سازمان ملل:

بیش از 15 میلیون یمنی از آب آشامیدنی سالم محروم هستند

سازمان ملل متحد در گزارشی با اشاره به اوضاع انسانی فاجعه‌بار در یمن اعلام کرد که بیش از 15 میلیون نفر از جمعیت این کشور ، از آب آشامیدنی سالم محروم هستند.
کد خبر: ۲۵۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 14August 2017
بیش از 15 میلیون یمنی از آب آشامیدنی سالم محروم هستندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل (اوچا) روز یکشنبه در گزارش خود همچنین اعلام کرد که 14 میلیون و 80 هزار نفر از مردم یمن، از بهداشت کافی برخوردار نیستند.

در گزارش اوچا آمده است که یمن با ضعف خدمات بهداشتی مواجه است و سیستم های بهداشتی و فاضلاب در نتیجه جنگ که حدود سه سال از شروع آن می گذرد، دارای مشکلات فراوانی است.

دراین گزارش آمده است که کودکان و افراد کهنسال، از جمله اقشاری هستند که بیشترین ضرر را از ناحیه شیوع بیماری وبا در یمن  از آوریل گذشته متحمل شده اند.

گفته می شود که بیماری وبا در یمن تاکنون جان 1971 نفر را گرفته و همچنین 498 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

به موجب گزارش اوچا، 30 درصد از موارد فوت ناشی از بیماری وبا در یمن، مربوط به افراد مسن و 25 درصد آن متعلق به کودکان است و 41 درصد از مجموع مبتلایان به این بیماری،کودکان هستند.

همچنین درگزارش یاد شده آمده است که بیش از 60 درصد از مردم یمن ، با خطر نبود امنیت غذایی مواجه هستند و 7 میلیون نفر نیز از نبود امنیت غذایی شدید رنج می برند و دو میلیون کودک نیز با سوء تغذیه شدید مواجه هستند.

به گزارش اوچا، سازمان ملل در ژوئیه گذشته 267 هزار و 721 خانواده در 19 استان از مجموع 22 استان یمن را مورد حمایت قرار داده است.

منبع: العالم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار