یادداشت مهمان/

قهرمان ملی کیست؟

نبرد سوریه روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد. شهادت مردانی از اصحاب سیدالشهداء (ع) در سرزمین شام یادآور آلام و دردهای عاشورای سال 61 هجری است.
کد خبر: ۲۵۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 13August 2017
گروه اخبار داخلی دفاع پرس: چند روزی است عکسی در فضای مجازی دست به دست می چرخد که دل بسیاری را به درد آورده است؛ «سلفی عزت». در این عکس شهید محسن حججی که در نبرد سوریه اسیر شده و پس از دو روز به شهادت رسیده است، دیده می‌شود.
 
شهید محسن حججی متولد سال ۱۳۷۱ در نجف آباد اصفهان است که در زمینه ترویج و تبلیغ کتاب از اعضای فعال مؤسسه احمد کاظمی بود و به فعالیت‌های خیریه و کمک به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می‌پرداخت. محسن دارای یک فرزند دو ساله است. نبرد سوریه روزهای حساسی را پشت سر می گذارد. شهادت مردانی از اصحاب سیدالشهداء (ع) در سرزمین شام یادآور آلام و دردهای عاشورای سال 61 هجری است.

این بخشی از ماجراست. بخش دیگر این ماجرا عکس سلفی است که برخی از نمایندگان مجلس در کنار مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مجلس شورای اسلامی انداختند. این عکس سبب سرافکندگی و شرمساری ملت همیشه قهرمان ایران شد.
 
قهرمان ملی کیست؟ 

بُعد دیگر این ماجرا به بازی دو تن از ملی پوشان فوتبال کشورمان، در مقابل یکی از تیم های اسرائیلی بازمی‌گردد. این موضوع در کشور دارای مخالفان و موافقانی است که هر یک استدلال های گوناگونی را برای این مخالفت و موافقت بیان می کنند. موافقین این حرکت همان هایی هستند که کشته شدن کودکان فلسطینی را نمی بینند و به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی را حتی در یک بازی در اروپا و میان دو تیم اروپایی جشن می گیرند.

برخی مدعیان با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، این دو بازیکن را قهرمان ملی معرفی می کنند و با تایید رفتار این دو، با آرمان انقلاب اسلامی مخالفت می کنند.

اما، این نوشتار به دنبال بررسی این مساله نیز نیست. سه اتفاقی که در بالا بیان شد، هر سه در یک هفته روی داده است.

حال به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردیم. نمایندگان مجلس در اقدامی بی نظیر، با آبرو و حیثیت کشور بازی کردند و این عکس که به «سلفی حقارت» معروف شد، به تیتر یک بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد. در متن سوگند نمایندگان مجلس آمده است: «تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم».

مقایسه این دو عکس نشان می دهد چه کسی «قهرمان ملی» است. نمایندگانی که باید عصاره ملت باشند، نه‌تنها برای کشور آبروداری نکرده‌اند، بلکه باعث از بین رفتن عزت ملی نیز شده اند.

حال به سراغ دو فوتبالیست می رویم. «به جام جهانی رفتن تیم ملی فوتبال» یا «حفظ آرمان‌های انقلاب»، کدام مساله کشور است؟ برخی مدعیان انقلابی‌گری با حمایت از این حرکت، در شهادت «حججی»ها و «بلباسی»ها دست دارند. مگر نه این است که حامیان ظالم در ظلم او نقش دارند؟ بر همگان مسلم است که داعش دست‌پرورده اربابان خود یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکاست. یک روز اسرائیل جنگ 33 روزه را به راه می اندازد. یک روز وهابیت و آل سعود را به جان مردم بی دفاع یمن می اندازد و  یک روز سوریه را تنها به دلیل حمایت از محور مقاومت، درگیر جنگی چندین ساله می کند.

جنایت گروهک‌های تروریستی مانند داعش و النصره در سوریه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. هر روز در فضای مجازی مطالب، تصاویر و فیلم‌هایی منتشر می‌شود که وحشی‌گری صهیونیستی در آن بیداد می‌کند.

محسن جان! قهرمان ملی من تو هستی؛ نه آن نماینده مجلس و یا آن فوتبالیستی که با میلیاردها تومان هزینه تیم ملی فوتبال را به جام جهانی می‌برد. جام جهانی ما نابودی داعش و رژیم کودک‌کش اسرائیل است. جام جهانی ما نابودی همه ظالمان و گسترش عدالت بر روی زمین است.                    
                                  
اما امروز چشمان تو گمشده من است. چشمانی که در آن دوباره نگاه های متوسلیان و همت و باکری و خرازی برایم زنده شده است. بارقه ای از نگاه رهبرم را به تماشا کشیده‌ای و یاد نگاه نافذ خمینی (ره) را برایم زنده کرده‌ای؛ چقدر صبور، چقدر مسلط، چقدر آرام، چقدر شجاع، چقدر مردانه، چقدر صمیمی، چقدر معنوی.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها