یادداشت/ مصطفی خدابخشی

دیپلماسی رشادت

بار دیگر قصه به «سر» رسید تا این بار «شهید حججی» مرد صحنه‌ای باشد که نمایشگر دیپلماسی رشادت و قدرت است. او نه لبخند زد و نه سر تسلیم فرود آورد؛ بلکه، تا آخرین فشنگ جنگید و تا آخرین ثانیه‌ها خم به ابرو نیاورد، تا حسرت آهی از او به دل ددمنشان بماند.
کد خبر: ۲۵۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ - 13August 2017
دیپلماسی رشادتگروه اخبار داخلی دفاع پرس- مصطفی خدابخشی؛ بار دیگر قصه به «سر» رسید تا این بار «شهید حججی» مرد صحنه‌ای باشد که نمایشگر دیپلماسی رشادت و قدرت است. او نه لبخند زد و نه سر تسلیم فرود آورد؛ بلکه تا آخرین فشنگ جنگید و تا آخرین ثانیه‌ها خم به ابرو نیاورد، تا حسرت آهی از او به دل ددمنشان بماند.

حججی تنها با 25 سال سن پرچمدار شد. پرچمدار لشکری از عاشقان حرم و ولایت که «سر» می دهند تا عزت و شرافت را به معامله ننشینند.

آنقدر این پرچم آزادی بلند مرتبه بود که هیچ دل آزاده‌ای نتوانست، یاری رسانی وی به فریاد «هل من ناصر ینصرنی» را نادیده بگیرد.

فضای مجازی و دنیای واقعیت به احترام شهید بی «سر» نجف آبادی سر از پا نشناخت و همگی به احترام آن به پا خواستند تا به واقع نشان داده شود که سربازان ولایت سرتعظیم در برابر هیچ ظلمی فرود نمی آورند و در اوج اسارت تن به حقارت نمی بخشند و برای بهای چند روزه عمر پای میز هیچ مذاکره ای نخواهند نشست حتی اگر قیمتش دادن «سر» باشد.

در دل تاریخ ماند، اشک های تکاوران دریایی که آمریکا به آنها می نازد وقتی که برای ساعاتی در دست توانمند سبزپوشان سپاه به اسارت درآمدند اما چه آزادمردانه حججی و حججی ها سینه در برابر گلوله سپر کردند و سر دادند تا قداست راه و هدفشان بیش از پیش نمایان گردد.

کاش در دنیای سیاست هم چنین بود. برای ولایت جان می دادیم و برای عزت اسلام «سر». شاید نبود همان نگاه عمیق شهید حججی در وجود برخی از سیاسیون عرصه را بر ما چنین تنگ کرد و کار را به جای رساند که امروز حرف از نظارت بر مراکز نظامی کشور به میان می آید.

شهید حججی در این روزهای پر هیاهو که تمام دنیای سیاست پر از اخبار انتخاب کابینه و هیئت دولت شده؛ یک پیام جدی به سربازان عرصه دیپلماسی مخابره کرد و آن چیزی نبود جز اینکه امروز کشور حتی در سخت ترین شرایط نیازمند دیپلماسی رشادت است.

دیپلماسی که نبودش دشمن را جری کرده تا گستاخانه بتازد و عرصه را هر روز تنگ تر از روزهای قبل کند.

در سال 94 بازگشت پیکر شهدای غواص دست بسته در کوران مذاکرات همان پیامی را مخابره کرد که امروز نمایش پیکر بی سر شهید حججی.

یقینا کسانی که می خواهند بر کرسی وزارتخانه ها بنشینند و با هر امضای خویش بخشی از سرنوشت این خاک را رقم بزنند باید بدانند میراث دار چه پیامی هستند و چگونه باید در راه حفظ و اعتلای آن گام بردارند.

دیپلماسی رشادت تنها پیام این روزها است که کابینه جدید مسئول احیاء آن به حساب می آید.

نادیده نباید گرفت که همزمان با شهادت شهید حججی جریانی خاص به دنبال خدشه وارد کردن بر مفهوم ایثاری است که شکل گرفت همانند آنچیز که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی رخ داد و امنیت سازان به یک باره مورد آماج طیفی خاص قرار گرفتند.

این روند نخ نما یقینا ره به جایی نخواهد برد؛ چرا که پرچم پیام حججی و حججی ها چنان برافراشته است که هیچ طوفانی یارای زمین زدن آن را ندارد؛ به شرط آنکه پرچمداران رسم پرچمداری را بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار