دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش سوریه در حومه رقه/ انهدام مواضع داعش در دیرالزور/ تداوم تظاهرات مردم فوعه و کفریا

پیشروی غافلگیرانه نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در حومه شهر رقه و ادامه اعتراضات مردم فوعه و کفریا به محاصره این 2 شهر از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ - 13August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی پس از اجرای عملیات هوابرد در عمق 20 کیلومتری مواضع داعش در شمال صحرای سوریه، در جنوب شهرک «کدیر» واقع در مرزهای استان‌های حمص و رقه پیاده شدند.
 
این یگان پس از پیشروی 21 کیلومتری و تسلط بر کدیر و «خربه مکمان»، به حرکت خود تا 12 کیلومتری جنوب شرق شهر رقه، پایتخت خودخوانده داعش، ادامه داد و موفق شد روستای «بیر الرحوم» را آزاد کند. نیروهای ارتش سوریه طی این عملیات ویژه موفق به کشتن تعداد زیادی از نیروهای داعش شدند. این نیروها علاوه بر اینکه 3 تانک، 17 خودرو مجهز به تیربار و 7 خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم کردند،‌ 2 دستگاه تانک و تعدادی از توپ‌ها و خمپاره‌اندازهای متعلق به تروریست‌های داعش را به غنیمت گرفتند.
 
نیروی هوایی ارتش سوریه نیز همزمان با این عملیات، مواضع داعش در 2 جبهه شرق و غرب این کشور را منهدم کرد. در حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های داعش در شهر و استان دیرالزور و ارتفاعات قلمون در شمال غربی استان دمشق، تلفاتی به این گروهک وارد شد.
 
همزمان با این عملیات، دستگاه‌ رسانه‌ای گروهک‌های تروریستی از تسلط کامل ارتش سوریه بر شهر «سخنه» آخرین دژ داعش در شرق استان حمص خبر دادند. طی روزهای اخیر خبری مبنی بر آزادسازی این شهر منتشر شده بود، اما پس از پاکسازی کامل آن از وجود تروریست‌های داعش، رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها ناگزیر از اعتراف به آن شدند.
 
نفوذ ارتش و مقاومت اسلامی به حومه رقه/ انهدام مواضع داعش در دیرالزور/ ادامه تظاهرات مردم فوعه و کفریا 
همچنین طی درگیری میان گروه‌های تروریستی حداقل نزدیک به 30 تن از نیروهای وابسته به گروه‌های مسلح طی درگیری در نقاط مختلف سوریه کشته شدند. در حمله انتحاری یکی از عناصر داعش به پادگان آموزشی تروریست‌های گروهک تکفیری «جیش‌الاسلام» در روستای «نصیب» در جنوب شرق استان مرزی درعا، 25 نفر از افراد این گروهک کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.
 
علاوه بر این، تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه، 2 خودروی شبه‌نظامیان را در اطراف روستای «قطمه» در شمال استان حلب هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن تمام افراد درون آن‌ها منجر شد.
 
تروریست‌های مسلح همچنین اقدام به شلیک چند موشک به سمت شهر «محرده» در شمال غرب استان حماه کردند.
 
خبر دیگر اینکه تظاهرات مردم شهرهای محاصره شده «فوعه» و «کفریا» در استان ادلب همچنان ادامه دارد. این اعتراضات هم‌اکنون وارد دومین ماه خود شده است. مردم فوعه و کفریا علاوه بر خواسته خود مبنی بر رفع محاصره از این 2 شهر، خواستار تسریع در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه هستند. هم‌اکنون بیش از پنج ماه است که مردم فوعه و کفریا از دریافت کمک‌های انسانی بویژه در زمینه‌های غذایی و پزشکی محروم مانده‌اند.
 
نفوذ ارتش و مقاومت اسلامی به حومه رقه/ انهدام مواضع داعش در دیرالزور/ ادامه تظاهرات مردم فوعه و کفریا 
تروریست‌های تکفیری پس از اشغال شهر ادلب در سال 2014، این 2 شهر شیعه‌نشین را با هدف نابودی کامل مردم آن تحت محاصره قرار دادند که تا امروز با وجود حملات گسترده به آنان، به هدف نامشروع خود نرسیده‌اند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار