سردار سلامی در برنامه نگاه یک:

رشادت شهید حججی نمایش شکوه ملت ایران بود/ بساط داعش را جمع می‌کنیم/ نرخ تولید موشک افزایش می‌یابد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز اعلام می‌کنیم که بساط داعشی‌ها را جمع می‌کنیم و ضربت شمشیر مجاهدان اسلام موثرتر به سراغ آن‌ها خواهد رفت و عملیات‌هایی که از این به بعد صورت خواهد گرفت به نام و یاد شهید حججی خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱ - 13August 2017
رشادت شهید حججی نمایش شکوه ملت ایران بود/ بساط داعشی‌ها را جمع می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با عرض تبریک و تسلیت شهادت مدافع حرم محسن حججی، بیان داشت: رشادت این شهید مدافع حرم نمایش شکوه ملت ایران بود. شهادت این عزیز، موج عظیمی از احساس و عاطفه را در جامعه پیچید و یک غرور و افتخار ملی برای ملت ایران به وجود آورد و تقریبا تمامی خانواده‌ها محسن را فرزند خانواده خود می‌دانند و او فرزند ملت ایران است.

وی افزود: تا وقتی جوانانی با این روحیه وجود دارند، این جامعه و این کشور هرگز آسیب نخواهد دید و هیچ دشمنی قادر نیست به شرافت این ملت غلبه کند و این شکوه ناشی از ایمان حقیقی است.

سردار سلامی در خصوص نحوه اسارت و شهادت این مدافع حرم گفت: وی و همرزمانش در پایگاهی در مرز عراق و سوریه حضور داشتند که تکفیری‌ها با چند خودروی انفجاری به این پایگاه حمله و چند خودرو تکفیری‌ها نیز از سمت خودی‌ها و از پشت به آنان حمله کردند و این عزیزان غافلگیر شدند. تعدادی از رزمندگان به شهادت رسیدند و تعدادی همچون محسن حججی اسیر و سپس شهید شدند.

وی عنوان کرد: من معتقدم تکفیری‌ها بزرگترین آسیب را به چهره پر مهر اسلام زده‌اند و چهره مسلمانان را شیطانی نشان می‌دهند و این ماجرای غم انگیزی است. داعش و تروریسم تکفیری محصول سیاست‌های آمریکا، انگلیس و رژیم‌های مرتجع منطقه است. اینان آمده‌اند تا چهره اسلام را معکوس و مسلمانان را نماد ترور و خشونت نشان بدهند که متاسفانه تا حدودی موفق شده‌اند. آفتاب عمر داعش در حال غروب است و شاهد جمع شدن از جغرافیای باقی مانده‌شان خواهیم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سخن از شهادت آسان است و عمل به آن مشکل است، گفت: اما برای مدافعان حرم شهادت آسان است و جامعه سربلند و زنده‌ای چنین فرزندانی را تربیت می‌کند و جامعه‌ای که می‌خواهد از کرامت و شهامت‌های خود دفاع کند با چنین فرزندانی ممکن است. اینان استوانه‌های محکم رفاه، امنیت، سربلندی و عزت ما هستند و سربازان فداکاری هستند که رهبری با نگاه به اینان با صلابت سخن می‌گویند.
 
وی عنوان کرد: وقتی که تکفیری‌ها به مجلس حمله کردند و تعدادی از مردم بی گناه را به شهادت رساندند، وعده دادیم که انتقام خواهیم گرفت و انتقاممان نیز سخت بود. امروز هم اعلام می‌کنیم که بساط داعشی‌ها را جمع می‌کنیم و ضربت شمشیر مجاهدان اسلام موثرتر به سراغ آن‌ها خواهد رفت و عملیات‌هایی که از این به بعد صورت خواهد گرفت به نام و یاد شهید حججی خواهد بود.
 
سردار سلامی گفت: گروهک داعش برای ایجاد هم افزایی در ارعاب ملت بزرگ ایران و واکنش به عملیات موشکی نیازمند بازیابی شخصیت روانی خود بوده و است. انتشار ویدیو اسارت شهید حججی یک عملیات روانی است تا تاثیر مخربی بر روحیه ملی ایران بگذارد که اینگونه نشد و رشادت رزمندگان مدافع حرم به نمایش گذاشته شد.
 
وی خاطرنشان کرد: به فضل الهی شرایط اطلاعاتی و امنیتی کشور را در کنترل بیشتر گرفته و با گسترش توانمندی‌های اطلاعاتی فضاهای نفوذ برای عملیات‌های تروریستی را بسته‌ایم و نظام اطلاعاتی ما مشرف و پویاست و نظام عملیاتی نیز بر مبنای تغییر گسترش، آرایش و دکترین ایجاد کرده‌ایم و آمادگی کامل برای انواع سناریوها داریم و به هر نوع اقدامی پاسخ سختی خواهیم داد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: داعش شاهد است که چه تعدادی از نفراتش توسط ما منهدم و دستگیر شدند که این نشان دهنده اشراف ما است. ما نگرانی خاصی در این زمینه نداریم و به ملت شریف اطمینان می‌دهیم که امنیت کشور را به خوبی تامین می‌کنیم.
 
سردار سلامی گفت: داعش محصول مشترک سیاست آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی شرکای منطقه‌ای آمریکاست که در برابر انقلاب اسلامی در جهان اسلام شکل گرفته و شکل‌گیری به این دلیل است که آمریکا دیگر قادر به مدیریت تحول در زمین نبود و نیازمند گروهی بود که این کار را انجام بدهد. گسسته کردن محیط اسلام یکی از توطئه‌های بسیار خطرناکی است که آنان به عنوان راهبرد حقیقی انتخاب کردند و به سرعت گروهی که هویتی روی زمین نداشت، مسلح و به قدرت اقتصادی متکی شدند و مرزها برای ورود آنان به عراق و سوریه امن گردید و این امکان داده شد تا جغرافیای سرزمینی را برای توسعه عملیات‌های زمینی در اختیار بگیرند؛ و آمریکایی‌ها به ظاهر خودشان یکی از نیروهایی تلقی کردند که با داعش مبارزه می‌کنند اما در واقع از آنان حمایت می‌کنند و مدیریت شده با آنان برخورد می‌کنند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: آمریکایی‌ها دوست ندارند داعش به قدرت برسد چرا که غرب از این موضوع بسیار ضریه خواهد خورد و دامنه ناامنی‌ها به آنجا کشیده خواهد شد. از سوی دیگر می‌خواهند جبهه‌ای در برابر انقلاب اسلامی وجود داشته باشد. هر نوع گروه تروریستی محصول مشترک آمریکا و متحدان اروپایی، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه است و در دایره منافع آنان عمل می‌کند. داخلی کردن درگیری‌ها در جهان اسلام مطلوب سیاست‌های رژیم صهیونیستی است. سرانجام مکر شومی که آمریکایی‌ها به آن می‌اندیشند به خودشان برخواهد گشت. پس آنان باید منتظر این امر باشند که گروه‌های تروریستی دامن‌گیر خودشان بشود.
 
وی بیان داشت: داعش محصول کار اوباما است که ترامپ نیز این موضوع را اعلام کرد و همچنین ما اطلاعات دقیقی داریم که آمریکا چه حمایت‌هایی از داعش داشته‌ است؛ اسناد آن را نیز در اختیار داریم. آمریکایی‌ها ده‌ها فروند هواپیما تسلیحات برای داعشی‌ها ارسال کرده‌اند.
 
سردار سلامی گفت: آمریکایی‌ها از منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای صحبت می‌کنند اما خود به وفور زرداخانه‌های آن را در اختیار دارند. هویت آمریکا از تناقض و تضاد تشکیل شده و هر چه از مبارزه با تروریسم سخن بگویند یعنی از تروریسم بیشتر حمایت می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها راهبردی به منظور تولید معمای قدرت دارند و تهدیدات را به شکل مصنوعی بزرگ و کشورهای دیگر را در معرض هراس قرار می‌دهند. این راهی برای سیطره اقتصادی و سیاسی آمریکا بر کشورهای جهان است. این اتفاق در شرق آسیا به وقوع پیوسته است. آنان تهدید کره شمالی را بزرگ جلوه می‌دهند تا بر کشورهای آن منطقه همچون ژاپن و کره جنوبی سیطره داشته باشند. در خلیج فارس نیز ایران را تهدید بزرگ جلوه دادند؛ در صورتی که ایران هرگز هیچ گونه سیاست و راهبردی برای همسایگانش اتخاذ نکرده که تهدید باشد بلکه تهدیدهای ایران علیه مداخله‌گران فرامنطقه‌ای است.
 
وی در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی در خصوص خرید تسلیحاتی عربستان از آمریکا بیان داشت: مختصات و عناصری که شخصیت و موقعیت قدرت یک کشور را مشخص می‌کند چیزی نیست که با خرید تسلیحاتی ممکن شود. در درجه اول اراده و استقلال تولید قدرت می‌کند. وقتی رژیمی سر تا پا متصل به رژیم بزرگتری است هرگز نمی‌تواند مولد قدرت باشد و هر چه سلاح نیز به آن کشور تزریق شود نمی‌تواند مناسبات قدرت را تغییر بدهد. قدرت اگر درونی نباشد، تجهیزات بعد از دوره معینی از رده خارج می‌شوند؛ اما نظامی که به ایمان و حضور ملت خود متکی است بر هر قدرتی می‌تواند مسلط بشود و این تجربه شده است.
 
سردار سلامی در خصوص ماجرای پرواز پهپاد ایرانی بر فراز ناو آمریکایی در خلیج فارس که از سوی رسانه‌های بیگانه مطرح شد، گفت: این موضوع فضاسازی رسانه‌ای است؛ البته پهپادهای ما همواره تمام خطوط مرزی را رصد می‌کنند و بر فراز خلیج فارس نیز حضور دارند و تمام فعل و انفعالات مربوط به نیروهای بیگانه را رصد می‌کنند. خلیج فارس متعلق به ماست و آیا لشکرکشی آمریکا و دیگران به این سو تحریک آمیز نیست؟ آنان در خلیج فارس چه می‌کنند؟ سیستم‌ها اطلاعاتی ما حضور تمامی ناوهای بیگانه را در خلیج فارس و دریای عمان رصد می‌کند و اگر انتظار دارند که دست از این کار برداریم، انتظارشان بی‌مورد و بیجا است.
 
وی با اشاره وضعیت منطقه گفت: آمریکایی‌ها کاملا با واقعیت‌های خلیج فارس آگاه هستند و نسبت به ذخایر انرژی موجود در این خلیج اطلاع دارند. اگر در خلیج فارس درگیری اتفاق بیافتد، مطمئنا امنیت انرژی جهان دستخوش یک تحول جدی خواهد شد. آنان می‌دانند که دومینوی سیاسی رخ خواهد داد و بقای حکومت‌های وابسته به آمریکا مورد تهدید قرار می‌گیرد. آنان می‌دانند که کنترل تصاعد جنگ در منطقه ممکن نیست و امواج درگیری از کشورهای حاشیه خلیج فارس فراتر خواهد رفت. و البته آنان به بخشی از قدرت دفاعی ما آگاهی دارند. جنگ در خلیج فارس پدیده سیالی است و به سمت رژیم صهیونیستی و از بین رفتن بقا این رژیم کشیده خواهد شد. امروز ساختارهای بسیار قدرتمندی شکل گرفته که می‌تواند بقای این رژیم را با مخاطره مواجه کند. حزب الله امروز، حزب الله سال‌های گذشته نیست و پس از 10 سال به قدرت انباشته متراکم رسیده و می‌تواند نیروی چند برابر رژیم صهیونیستی را از بین ببرد و خط اثر جهانی دارد. وقتی در بیایان‌های سوریه چند سال سرسختانه با داعش جنگیده، نبرد با صهیونیست‌ها دیگر برایش چیزی نیست. منطق و ضوابط استراتژیک می‌گوید آنقدر قدرت باانگیزه در جوار فلسطین اشغالی شکل گرفته که می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند.
 
سردار سلامی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که آنان باید از طریق برون یابی، دامنه‌های قدرت ما را برآورد کنند. آنان می‌دانند جنگ در این منطقه قدرت رو به زوالشان را با چه شیبی به سمت زوال نهایی پیش خواهد برد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها با سلسله اقداماتی می‌خواهند ایران هراسی را استمرار بخشند چرا که نیازمند قراردادهای تسلیحاتی برای عبور از رکود اقتصادی هستند. آمریکایی‌ها وقتی می‌خواهند سپاه را تحریم کنند نیازمند این هستند که سپاه را جستجوگر و مهارناپذیر توصیف کنند.
 
وی ادامه داد: اساس راهبرد آمریکا در برابر ایران برجام نیست. آن‌ها مواجه‌ی چند بعدی با ایران را در دستور کار دارند. این هم از ابتدای انقلاب، ثابت بوده است؛ یعنی چارچوب‌ها ثابت بوده اما در هر مقطع زمان جهاتی فعال شده است. یکی از این جهات شامل تحریم‌های اقتصادی زیر عنوان هسته‌ای، حقوق بشر و  موشکی است. همچنین یکی دیگر از راهبردهای آمریکا انزوا بخشی به جمهوری اسلامی ایران و مهار نفوذ ایران است. آنان به دنبال اجرای سیاست عقب راندن هستند و معتقدند قلمروی نفوذ ایران اسلامی باید مهار و محدود شود.
 
سردار سلامی تصریج کرد: مواجهه موفق ایران اسلامی موجب شده که جهات آمریکا با شکست روبرو بشود که محور این موفقیت‌ها رهبری و سپاه است. سپاه در تحریم، پروژه‌های اقتصادی را به سرانجام می‌رساند و پیشرفت اقتصادی را رقم می‌زند. ما در جنگ اطلاعاتی، اقتصادی، روانی، سیاسی، فرهنگی و نیابتی نظامی هستیم. کنفرانس ریاض برای منزوی کردن ایران بود اما نتیجه عکس داد که نشان آن مراسم تحلیف رئیس جمهور است. کشور ایران انزوا ناپذیر است چرا که سپاه توانسته در معادلات منطقه‌ای به خوبی بازی کند و همه نیازمند ارتباط با ایران هستند و سپاه محتوای سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران را تا حدودی می‌سازد.
 
جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: دیپلماسی و سیاست خارجه بدون محتوای قدرت پیش برنده نیست. دیپلماسی باید از موضع قدرت صادر بشود و دشمنان به چیزی جز قدرت اعتنا نمی‌کنند. آنان منطق نمی‌دانند و باید با زبان قدرت با آنان سخن گفت؛ لذا باید قدرتمند بود. انتظار ما از دولتمردان و مردان سیاست خارجی این است که با این قدرت ارتباط پیدا کنند.
 
سردار سلامی تاکید کرد: تاسیسات نظامی ما سرمایه‌های ملت است. آمریکایی‌ها چه‌کاره هستند که از آن سوی دنیا بیایند و از پادگان‌های ایران بازدید کنند. ملت ایران صاحب پادگان‌ها هستند و تنها دربش به روی ملت ایران باز است. اینجا ایران است و این آرزو را به گور می‌برند و نباید به خود اجازه بدهند در این مورد صحبت کنند. به نظرم آنان این را مطرح می‌کنند تا شخصیت خود را بازیابی کنند چرا که توسط ایران بسیار تحقیر شده‌اند. ما به آنان اجازه نمی‌دهیم که بازدید از مراکز نظامی ایران در مخیله‌شان بگنجد و این‌ها حرف‌های زیادی است.
 
وی بیان کرد: آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ما هراس دارند چون که می‌توانیم در برابر آنان قدم علم کنیم. آنان هیچ قدرت مستقلی در جهان را نمی‌توانند تحمل کنند. ایران به پشتوانه رهبری و مردم یک قدرت مستقل است. آنان می‌ترسند که ایران الگویی برای دیگران بشود و تمامی تلاش‌هایشان را هم به کار بسته‌اند و هیچ وقت نبوده که از هیچ ظرفیتی در این راستا استفاده نکرده باشند و از تمام قدرت ممکنشان استفاده کرده‌اند و اگر هم نکرده‌اند یعنی نمی‌توانستند. اینکه ‌به ایران حمله نمی‌کنند چون نمی‌توانند. آمریکا صاحب قدرت است اما ایران نیز قدرتمند و سرسخت است. آمریکایی‌ها چون محاسبه‌گر هستند حتما در دستگاه محاسباتشان به این نتیجه رسیده‌اند و به دامنه قدرت ما وافق هستند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و تاثیر آن بر فعالیت‌های موشکی گفت: واقعیت‌های جامعه را نمی‌توان کتمان کرد و احساسی صحیت نمی‌کنیم. واکنش ما به تحریم‌ها افزایش توان موشکی با شیب تند است. از وقتی تحریم‌ها را کلیک زدند، قدرت موشکی ما به طور شتابنده در کمیت و کیفیت رشد کرد و در ذخیره‌سازی موشک‌هایمان با کمبود مکان مواجه‌ایم. نرخ رشد تولید موشک بالاست و افزایش می‌یابد. پهپادهای ایرانی نیز به این گونه هستند، اینکه آمریکایی‌ها از پهپادهای ما هراس دارند از این بابت است. پدافند هوایی ما در دوره تحریم به قابلیت‌های مهمی رسیده که فضا را به روی دشمن می‌بندد. مسئولیت‌ ما مسدود کردن راه‌های غلبه دشمن و مفتوح کردن راه‌های غلبه بر اوست.
 
وی با اشاره به اظهارات تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد: آمریکایی‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را می‌شناسند. حافظ اصلی این نظام ملت و رهبری هستند که در انتخابات اخیر مشارکت بالایی داشتند و در درجه اول همان مردم پاسخ اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه آمریکا را دادند. 22 بهمن نمایش دفاع از ارزش‌های انقلاب توسط مردم همیشه در صحنه است. این ملت اجازه دستکاری نظامی به کسی نمی‌دهد و عبور از استحکامات ذهنی، قلبی و روحی ملت ممکن نیست.
 
سردار سلامی تاکید کرد: همانطور که اسلاف تیلرسون و ترامپ، تغییر رفتار و حتی تغییر جزیی از رفتار مردم ایران را به گور بردند؛ اینان نیز به گور خواهند برد. آمریکایی‌ها اشتباه می‌کنند و نباید درباره ایران صحبت کنند و «ایران» واژه‌ای بزرگتر از دهان آنان است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص مساله نفوذ عنوان کرد: همانطور که رهبری فرمودند، راهبرد نفوذ چه به صورت فردی و چه به صورت جریانی در دستور آمریکا است. سپاه و نهادهای اطلاعاتی با نفوذ برخورد می‌کنند و اجازه نمی‌دهیم عوامل بیگانه سرنوشت کشورمان را تغییر بدهند. متاسفانه برخی از جریان‌های سیاسی پژواک صدای بیگانه هستند و به جای اینکه در شرایط جنگ از نیروی دفاعی که در خط مقدم ایستاده و واقعیت نیز این است که اکنون در خط مقدم جنگ با آمریکا هستیم؛ حمایت کنند، تضعیف می‌کنند. برخی افراد که ممکن است شخصیت و مقام نیز باشند و همچنین جریان‌های سیاسی باید مراقب و دشمن شناس باشند و دوست را از دشمن تشخیص بدهند.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار