من انقلابی‎‌‌ام42؛

مردم کُردستان خون گرم و مهمان‌نواز هستند

«ناصر نعمتی‌نیا» خادم دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموزی راهیان نور غرب و شمال غرب با اشاره به ویژگی‌های مردم کردستان گفت: مردم کُردستان خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند، مردان پیر و جوان کردستان به ما احترام می‌گذارند.
کد خبر: ۲۵۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ - 12August 2017
مردم کُردستان خون گرم و مهمان نواز هستند

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، مجاهدت اگر برای خدا باشد در گمنامی اجر بیشتری دارد و معنا و حقیقت این سخن را فقط مجاهدان حقیقی راه حق می‌دانند. مجاهدانی که به این آیه شریفه یقین قلبی داشتند: «فَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَيرًا يَرَهُ» پس هر کس هم‌وزن ذرّه‌ای کار خیر انجام دهد آن را می‌بیند!، «وَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» و هر کس هم‌وزن ذرّه‌ای کار بد کرده آن را می‌بیند!

امروز در کُردستان دیگر خبری از ناامنی و ضد انقلاب نیست. مردم سرخوش در امنیت کامل مشغول کارهای اقتصادی خود هستند. بازارهای کُردستان به واسطه امنیت مورد اقبال و استقبال مردم نقاط مختلف کشورمان قرار گرفته‌اند. خانواده‌ها در یک برنامه چند روزه با وسایل نقلیه شخصی خودشان راهی این سرزمین می‌شوند و با اسودگی خاطر نیازهایشان را تهیه می‌کنند.

براستی رمز و راز این آسودگی خاطر چیست؟ چه کسی در این سرزمین‌ها مجاهدت کرده است و چه رنج‌هایی بر نیروهای جان برکف گذشته است و چه مجاهدت‌های خاموشی در این سرزمین رخ داده است و آیا کسی باید قدردان این امنیت باشد یا خیر؟! اما بر اساس وعده الهی هیچ تلاش و مجاهدتی بی نتیجه و بی مزد نیست.

خون‌های زیادی در سرزمین کردستان برای آزادی و امنیت مردم ریخته شد. خون‌های مجاهدین شیعه و سنی؛ خون پیشمرگان مسلمان کُرد و بسیجیان و پاسداران. راهیان نور پاسداشت همین مجاهدت‌های خاموش است. جوانان و نوجوانان از اقسا نقاط کشور بدون هیچ ترس و واهمه‌ای وارد کردستان می‌شوند. خادمین و زائرین از راه‌های دور و نزدیک چندین روز را سپری می‌کنند و این امنیت ثمره خون شهداست.

«ناصر نعمتی‌نیا» نوجوانی است از استان خوزستان؛ او که امسال آخرین سال تحصیل را در دبیرستان گذردانده برای اولین بار قدم بر سرزمین مجاهدت‌های خاموش گذاشته است. یادمان شهدای غریب سیرانبند میزان خادمین دانش آموزی اهواز است. بچه‌های اهواز رسم خادمی شهدا را سال‌هاست تجربه می‌کنند اما حضور آن‌ها در کُردستان رنگ و بوی دیگری دارد.

نعمتی‌نیا که چند روز مهمان شهدای غریب سیرانبند است تفاوت‌های کردستان و خوزستان را به خوبی درک کرده است و می‌داند در چه سرزمینی قدم می‌گذارد. او تازه یک جوان جنگ فرهنگی است و در سرزمینی قدم نهاده که روزگاری شهیدان چمران، صیاد شیرازی، ناصرکاظمی، همت و پیشمرگان کُرد مسلمان در آن مجاهدت کرده‌اند.

این خادم دانش آموز درباره تفاوت‌های این مناطق با جبهه جنوب کشور، می‌گوید: تفاوت جبهه غرب و جنوب در فضا و جنس منطقه است. غرب در غربت است و مجاهدت‌ها همچنان خاموش. مردم کُردستان برخلاف آنچه گفته می‌شد، مردمی خون گرم و مهمان نوازاند. پیرمردها و جوانان کُرد خیلی مهربان با زائرین و خادمین راهیان نور برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار