سرهنگ «صفرعلی براتلو»:

پیشکسوتان دفاع مقدس بهترین موقعیت «آتش به اختیار» را دارند/ گنجینه دفاع مقدس در ذهن و روح آن‌ها جای دارد

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس بهترین موقعیت عمل به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر «آتش به اختیار» را دارند.
کد خبر: ۲۵۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ - 14August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «صفرعلی براتلو» روز یک‌شنبه در جلسه مسئولان کانون‌ها و منتخبان پیشکسوت نیروهای مسلح استان قم که در سالن جلسات ساختمان بنیاد بین‌المللی برکت برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در بحث پیشکسوتان دفاع مقدس، سخنان زیادی مطرح شده است؛ اما تا آن چیزی که موردنظر و سفارش مقام معظم رهبری است، فاصله داریم و باید به طور سازمان یافته عمل کنیم.

وی با بیان اهمیت موضوع جهاد کبیر و آتش به اختیار در کلام مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید بدانیم این رهنمودها در کجا عملی شده است و چرا در این زمینه‌ها به‌خصوص در حوزه دفاع مقدس و پیشکسوتان کوتاهی می‌شود.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ادامه داد: بازنشستگان و پیشکسوتان دفاع مقدس هم به لحاظ تجربه و تعهد و هم به لحاظ عدم تعلق به مجموعه‌های رسمی، از موقعیت مناسب‌تری برای اجرای رهنمود مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر «آتش به اختیار» بودن برخوردار هستند تا در این زمینه پرچم‌دار و علمدار حل معضلات فرهنگی باشند.

 پیشکسوتان بهترین موقعیت «آتش به اختیار» را دارند/ گنجینه دفاع مقدس در ذهن و روح پیشکسوتان جای دارد

وی با انتقاد از نگاه خاص برخی مراکز فرهنگی نسبت به جریان‌های انقلاب خاطرنشان ساخت: نوع نگاه‌های مراکز فرهنگی جامعه و مسئولان مربوطه، بیش از هر چیز باید موجب استواری پایه‌های انقلاب باشد و در این زمینه پیشکسوتان دفاع مقدس که اسناد زنده انقلاب هستند، می‌توانند نقش اثربخشی داشته باشند و به‌خصوص ساخت موزه‌ها و انتشار کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت و دیگر اقدامات، موجب دوام و بقای ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

براتلو با اشاره به اینکه ضرورت دارد یکی از استان‌های کشور پایلوت و الگوی تربیت نیروهای بصیر و انقلابی و مجری برنامه‌های مرتبط با پیشکسوتان دفاع مقدس باشد، خاطرنشان ساخت: استان قم در این زمینه می‌تواند یکی از مراکز پیشنهادی باشد تا به کل استان‌های کشور الگو بدهد و تجربه‌های گران‌بهای انسجام و بکارگیری ظرفیت‌های پیشکسوتان را به دیگر استان ها منتقل کنند.

وی با بیان این که طلاب حدود 100 کشور جهان در قم تحصیل می‌کنند، ابراز داشت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب، امکان ترویج روحیه و فرهنگ دفاع مقدس را به کشورهای دیگر به کمک پیشکسوتانی که دغدغه ترویج روحیه ایثار و شهادت را داشته و مسلط به زبان‌های خارجه باشند، فراهم کرد.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلام گهربار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «نگذارید این حادثه معجزه نشان دفاع مقدس فراموش شود، خاطرات دفاع مقدس یک ثروت ملی است»، تصریح کرد: اینکه دشمنان علی‌رغم همه تهدیدات و کینه توزی‌ها، جرأت حمله به کشور ما را ندارند، به واسطه دستاوردها و تلاش‌های ارزشمند رزمندگان اسلام و حضور قشرهای مختلف مردم در دوران دفاع مقدس است و این‌که آن دلیرمردان با وجود همه مشقت‌ها از نظام اسلامی و ولایت فقیه دفاع کردند.

وی با یادآوری رهنمود مقام معظم رهبری در مورد گنجینه دفاع مقدس اظهار داشت: این گنجینه پرارزش در خاکریزها نیست، بلکه در مغزها و تجربیات رزمندگان اسلام نهفته است و بنا بر آن‌که امام راحل نیز فرمودند، نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند، ضرورت دارد با برنامه‌ریزی‌های شایسته، به منویات رهبر عزیز انقلاب در مورد پیشکسوتان جامه عمل پوشانده شود.

براتلو در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند جامعه را نجات دهد، خاطرنشان ساخت: مخاطب رهنمود مقام معظم رهبری در مورد پیشکسوتان، کل افراد جامعه هستند نه فقط ستاد کل نیروهای مسلح و از این رو باید ضمن فعال کردن نهضت خاطره‌گویی، از تمام ظرفیت‌های استانی برای برنامه‌ریزی در مورد پیشکسوتان استفاده کرد.

در این جلسه که با حضور «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، حجت الاسلام «حسین جوشقانیان» عضو هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، سردار «حسین کاجی» مسئول مؤسسه حماسه 17، «معصومه ظهیری» مشاور استاندار قم در امور زنان و خانواده و مدیرکل امور بانوان استانداری، «محمد قراباغی» مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان، سردار «احمد فتوحی» جانشین لشکر 17 امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، «سید حمید محسنی» مسئول کانون پیشکسوتان سنگرسازان بی‌سنگر و تعدادی دیگر از نخبگان پیشکسوت نیروهای مسلح به بیان دیدگاه‌های خود در مورد پیشکسوتان پرداختند.

آسیب شبناسی مجامع پیشکسوتان، حفظ و انسجام آنان و ارتباط با سازمان‌های رزم دوران دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی، بازدید از جانبازان اعصاب و روان، پیگیری مطالبات و وصیت‌نامه‌های شهدا، توجه به شکل‌گیری جبهه مقاومت در گروه‌های حزب الله لبنان، انصارالله یمن، فاطمیون زینبیون و فاتحان و .... و نیز استفاده از ظرفیت سفرهای راهیان نور، از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین، فرهنگ‌سازی در جامعه و دقت در بکارگیری واژگان مربوط به شهدا و جلوگیری از تحریف شهدای مدافع حرم، توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محیط خانواده‌ها، پرهیز از موازی کاری، توجه به تحقیقات علمی و جامع در حوزه دفاع مقدس، توجه به فقه سیاسی اسلام و ارتباط با بیوت علما دیگر مباحث مطرح شده در جلسه پیشکسوتان منتخب نیروهای مسلح استان قم بود.

خاطرنشان می‌شود، سرهنگ «صفر‌علی براتلو» روزگذشته (یک‌شنبه) در ابتدای برنامه‌های حضور خود در قم، در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان حاضر شد و با توضیحات سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در جریان ابعاد فعالیت‌های این مجموعه و نیز ویژگی‌های منحصر به فرد استان در دوران دفاع مقدس قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار