند

دهم فروردين 1336، در شهرستان مشهد به دنيا آمد. پدرش علی‌اكبر، در كارخانه ذوب آهن كار می‌كرد و مادرش ربابه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. نقاش ساختمان و كارگر كارخانه پارچه‌بافی بود. سال 1363 ازدواج كرد و صاحب يک دختر شد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت غواص در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر و پا، شهيد شد. مزار در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

در زندگیتان همیشه به یاد خدا باشید و تمام کارهایتان به یاد خدا باشید.

با آن کسانی که با این دولت مخالفت می‌کنند و با دشمن همکاری می‌کنند مبارزه کنید.

به این دنیا و چیزهایی که شیطان به آن رنگ فریب می‌دهد دل مبندید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمد پورحدادیان تفت

يكم ارديبهشت 1348، در شهرستان تفت به دنيا آمد. پدرش ابراهيم، در كارگاه آهنگری كار می‌كرد و مادرش بيگم نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. كارگر آهنگری بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت آرپی‌جی‌زن در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد واقع است. او را محمدحسن نيز می‌ناميدند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمد دهقانی محمدآبادی

يكم خرداد 1346، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش ميرزامحمد، كشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. طلبه فلسفه و كلام اسلامی در سطح يک بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تک‌تيرانداز در هورالعظيم بر اثر تركش به گردن، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای روستای محمدآباد زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

سفارشی که به خواهران دینی دارم هر چه کردید حجاب و عفت اسلامی را حفظ کنید.

صبر را پیشه سازید که خداوند با صابران است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمدکاظم ابوترابی زارچی

يكم ارديبهشت 1343، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش زين‌العابدين، كشاورز بود و مادرش سكينه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه درس خواند و ديپلم گرفت. سال 1362 ازدواج كرد و صاحب يك دختر شد. به عنوان پاسدار كميته انقلاب اسلامی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت فرمانده دسته و غواص در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر و دست، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای باغ رضوان زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

برادران و خواهران عزیزم در خط اسلم باشید.

از سنگرهای خونین انقلاب اسلامی دفاع کنید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند
 

شهید محمدحسین رضایی صدرآبادی

دهم فروردين 1348، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علی، كشاورز بود و مادرش شهربانو نام داشت. تا سوم ابتدايی درس خواند. بنايی مي‌كرد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت غواص در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به قلب، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

 آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند

شهید محمدرضا زینل‌نیا طوسی

هفتم آذر 1338، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين، خواروبارفروش بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و ديپلم گرفت. برق‌كار ساختمان بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1362، در مهران هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به كمر و كتف، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

ما در مقابل تمام ملت ایران مسئول هستیم.

باید با خون خود این همه حقی که ملت بردوش ها دارند را جبران کنیم.

ما باید برویم تا اسلام و قرآن را حمایت کنیم.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمدرضا فرقانی الله آبادی

بيست و سوم ارديبهشت 1348، در تهران به دنيا آمد. پدرش هادی، بنا و معمار بود و مادرش بی‌بی صديقه نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه در رشته بهداشت بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت معاون فرمانده دسته در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی در گلزار شهدای حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) خيرآباد شهرستان يزد به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

خواهرانم با حفظ حجاب خود مشت محکمی باشید بر دهان دشمنان اسلام.

کشته شدن با عزت بر زندگی با ظالمان ترجیح دارد.

خداوند با صابران است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمدرضا مسلمان بافقی

بيست و يكم مرداد 1344، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسن، در كارخانه كارگری می‌كرد و مادرش سكينه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته مكانيک درس خواند. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تک‌تيرانداز در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

ما از مرگ نمی‌هراسیم چه رسد مرگی که در راه خدا باشد.

ما شیعه مولایی هستیم که گفت مرگ سرخ را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهم.

آنان که دنیا را محل ماندن می دانند چه تنگ‌ نظرند زیرا دنیا فانی است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمدعلی فرقانی الله‌آبادی

پانزدهم خرداد 1347، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسن، كشاورز بود و مادرش سكينه نام داشت. دانش آموز سوم راهنمايی بود. نقاشی ساختمان می‌كرد. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت خدمه توپ 107 در هورالعظيم بر اثر اصابت گلوله آرپی‌جی به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای باغ رضوان زادگاهش به خاک سپردند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمود جعفری خرمی

چهارم فروردين 1345، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش محمدعلی، بنا بود و مادرش رقيه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. او نيز بنا بود. در رشته ورزشی كاراته فعاليت می‌كرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت فرمانده گروهان در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سينه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

به شما توصیه می‌کنم تا وقت هست از خدا طلب مغفرت کنید.

ای مردم به هر نحوی که شده در راه پیشرفت انقلاب کوشا باشید.

به شما توصیه می‌کنم که پیروزی‌های پی در پی شما را از خدا غافل نکند که خداوند دست رحمتش را از سر شما بر می‌دارد.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمود صابری حسین‌آباد

پنجم خرداد 1348، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علی بمان، كارگر بافندگی بود و مادرش خديجه نام داشت تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. او نيز كارگر كارخانه بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تيربارچی در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به كتف و سينه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

شما بکوشید و این انقلاب را به ثمر برسانید.

نگذارید منافقین و ضد انقلاب‌های از خدا بی خبر به اسلام و انقلاب لطمه‌ای وارد کنند.

پرچم «لا اله الا الله» را در تمام نقاط جهان برافراشته کنید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید مهدی صادقیان

يكم فروردين 1342، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش غلامرضا، كشاورز بود و مادرش سلطنت نام داشت. دانشجوی دوره كارشناسی بود. در رشته ورزشی فوتبال فعاليت می‌كرد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تک‌تيرانداز در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای محله نعيم‌آباد زادگاهش واقع است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید ناصر دهقان قطرمی

بيستم آذر 1346، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش رمضان، كارگری می‌كرد و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. نانوا و جوشكار بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تک‌تيرانداز در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

به دوستان من بگویید راه شهیدان راادامه دهند.

ای برادرم راه من را ادامه دهید و اسلحه من را از زمین بردارید.

سنگر مدرسه را حفظ کنید که این درس خواندن این عزیزان مشت محکمی بر دهان ابرقدرت های مستکبر جهان

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید ناصر منتظری

يكم فروردين 1345 در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، خواروبارفروش و عطار بود و مادرش شمسی نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه در رشته الكترونيک بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تک‌تيرانداز در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر و صورت به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمود مقیمی فیروزآباد

يكم دی 1344، در روستای فيروزآباد از توابع شهرستان اشكذر به دنيا آمد. پدرش حاجی حسن، مقنی بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا اول راهنمايی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت مسئول تيم شناسايی در هور بر اثر اصابت تركش به سر و سينه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

 آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند

شهید نصرالله میرجلیلی

دوم فروردين 1341، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش شكرالله، كشاورز بود و مادرش بی‌بی فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه درس خواند و ديپلم گرفت. كشاورز بود. به عنوان سربار ارتش در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1362، با سمت تک‌تيرانداز در مهران توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای روستای ابرندآباد تابعه زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

امید آن دارم که با ریخته شدن این خون ناقابل یکی از وظایف کوچکم را انجام داده باشم.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید بیژن پورجعفرآبادی

پانزدهم آبان 1341، در شهرستان اصفهان به دنيا آمد. پدرش غلام عباس، راننده بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته راه و ساختمان درس خواند و ديپلم گرفت. تعميركار لوازم خانگی بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. هفدهم مرداد 1362، با سمت تک‌تيرانداز در شرهانی توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش خمپاره به سينه، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای امامزاده جعفر شهرستان يزد به خاک سپردند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید عبدالحمید عاشق ابوالفضل یزدی

بيست و چهارم شهريور 1337 در شهرستان تفت به دنيا آمد. پدرش احمدآقا، راننده بود و مادرش بی‌بی فاطمه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. راننده اتوبوس بود. سال 1358 ازدواج كرد و صاحب دو پسر و دو دختر شد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت و سی و يكم تير 1367، در اهواز بر اثر بمباران هوايی و اصابت تركش به سر، مجروح شد. هفدهم مرداد 1382، در يزد بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين همان شهرستان به خاک سپردند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید علی اصغر شیرسلیمیان

چهاردهم اسفند 1350، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش غلامحسين، كارمند مخابرات بود و مادرش زهرا نام داشت. دانش آموز سوم راهنمايی بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. هفدهم مرداد 1366، با سمت معاون فرمانده دسته در فاو عراق بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند. برادرش احمد نيز شهيد شده است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید علی بمان کارگران حاجی‌آبادی

نوزدهم بهمن 1349، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، ميوه و تره‌بار فروش بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور يافت. هفدهم مرداد 1369، با سمت تک‌تيرانداز در بانه بر اثر انفجار مين و اصابت تركش آن به سينه، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان زادگاهش خاک سپردند. او را حاجی نيز می‌ناميدند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید علی‌محمد فتاحی حسن‌آباد

هفدهم مرداد 1341، در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. پدرش محمدعلی، بزاز بود و مادرش سكينه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و ديپلم گرفت. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت و هفدهم شهريور 1362، در ايلام هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به چشم، مجروح شد. دوم شهريور 1362، در بيمارستان سينای تهران بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسيد. پيكر وی در گلزار شهدای سيد جعفرمحمد زادگاهش به خاک سپردند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمد لازمی سخویدی

يكم فروردين 1348، در روستای سخويد از توابع شهرستان تفت به دنيا آمد. پدرش حسين، كشاورز بود و مادرش معصومه نام داشت. تا سوم ابتدايی درس خواند. كارگري و بنايی می‌كرد. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت. هفدهم مرداد 1366، با سمت تيربارچی در بانه هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به سر و پا، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

در نماز جمعه‌ها شرکت کنید و مسجدها را پرجمعیت کنید.

دیر یا زود همگی باید برویم پس چه بهتر که در راه خدا کشته شویم.

امام را دعا کنید.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید محمدجلیل همتی

يكم آبان 1348، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسن، مغازه لوازم يدكی خودرو داشت و مادرش را مرضيه می‌ناميدند. تا اول راهنمايی درس خواند. صافكار خودرو بود. به عنوان پاسدار وظيفه در جبهه حضور يافت و ششم مرداد 1367، با سمت خدمه مينی‌كاتيوشا در شلمچه بر اثر عوارض ناشی از مسموميت شيميايی مجروح شد. هفدهم مرداد 1367، در يكی از بيمارستان‌های تهران بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) خيرآباد زادگاهش واقع است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید سید اکبر سیدرضائی خورمیزی

دهم مرداد 1334، در روستاي خورميز از توابع شهرستان مهريز به دنيا آمد. پدرش سيد مصطفی، كشاورزي مي‌كرد و مادرش نسيمه نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. نقاش ساختمان بود. سال 1356 ازدواج كرد و صاحب دو پسر و يک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. هجدهم مرداد 1362، با سمت فرمانده دسته در مهران هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به پهلو و دست، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای روستای تنگ چنار زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

فرزندم کسانی هستند که می‌خواهند تو را منحرف سازند و از راه اسلام دور سازند. حواست باید جمع باشد.

دخترم در راه خدا قدم بردار و همچو زینب (س) در راه اسلام و برای دین اسلام کوشا باش.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید علی اصغر پاریزی خبر

دوازدهم تير 1342، در شهرستان تفت به دنيا آمد. پدرش غلامحسين، در شهرداری كار می‌كرد و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. هجدهم مرداد 1360، با سمت تک ‌تيرانداز در دارخوين بر اثر اصابت تركش خمپاره به گردن، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد واقع است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید غلامرضا عزیزی‌نژاد

بيست و پنجم اسفند 1347، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدعلی، كشاورزی می‌كرد و مادرش نصرت نام داشت. دانشجوی دوره كاردانی در رشته برق بود. در رشته ورزشی كاراته و باستانی فعاليت می‌كرد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت و چهاردهم فروردين 1367، با سمت تک ‌تيرانداز دچار مصدوميت شيميايی شد. هجدهم مرداد 1372، در زادگاهش بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسيد. پيكر او را در گلزار شهدای خلدبرين همان شهرستان به خاک سپردند.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید ناصر آچوری

هفدهم بهمن 1337، در شهرستان تفت به دنيا آمد. پدرش محمود (فوت 1360) بافنده بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. استوار دوم ارتش بود. سال 1360 ازدواج كرد و صاحب يک دختر شد. نوزهم مرداد 1361، در روستای ده‌بيد آباده به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد واقع است.

آلاله ها سرخ یزدی که در مردادماه پرپر شدند 

شهید رامین حکم اللهی

نوزدهم شهريور 1348، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عزيزالله، در كارخانه ذوب آهن كار می‌كرد و مادرش زهرا نام داشت. دانش آموز دوره متوسطه در رشته اتومكانيک بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت و هجدهم مرداد 1366، با سمت آرپی‌جی‌زن بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر و شكم، مجروح شد. يک روز بعد نوزدهم مرداد 1366 در سردشت بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسيد. پيكر او را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

هرگز از رهبر دست نکشید و او را تنها نگذارید زیرا او بود که شما را از ظلم و ستم رها ساخت.

هرگز در راه امام و انقلاب اسلامی هیچگونه کوتاهی نکنید.

در نماز جمعه شرکت کنید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار