نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌‌ شرقی:

مهم‌ترین نقش آزادگان انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقش آزادگان قهرمان در تقویت و تغذیه‌ی فکری جامعه برای تقابل با این هجمه‌ی فکری و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، گفت: مهم‌ترین نقش آزادگان در این برهه‌ انتقال فرهنگ دفاع مقدس، جهاد، مقاومت و ایستادگی به نسل جدید و جوان جامعه است.
کد خبر: ۲۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 13August 2017
مهم‌ترین نقش آزادگان انتقال فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی به نسل جدید و جوان جامعه استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمد‌علی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش آزادگان موصل 2 در تبریز با بیان اینکه روز 26 مرداد روز آزادگی فرزندان سلحشور و رادمردان شجاعی است که حریت و سربلندی را به نمایش گذاشتند، اظهار داشت: در این روز به یادماندنی و خاطره‌انگیز فرزندان برومند ایران اسلامی پس از سال‌ها مقاومت و ایستادگی در مقابل سختی‌ها و مشکلات دوران اسارت پای به میهن عزیز ایران اسلامی نهاده و با بوسه بر خاک وطن آزادگی و سربلندی ملت ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

وی با بیان اینکه آزادگان سروقامتان سرافراز و نستوهی هستند، افزود: آزادگان با تکیه بر ایمان و ارزش‌های معنوی قله‌های بلند آزادی و آزادگی را فتح کردند و با مقاومت و پایداری در برابر دشمن طعم تلخ شکست و ناکامی را بر متجاوزان این مرزو بوم چشاندند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آزادگان درس فراموش نشدنی به حامیان مستکبران و هم‌پیمانان آنان دادند، گفت: 26 مرداد سالروز ورود مردانی است که با ایستادگی و مقاومت خود دفاع مقدس را افتخاری مضاعف بخشیدند و در بند اسارت نیز دست از مجاهدت نکشیدند و با صبر و پایداری پیام اسلام ناب و انقلاب اسلامی را منتشر کردند.

حجت‌الاسلام  آل‌هاشم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آزادگان، تصریح کرد: رهبری در وصف آزادگان می فرمایند شما در دوران اسارت شرایط سختی گذراندید و در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت قهرمان در برابر دشمنان شدید.

وی ادامه داد: آزادگان از آزمون دشوار اسارت بیرون آمدند و رنج غربت و فراق را ایثارگونه بر دوش کشیدند، درود بر غیرت و مردانی که اقتدار و صلابت ایران را به نمایش بگدارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آزادگان نشانه‌های ایستادگی ملتی بزرگ و سربلندی هستند، اظهار داشت: آزادگان در برابر دشمن سر خم نکرده و جوانمردانه در مقابل آنها ایستادند و بدون تردید عزت انقلاب شکوهمند ایران مرهون خون شهدا و مرهون ایستادگی و مقاومت ازادگان قهرمان ایران اسلامی است.

آل‌هاشم اضافه کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی امن‌ترین و مقتدرترین کشور در سطح منطقه است این اقتدار بیش از هر عاملی متاثر از فداکاری ایثارگران و آزادگان قهرمان کشور است.

وی با بیان اینکه آزادگان مجاهدت مضاعف داشتند، ابراز داشت: این عزیزان از یک سو در میدان رزم مجاهدت کردند و از سوی دیگر با مقاومت در اسارت صلابت ایران اسلامی را نشان دادند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امروز آزادگان دلیر پس از گذشت سال‌ها از آن روزهای حماسی تمام همت و توان خود را در راه خدمت به انقلاب اسلامی، سازندگی و توسعه‌ی کشور به کار گرفته‌‌‌‌اند و پیشگامان سازندگی و آبادانی ایران عزیز هستند.

حجت‌الاسلام  آل‌هاشم بیان داشت: امروز که دشمنان جوانان و نوجوانان این مرز و بوم ایران اسلامی را با تبلیعات گسترده رسانه‌های خود مورد هدف قرار داده‌اند نقش ایثارگران در مقابله با آنان اهمیت بسیار زیاد دارد.

وی ادامه داد: در مقطع فعلی استکبار جهانی با صرف هزینه‌های هنگفت و امپراطوری شیطانی رسانه‌ای سعی در تهی کردن جوانان از اسلام دارد، می‌خواهند فکر نوجوان و جوان را از مبانی اسلامی تهی کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نقش آزادگان قهرمان در تقویت و تغذیه‌ی فکری جامعه برای تقابل با این هجمه‌ی فکری و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: مهم‌ترین نقش آزادگان در این برهه‌ انتقال فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جهاد، مقاومت و ایستادگی به نسل جدید و جوان جامعه است.

حجت‌الاسلام  آل‌هاشم با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس به فرموده‌ی رهبری اوج افتخارات ملت ایران است، افزود: برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت برای آینده باید این فرهنگ را با جدیت دنبال کنیم و در برنامه‌ریزی های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مدنظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلاب و کشور را بیمه کنیم باید این شور و شوق و این حرکت عمومی و بسیج ملت را روز به روز تقویت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار