مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خواستار شد؛

استفاده از ظرفیت‌ اصناف در تکمیل و ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: هدف از برگزاری همایش گروه‌های تاثیرگذار در دفاع مقدس آشناسازی و معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در تکمیل و ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۵۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ - 13August 2017

برگزاری همایش اصناف و بازاریان شهرستان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، همایش اصناف و بازاریان شهرستان سمنان با حضور مدیران و روسای اتحادیه‌های اصناف و بازاریان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیش از ظهر امروز برگزار شد.

سرهنگ «محمدحسن سلامی» در این همایش، از نقش برجسته اصناف در دوران انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: ما باید ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب را به نسل جوان جامعه و نسل‌های بعد انقلاب منتقل کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری همایش بزرگ گروه‌های تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس آشناسازی و معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به اقشار مختلف جامعه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه در تکمیل و ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های انقلاب و دوران جنگ تحمیلی به عموم مردم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خاطر‌نشان کرد: اصناف در تاریخ انقلاب اسلامی بخصوص در 15 خرداد سال 42 و در دوران پرشکوه دفاع مقدس نقش برجسته‌ای را بر عهده داشته است که باید این نقش برجسته در تاریخ کشور به خصوص استان ثبت و ماندگار شود.

سلامی‌ گفت: در دوران دفاع مقدس کمک‌هایی که از اصناف و بازاریان به جبهه‌ها می‌شد باعث قوت قلب و افزایش روحیه رزمندگان می‌شد که باید همه این موارد به عنوان سند افتخار اصناف و بازاریان ثبت و مستند شود.

وی با تاکید به این نکته که 50 درصد جنگ به عهده مردم بود افزود: گروه‌های مردمی و نقش مردمی در سال‌های دفاع مقدس بسیار با اهمیت بوده است و اصناف در کنار مردم افتخارات بزرگی را برای این ملت به ارمغان آورده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان اضافه کرد: امروز نسل‌های دوم و سوم انقلاب نیاز به مراقبت و آموزش دارند و ما نباید راه و رسم عزت‌مند بودن رزمندگان به خصوص اصناف در دوران دفاع مقدس را از اذهان فراموش کنیم.

سلامی با معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان اعلام کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 85 به استان در 12 هکتار می‌باشد به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استان سمنان پنجمین استانی است که تا پایان سال جاری فاز اول آن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و با تعیین و جانمایی نقش اقشار مختلف جامعه به خصوص نقش بازاریان و اصناف می‌توان دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در آن دوران را به نمایش گذاشت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان اظهار داشت: انتظار داریم در آستانه هفته دفاع مقدس همه مسئولین و مدیران اتحادیه‌های صنفی در استان و شهرستان در ترویج ارزش‌های بزرگ این ملت تلاش کنند و با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های خاص این ارزش‌ها را زنده و به نحو احسن در جامعه انعکاس دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار