سرهنگ «براتلو» در دیدار با امام جمعه قم:

قم الگوی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کشورهای جهان می‌شود

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با اشاره به حضور طلاب یک‌صد کشور جهان در قم گفت: استان قم می‌تواند بستری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کشورهای مختلف باشد و لذا در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر: ۲۵۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ - 13August 2017
قم الگوی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کشورهای جهان می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «صفرعلی براتلو» بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر انجام شد، با معرفی سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت اظهار داشت: این مجموعه به منظور ساماندهی پیشکسوتان دفاع مقدس از همه رده‌های نیروهای مسلح و اقشار مردمی تشکیل شده و تلاش می‌کند تا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد پیشکسوتان دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری خاطرات رزمندگان سبب استفاده از گنجینه دفاع مقدس می‌شود، اضافه کرد: ‌طی سال‌های اخیر به صورت سنتی جمع‌آوری این خاطرات دنبال شده اما اکنون یک سیستم جامع ایجاد شده است که این سیستم می‌تواند در راستای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین بر شناسایی ظرفیت‌ها و تخصص‌های یادگاران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی داریم که امیدواریم با رویکردهای جدید بتوانیم خلأهای موجود در این حوزه را پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: استان قم در شناسایی ظرفیت یادگاران دفاع مقدس باید به عنوان یک الگو برای کشور حرکت خود را دنبال کند.

براتلو تصریح کرد: از آنجا که طلابی از یک‌صد کشور جهان در قم حضور دارند، قم می‌تواند بستری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کشورهای مختلف باشد و لذا در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد.

در دیدار سرهنگ براتلو با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، «احمد حسینی» و «محمد قراباغی» مدیرانکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان قم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار