سرلشکر جعفری در نجف آباد:

عراق و سوریه از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی می‌شود/ داعشی‌ها سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند

فرمانده کل سپاه گفت: نیروهای داعش و تکفیری‌ها سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند که غربی‌ها و صهیونیست‌ها از آنان حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ - 13August 2017
عراق و سوریه از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی می‌شود/ داعشی‌ها سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین گرامیداشت شهید مدافع حرم «محسن حججی» که در شهر نجف آباد در حال برگزاری است، اظهار داشت:  محسن حججی در روزهایی به شهادت رسید که کشور ما متاسفانه شاهد تضعیف روحیه و حرکت زشتی بود که توسط برخی از نمایندگان صورت گرفت.
 
وی افزود: در همان مقطع خون او، عزت ملی را به کشور بازگرداند و حرکت سخیف نمایندگان را خنثی کرد. ما اگر به دنبال عزت هستیم، عزت را در اعتماد به مردم به خصوص مردم الهی و شهیدپرور و ایثارگر جامعه باید جستجو کنیم.
 
سردار جعفری عنوان کرد: در منطقه‌ای که حججی به شهادت رسید، آمریکایی‌ها می‌خواستند منطقه‌ای امن برای خود و ناامن برای مسلمانان ایجاد کنند تا بلکه مانع بزرگی برای رشد ملت مسلمان منطقه به وجود آورند. نیروهای داعش و تکفیری‌ها سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند که غربی‌ها و صهیونیست‌ها از آنان حمایت می‌کنند.
 
فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند تا بلکه جلوی صدور انقلاب اسلامی ایران را بگیرند اما از آنجایی که فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگ امام خمینی (ره) احیاگر این ملت بود، مردم توانستند مقابل هر نوع تهدیدی از جمله تحمیل جنگی هشت ساله که صورت گرفت، مقاومت کنند و انقلاب را با سرعت بیشتری گسترش دهند.
 
وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت بوده و هستیم به نحوی که جنگ‌های بعدی دیگر هشت سال به طول نیانجامید بلکه 33 روز، 22 روز و هشت روز بود که با پیروزی‌های قاطع جبهه مقاومت همراه شد.
 
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در واقع نتیجه ایستادگی مردم در جنگ تحمیلی باعث شد تا مردم منطقه در برابر زورگویان به پیروزی دست یابند به نحوی که دشمنان از این پیروزی‌ها احساس خطر کردند؛ لذا بر آن شدند برای متوقف کردن این پیروزی‌ها برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام بدهند. 
 
وی افزود: در این راستا با آموزش، هدایت و پشتیبانی‌های گسترده‌ای که از تکفیری‌ها و وهابی‌ها انجام دادند، امید داشتند با سازماندهی آن‌ها بتوانند مقابل انقلاب اسلامی ایران که انقلابی اعتقادی و عقیدتی است، ایستادگی کنند و این انقلاب را با شکست مواجه سازند.

سردار جعفری گفت: آنان به این نکته پی بردند که تنها با نیروی اعتقادی می‌توان با انقلاب اسلامی ایران جنگید لذا فرقه‌ای کوچک که در اهل سنت وجود داشت و خود اهل سنت هم به آنها تکفیری می‌گویند را با حمایت‌های عربستان سعودی مزدور و خائن علیه جبهه مقاومت اسلامی، سازماندهی کردند.

وی اظهار داشت: آنها در عراق به دنبال سقوط حاکمیتی بودند که مردم شیعه در آنجا در اکثریت هستند ولی این توطئه به واسطه وجود مرجعیت در عراق و نیز حمایت‌های ایران، خنثی شد و امروز در عراق شاهد پیروزی‌های پی در پی جبهه اسلامی هستیم و در آینده نزدیک روستا، شهر و محله‌ای باقی نمی‌ماند که از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی نشده باشد.
 
فرمانده کل سپاه در ادامه عنوان کرد: البته در سوریه نیز این حرکت گسترش یافت تا جایی که مردم مسلح شدند و با بهره‌مندی از فرهنگ بسیج و بسیجی و نیز درس دفاع مقدس و با حمایت‌های دولت، آنجا هم معادله دشمنان به هم ریخت و ورق به نفع مردم برگشت؛ بدین ترتیب توطئه آمریکا و اسرائیل برای تصرف آنجا خنثی شد.
 
وی همچنین بیان داشت: بدین ترتیب «حلب» بزرگترین شهر سوریه که بخش قابل توجهی از آن در اشغال داعش بود، با جنگ سختی که در آنجا صورت گرفت آزاد شد و نبرد در صحرای شرق سوریه و تامین مرز با عراق ادامه دارد؛ یعنی جایی که شهید حججی جان عزیز خود را برای تامین امنیت این منطقه مهم فدا کرد.
 
سردار جعفری گفت: منطقه‌ای مهم که آمریکا هدف داشت آنجا را ببندد و سد و مانعی بین مردم عراق و سوریه ایجاد کند؛ در واقع آن‌ها کل داعش را بوجود آوردند تا اهداف خود را به وسیله آنها در منطقه دنبال کنند. 
 
وی تاکید کرد: این نبرد سختی که چند سال است در منطقه بین جبهه انقلاب اسلامی و جبهه باطل وجود دارد زمینه سازی بزرگی برای آزادسازی قدس عزیز است.
 
فرمانده کل سپاه گفت: این تهدیدی که به واسطه داعش در منطقه بوجود آوردند، اقدامی است که با هیچ اقدام دیگری چنین آمادگی در میان امت اسلامی در منطقه بوجود نمی‌آمد؛ به عبارت دیگر این آمادگی بوجود نمی‌آمد مگر با حضور دشمنی به نام داعش که این همان مکر الهی است که در پاسخ به مکاری‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی انجام می‌شود.    
 
سردار جعفری اضافه کرد: وضعیت انقلاب اسلامی و ملت اسلامی در منطقه، وضعیتی استثنایی و حساس است که با ایثارگری و با خون شهیدانی مثل حججی‌ها و شهیدانی که از اصفهان به شهادت رسیدند، این مقاومت ادامه دارد و روز به روز عمیق‌تر و دشمن شکن‌تر می‌شود.
 
وی ادامه داد: آنچه امروز همه مردم باید بدانند این است که دشمنان، ایران اسلامی را کانون این حرکت الهی می‌دانند لذا در درون ایران اسلامی نیروهای مومن و انقلابی که عمدتا به نام پاسدار و بسیجی و یا هر نیروی مسلحی که قادر به دفاع از انقلاب باشد، هدف قرار دادند.
 
فرمانده کل سپاه افزود: آن‌ها بعد برجام که فکر می‌کنند موفقیتی نسبی به دست آوردند، امروز توان دفاعی ما را در بخش موشکی و به طور کلی نیروهای مسلح را هدف قرار دادند تا این توان را تضعیف کنند و به اهدافی که سال‌ها در منطقه دنبال می‌کردند با تضعیف توان دفاعی دست یابند.
 
سردار جعفری اظهار داشت: آن‌ها متوجه شدن تا به سراغ کانون قدرت یعنی نیروهای مسلح کشورمان نیایند چرا که نمی‌توانند با انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی مقابله کنند؛ کانون این قدرت مولفه‌های متعددی دارد که اولین آن باور و ایمان مردم است که به صورت عمومی در حمایت از ایران اسلامی و آرمان‌های آن ایستاده‌اند.
 
وی عنوان کرد: مولفه دوم رهبری و ولایت فقیه است؛ عامل احساس قدرت در جمهوری اسلامی و حرکت عمومی مردم، جایگاه ولایت فقیه و رهبری است لذا آن‌ها به دنبال آن هستند تا این جایگاه را به صورت غیرمستقیم تضعیف کنند و این کار را هم با جنگ نرم انجام می‌دهند اما غافل از این هستند که مردم حکیمانه توطئه آن‌ها را خنثی می‌کنند که نمونه آن پیامی بود که مردم در فتنه 88 با حمایت از ولی فقیه به جهانیان صادر کردند.
 
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مولفه سوم؛ توان دفاعی و امنیتی و نیروهای مسلح است؛ آن‌ها اخیرا به دنبال تضعیف این توان برآمدند و بعد از برجام، به تحریم‌های دفاعی، موشکی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه روی آوردند.
 
وی سپس بیان داشت: آن‌ها می‌دانند اگر این توان دفاعی و مولفه قدرت را در ایران تضعیف کنند، جلوی انقلاب اسلامی را سد می‌کنند؛ این در حالی است که متاسفانه برخی‌ها هم در داخل به این برنامه‌ریزی دشمن توجه ندارند و فریب قول و وعده آن‌ها را می‌خورند یا سادگی می‌کنند و به عمق توطئه‌ای که آن‌ها برای تضعیف توان دفاعی ما انتخاب کرده‌اند، پی نمی‌برند و همراهی‌هایی نیز با دشمنان انجام می‌دهند.
 
سردار جعفری همچنین بیان داشت: دشمنان بدانند هر چه فشارها و تحریم‌ها را علیه ایران بیشتر کنند و مولفه‌های اصلی قدرت ملی یعنی توان دفاعی را مورد هجمه قرار دهند، همه مردم اعم از مسئول و غیر مسئول در همه سنین به سمت وحدت و یکپارچگی بی نظیر حرکت می‌کنند و این هم از لطف خداوند به مردم ما است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: دشمنان بدانند ایران اسلامی هدفش آزادی بشریت و انسان‌ها و البته مخالفت با ظلم و استکبار جهانی است؛ این افتخار ما است که راه امام حسین (ع) را ادامه می‌دهیم؛ هر کشوری افتخارات یا عواملی برای عزت خود دارد که این عامل در کشور ما بر محوریت ظلم ستیزی قرار دارد.
 
فرمانده کل سپاه گفت: شهدا در هر مقطع زمانی نورافکن پر نوری برای پیمودن این راه و روش هستند؛ فرهنگ جهاد و شهادت روز به روز گسترش و تعمیق می‌یابد؛ در واقع آگاهی و عزم راسخی که محسن حججی با پیام‌هایش به جامعه منتقل کرد، محصول فرهنگ جهاد و شهادت و عاشوراست.
 
وی ادامه داد: وقتی همسر این شهید عزیز می‌گوید محسن حججی سر خود را داد تا روسری‌ها حفظ شود، این پیام بزرگ و دغدغه بزرگی است که شهدا در مسائل فرهنگی دارند؛ پیام دفاع از ولایت هم پیامی است که اکثریت شهیدان در وصیت نامه‌های خود به آن توصیه کردند.
 
سردار جعفری با بیان اینکه باید بدانیم این توصیه‌ها توسط شهدا و خانواده‌های شهدا هدفمند و هوشمندانه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بزرگترین تهدیدات و خطرات فرا روی جامعه، تهدیدات فرهنگی و سیاسی است که باورهای ملی را هدف قرار داده است.
 
انتهای پیام/ 231 
نظر شما
پربیننده ها