دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

عملیات همزمان ارتش و مقاومت اسلامی در جبهه‌های شرقی و غربی/ اعلام آمادگی استانداری حلب برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده

تلاش داعش و کردها برای سربازگیری از طریق بازداشت اهالی محلی و اعلام آمادگی استانداری حلب برای بازسازی نواحی آزادشده در این استان از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ - 14August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ادامه درگیری‌های شدید میان کردها و داعش بر سر تحت اختیار گرفتن شهر رقه باعث شده است که 2 طرف در پی تلفات سنگین، اقدام به سربازگیری اجباری کنند. در همین راستا کردها تعدادی از جوانان شهر «مَنبِج» در شمال شرق استان حلب و داعش نیز تعدادی از جوانان شهر «قوریه» در جنوب شرق استان دیرالزور را دستگیر کردند تا آنان را به صورت اجباری راهی جبهه درگیری با یکدیگر کنند.
 
نیروهای داعش در راستای مقابله با هر نوع حرکت مخالف این گروهک، یکی از اهالی روستای «تبنی» در شمال غرب استان دیرالزور را به اتهام حمایت از ارتش سوریه اعدام کردند.
 
تروریست‌های داعش همچنین در رسانه‌های خود اعلام کردند که 16 نفر طی حملات ائتلاف بین‌المللی به محلات شهر رقه کشته و زخمی شدند.
 
در شمال سوریه نیز استانداری حلب از اهالی شهرها و روستاهای این استان، که از وجود تروریست‌ها پاکسازی و آزاد شده است، خواست که با مراجعه به دفاتر اداری آن در مناطق محل زندگی خود، نسبت به دریافت هزینه‌های خسارت خود طی حضور تروریست‌ها در این مناطق اقدام کنند.
 
حسین دیاب استاندار حلب در تکمیل این خبر افزود: تاکنون هشت کمیته ویژه برای خدمت‌رسانی در زمینه‌های فنی و مالی در چند منطقه از استان حلب ایجاد شده است.
 
در زمینه تحولات میدانی نیز نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به عملیات خود علیه نیروهای داعش در 2 جبهه شرق و غرب سوریه ادامه دادند. نیروهای حزب‌الله لبنان مواضع تروریست‌های داعش در قله «حشیشات» در «جرود جراجیر» در قلمون را هدف حمله توپخانه‌ای و موشکی قرار دادند.
 
رقابت داعش و کردها برای سربازگیری اجباری/ عملیات همزمان ارتش و مقاومت اسلامی در جبهه‌های شرقی و غربی/ اعلام آمادگی استانداری حلب برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده 
ارتش سوریه نیز روستای «حمیمه» در حاشیه شمال شرقی استان حمص را تحت محاصره خود درآورد و همزمان نیز با تک نیروهای داعش به مواضع خود در اطراف «مقر تیپ پشتیبانی» در جنوب شهر دیرالزور مقابله کرد.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که طی ماه‌های گذشته بیش از 600 هزار نفر از مردم آواره سوریه به خانه‌های خود بازگشته‌اند.
 
این سازمان بین‌المللی ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال 2017 تاکنون 602 هزار و 759 نفر از آوارگان به خاک سوریه برگشته‌اند، افزود: بیش از دو سوم این آوارگان اهل استان حلب بوده‌اند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار