تحولات یمن؛

تلفات سنگین نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن/ نیروهای یمنی 30 عنصر داعشی را به هلاکت رساندند

تلفات سنگین نیروهای وابسته به دولت مستعفی در جنوب یمن، هلاکت 30 عنصر داعشی و هدف قرار گرفتن مواضع سعودی‌ها در 2 منطقه نجران و جیزان از مهم‌ترین تحولات امنیتی یمن در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 13August 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، تعدادی از عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن و طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن صبح امروز در درگیری با نیروهای یمنی در شهر بندری «المخا» استان تعز و استان شبوه واقع در جنوب یمن از پای درآمدند.

خبر دیگر اینکه یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محل استقرار نظامیان سعودی را در شرق منطقه «یختل» در منطقه المخا هدف قرار داد که در پی آن چندین نفر از عناصر «مزدور» کشته و یا زخمی شدند.

تعدادی از نظامیان ارتش عربستان نیز شب گذشته در تبادل آتش با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در 2  منطقه نجران و جیزان واقع در جنوب عربستان از پای درآمدند.

از سوی دیگر یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله امروز پایگاه‌های ارتش عربستان و مزدوران آنها را در نجران و جیزان هدف قرار داد.

واحد توپخانه‌ای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله مواضع شبه نظامیان سعودی را در ورودی منطقه الخضراء در نجران هدف قرار داد.

جنگنده‌های سعودی نیز امروز 9 بار مناطق مختلف استان صعده و هفت بار مناطق مختلف منطقه الظاهر را بمباران کردند.

شبکه خبری العالم نیز گزارش داد که یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن گفت که عناصر داعش مستقر در منطقه اعوش به نیروهای کمیته های مردمی در منطقه الظهره واقع در غرب شهر یکلا از توابع شهر ولد ربیع حمله کردند.

به گفته این منبع، بر اثر این حمله، 30 نفر از عناصر مهاجم داعش کشته شدند.

عناصر داعش، پیشتر نیز به یک مدرسه دولتی و یک خودروی زرهی متعلق به کمیته های مردمی در منطقه الظهره حمله کرده بودند.

این منبع خاطرنشان کرد: نیروهای مشترک یمنی تجمعات گروه تروریستی داعش در پایین شهرک الجیف از توابع شهر ولد ربیع را هدف قرار دادند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها